۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین حضور پرشور دانش آموزان و غیبت رئیس جمهور/حضور اتوبوس هایی با مسافران غیربومی در حوالی مصلی کرمان+تصاویر
کد خبر: ۱۸۱۰۱۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۱ ساعت: ۱۱:۲۵ ↗ لینک کوتاه

حاشیه‌های سفر رئیس جمهور به کرمان،

حضور پرشور دانش آموزان و غیبت رئیس جمهور/حضور اتوبوس هایی با مسافران غیربومی در حوالی مصلی کرمان+تصاویر

از کرمان میگویم از شهری که به بهانه سفر ریاست جمهوری به دیار کریمان از چند روز قبل بنر باران شده بود شهری که جای جای آن عکس آقای روحانی و تدبیر و امید بنفش ایشان نقش بسته بود.

حضور پرشور دانش آموزان و غیبت رئیس جمهور/حضور اتوبوس هایی با مسافران غیربومی در حوالی مصلی کرمان+تصاویر
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، از کرمان میگویم از شهری که به بهانه سفر ریاست جمهوری به دیار کریمان  از چند روز قبل بنر باران شده بود شهری که جای جای آن عکس آقای روحانی و تدبیر و امید  بنفش ایشان نقش  بسته بود.

از روز گذشته تدابیر امنیتی  مرسوم در اطراف محل جایگاه سخنرانی و مسیر استقبال وی اندیشیده و ارگان های مختلف اعم از نیروی نظامی و انتظامی، هلال احمر و …. در محل مربوطه مستقر شده بودند.

ساعت۶:۳۰ _ مهمانسرا استانداری کرمان

از مسئولین ستاد کاروان استقبال تدبیر و امید  در کرمان انتظار نمی رفت که معطلی برای کسی ایجاد نشود بویژه خبرنگارانی که از هفته های قبل به منظور حضور در این مراسم و پوشش خبری آن مراحل قانونی را طی کرده و مجوزهای لازم را اخذ کرده بودند  این در حالی است در سال ۹۴  که زمزمه های حضور ریاست جمهوری به استان کرمان شنیده شد ، مراحل ثبت نام اینترنتی خبرنگاران  توسط استانداری انجام شده بود.

اما متأسفانه با توجه به برنامه ریزی های انجام شده قرار بر این بودکه خبرنگاران  رأس ساعت ۶:۳۰ به منظور اعزام به فرودگاه در مهمانسرای  حضور بهم رسانده  لیکن چنین اتفاقی نیافتاد  و در مقابل انها را مجدد برای چکاپ  به استانداری  و سپس مصلی امام علی (ع)  اعزام کردند. حال این سوال پیش می آید که چرا خبرنگاران را به فرودگاه نفرستادند؟ دلیل این امر را از چه کسی باید پرسید.

ساعت ۷:۱۰ صبح _ پارک شهید کرمان

آنچه که بیش از همه در ابتدای صبح استقبال به چشم می خورد حضور اتوبو س های حامل مردان و زنان غیر بومی شهر کرمان با لباس های محلی مربوط به جنوب استان بود که  بسیاری  از انان با سبد های  صبحانه حاوی خیار و گوجه که حاصل خون دل کشاورزان  این شهرستان ها است  در  نزدیک ترین پارک محل  سخنرانی رییس جمهور  مستقر شده و برخی نیز به علت خستگی زیاد در پارک خوابیده بودند.

1.1

چهره های خسته و کودکانی  که در هوای گرم اردیبهشت ماه در آغوش مادران به خواب رفته بودند و مادرانی که از گرما گلایه داشتند.

یکی از بانوان کهنوجی که از خستگی پلک هایش  سنگین شده بود با لحنی گلایه آمیز به من گفت: شب گذشته در مسیر بوده و خسته راه هستیم و امروز نیز به خواسته ی بخشداری منطقه در این مراسم حضور پیدا کرده ایم.

1.3

1.2

از این بانو سوال کردم مگر معاونین و وزرای ریاست جمهوری به شهرستان شما  سفر نمیکنند که این مسافت را طی کرده اید؟او با لبخندی تلخ پاسخ داد: در طی سه سال گذشته از دوران ریاست جمهوری تا  به حال هیچ کدام از معاونین و وزاری آقای روحانی به شهرستان ما سفر نکرده اند و ما حتی  در این سفر هم نمی توانیم مشکلات و دغدