۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اعلام آمادگی هلند برای انتقال تکنولوژی نوین کشاورزی به ایران
کد خبر: ۱۸۱۲۱۸ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۱ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

اعلام آمادگی هلند برای انتقال تکنولوژی نوین کشاورزی به ایران

وزیر اقتصاد، انرژی و کشاورزی هلند از اعلام آمادگی کشورش برای انتقال تکنولوژی بهبود بهره‌وری و تولید محصولات کشاورزی و مصرف آب به ایران خبر داد و گفت: ایران امروز نیازمند مدیریت بهتر آب و استفاده مطلوب از تکنولوژی‌های روز است.

اعلام آمادگی هلند برای انتقال تکنولوژی نوین کشاورزی به ایران

وزیر اقتصاد، انرژی و کشاورزی هلند از اعلام آمادگی کشورش برای انتقال تکنولوژی بهبود بهره‌وری و تولید محصولات کشاورزی و مصرف آب به ایران خبر داد و گفت: ایران امروز نیازمند مدیریت بهتر آب و استفاده مطلوب از تکنولوژی‌های روز است.

به گزارش خبرنگار صبح قزوین در فارس، هنگ کامپ صبح سه‌شنبه - 21 اردیبهشت - در دیدار با بخش خصوصی فعال در عرصه کشاورزی استان فارس در شیراز، گفت: عدد 80 میلیونی جمعیت ایران در آینده نزدیک به 100 میلیون افزایش خواهد یافت و این افزایش برای هر ملتی چالش دارد و برای ایران شاید کمی سخت‌تر باشد.

وی ادامه داد: اولین نکته در خصوص ایران آن است که کشاورزی این کشور هنوز به پتانسیل واقعی خود دست نیافته و دومین نکته، بحران آب است. اینکه 90 درصد آب در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود، رقم بالایی محسوب می‌شود.

کامپ تصریح کرد: البته من فراموش نمی‌کنم که 2500 سال قبل ایرانیان در تخت‌جمشید سیستم‌های آبیاری پیشرفته‌ای داشتند و با لوله‌های سفالی آب را به بهترین شکل منتقل و مصرف می‌کردند، این برای من غیرقابل باور است!

وی با بیان اینکه حجم بارندگی در استان فارس به گفته استاندار، 250 میلی‌متر و این میزان بسیار محدود است، گفت: ذخایر زیرزمینی و سطحی آب در ایران و فارس بسیار تحت فشار قرار دارد و این موضوع دارای دلایل مختلفی است.

کامپ خاطرنشان کرد: براساس پیش‌بینی‌ها طی سال‌های آینده، سال‌های خوبی به لحاظ بارش نیست و گرم شدن زمین کار را برای همه سخت‌تر خواهد کرد، بنابراین افزایش جمعیت نیازمند تامین غذای کافی است و لازمه این امر کاهش مصرف آب و افزایش بهره‌وری محصولات کشاورزی است.

وی گفت: چالش تولید غذا، موضوع بزرگ ایران در آینده خواهد بود که برای حل آن نیازمند همکاری با سایر کشورها است.

وزیر اقتصاد، انرژی و کشاورزی هلند، با بیان اینکه کشاورزی در ایران و هلند تفاوت دارد، گفت: ما در هلند هم با چالش‌هایی مواجه هستیم که مهمترین آنها، افزایش زمین‌های شور به دلیل گسترش دریا است، کشور هلند پائین‌تر از سطح دریا قرار دارد.

او الیته دست‌یابی این کشور به تکنولوژی نمک‌زدایی از اراضی کشاورزی را یادآور و متذکر شد: سیستم مدیریت آب در هلند در سال‌های اخیر نخبه و هوشمند شده است، زیرا ما مجبوریم در این حوزه نخبه باشیم زیرا هلند همواره با تهدید دائم رفتن زیر آب دریا مواجه است.

وزیر اقتصاد هلند تصریح کرد: کشور من از هر تلاشی برای پایداری نوع بشر حمایت کرده و شرکت‌های ما خود را در برابر تمام جوامع و رشد آنان، مسئول می‌دانند و با احترام به حقوق بشر سعی کرده و می‌کنیم توسعه پایدار جوامع محلی را پیش ببریم.

کامپ گفت: ما در مسیر توسعه پایدار، بر علیه طبیعت حرکتی انجام نمی‌دهیم بلکه ما با طبیعت حرکت می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان