۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین اهتراز پرچم متبرک کربلای معلی در میدان امام حسین(ع) شهرکرد ‌
کد خبر: ۱۸۱۰۸۰ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۱ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

اهتراز پرچم متبرک کربلای معلی در میدان امام حسین(ع) شهرکرد ‌

صبح امروز همزمان با میلاد بزرگ پاسدار جهان، حضرت امام حسین علیه السلام و آغاز اعیاد شعبانیه، پرچم متبرک کربلای معلی در میدان امام حسین علیه السلام شهرکرد با حضور مسئولان ارشد استان چهارمحال و بختیاری و نیروهای مسلح به اهتزاز در آمد.

اهتراز پرچم متبرک کربلای معلی در میدان امام حسین(ع) شهرکرد ‌

صبح امروز همزمان با میلاد بزرگ پاسدار جهان، حضرت امام حسین علیه السلام و آغاز اعیاد شعبانیه، پرچم متبرک کربلای معلی در میدان امام حسین علیه السلام شهرکرد با حضور مسئولان ارشد استان چهارمحال و بختیاری و نیروهای مسلح به اهتزاز در آمد.

به گزارش خبرنگار صبح قزوین ( صبح قزوین ) – منطقه چهارمحال و بختیاری - سردار رضا محمد سلیمانی در این مراسم معنوی با اشاره به ایام پر برکت شعبان و آغاز خودسازی برای ورود به ماه پر برکت رمضان به ضرورت و چرائی تشکیل سپاه اشاره کرد و گفت: سپاه پدیده‌ای است زنده و پویا از جنس انقلاب اسلامی،‌ چرا که انقلاب اسلامی هم پویا و زنده است و همین پویائی انقلاب اسلامی باعث شده است سپاه همپای انقلاب به وجود بیاید .

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) افزود: سپاه دستاورد عظیم انقلاب اسلامی است که علاوه بر، صیانت و پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی، پاسداری از خود را نیز بر عهده دارد.

وی خاطر‌نشان کرد: سپاه در بعد مادی و معنوی قدرت بزرگ فرا منطقه‌ای است که قابلیت انعطاف این مجموعه باعث شده است که متناسب با نیازها و تهدیدها خود را آماده کند و در این باره در تهدیدهای سخت و نیمه سخت و نرم، سپاه ابزار خاص و مورد نیاز خود را همواره تامین کرده است‌.

محمدسلیمانی تصریح کرد: از نظر تکنیک و تاکتیک، سپاه در هشت سال دفاع مقدس همواره خوش درخشید. زمانی که جنگ فرهنگی بود و رهبر معظم انقلاب در این باره هشدار می‌دادند سپاه در صف اول به این موضوع لبیک گفت‌ و اکنون نیز که بحث اقتصاد مقاومتی مطرح است سپاه با طرح و برنامه وارد فاز اجرایی تحقق این موضوع شده است.

‌وی افزود: سپاه همواره در حال رشد و تعالی بوده است و مسیر خود را با قطب نمای ولایت مشخص کرده و بعد از 37 سال از این محور هیچگاه زاویه نگرفته است.

محمدسلیمانی خاطر‌نشان کرد‌: موضع ما موضع انقلاب اسلامی است که سپاه بر اساس تکلیف و شور انقلابی و تکیه بر ایمان و اعتقاد راسخ توانسته تاکنون ماموریت خود را به انجام برساند‌.

‌وی اضافه کرد: در هیچ کجای دنیا هیچ اندازه گیری از ظرفیت و توانمندی سپاه صورت نگرفته است، چرا که قدرت بازدارندگی سپاه نه در عده و عده و نه در تسلیحات، بلکه در جوشش عشق و ارادتی است که با عنصر ایمان و خود آگاهی و روحیه پایان ناپذیر آمیخته شده است و این موضوع بدان معنی است که سپاه پای آرمانش تا پای جان ایستاده است.

‌اهتزار پرچم امام حسین(ع)؛ بیعت مجدد با اهل بیت است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: حقیقت و ماهیت اهتزار همه ساله پرچم امام حسین(ع) ‌«بیعت مجدد» با اهل بیت عصمت و طهارت است و گفت: اکنون که این پرچم بالای سر ما قرار گرفته است از خدای متعال می‌خواهیم که تا ابد این پرچم را بالای سرمان قرار دهد.

به گزارش خبرنگار صبح قزوین ( صبح قزوین ) – منطقه چهارمحال و بختیاری – حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام 21 اردیبهشت‌ماه در مراسم اهتزاز پرچم امام حسین (ع) به مناسبت روز پاسدار با تبریک آغاز ماه شعبان و ولادت با سعادت حضرت امام حسین (ع) گفت: میلاد با سعادت حضرت امام حسین(ع) و روز پاسدار و بعد از آن اعیاد یکی پس از دیگری و خود ماه پربرکت شعبان عیدی بزرگ و عظیم است که خدای تبارک و تعالی به اهل معرفت و اهل دل عطا کرده است تا از این ظرفیت نورانی ماه شعبان استفاده کنند و تقرب بیشتر به خدای تبارک و تعالی داشته باشند و هر چه بیشتر از شیطان و شیاطین و نفس دور شوند و زمینه ارتقاء همه جانبه خودشان را در این ماه‌ها فراهم سازند.

امام جمعه شهرکرد حقیقت و ماهیت اهتزار همه ساله پرچم امام حسین(ع) در این مکان را «بیعت مجدد» با اهل بیت عصمت و طهارت خواند و گفت: اکنون که این پرچم بالای سر ما قرار گرفته است از خدای متعال می‌خواهیم که تا ابد این پرچم را بالای سرمان قرار دهد و ما را زیر این پرچم نگه بدارد تا به این پرچم ببالیم و مقاوم باشیم و با همه یزیدیان و معاویه‌های عالم و همه ظلم و استکبار همان گونه که حضرت اباعبدالله الحسین(ع) جنگید، بجنگیم و ایستادگی کنیم.

وی افزود: از خدای متعال می‌خواهیم همان‌گونه که حسینیان عالم در همه سختی‌ها، نازیبایی‌ها و تحریم‌ها ایستادگی کردند ما نیز بتوانیم تحریم‌ها، نازیبایی‌ها، هجمه و فشارهای مستکبران را تحمل کنیم و به دشمن نه بگوییم و یک بار هم لبخند رضایت در برابر آنها نزنیم که دشمنان احساس کنند ما با آنها هستیم و می‌خواهیم به آنها بپیوندیم و دل به آنها بسپاریم و از آنها کمک بگیریم.

وی ناامید کردن و به ترس و وحشت انداختن دشمنان را نیز هدف از تاسیس سپاه و بسیج دانست و تصریح کرد: بسیجیان و سپاهیان ما برای همین دست به دست هم داده‌اند و در کنار هم ایستاده‌اند و یک ایران مقاوم شکل داده‌اند تا دشمن را بلرزانند و بترسانند و دشمن را در وحشت و هراس نگه بدارند.

نکونام تاکید کرد: اسلام انقلابی یعنی «نَه گفتن به آمریکا، صهیونیست، نفاق و نَه گفتن به همه آن‌هایی که می‌خواهند با ارزش‌های حسینی ما بجنگند و این ‌اسلام انقلابی ما است و ما به این اسلام انقلابی می‌بالیم و افتخار می‌کنیم و از خدا می‌خواهیم با این اسلام انقلابی زنده باشیم و با این اسلام انقلابی بمیریم و با این اسلام انقلابی محشور بشویم.

امام جمعه شهرکرد گفت: اسلام انقلابی یعنی «مقاومت و ایستادگی زیر پرچم قرآن، ولایت و اهل‌بیت برای همیشه افتخار ما است.» راه این است و راهی غیر از این نداریم. این راه را حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) برای ما ترسیم کردند.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان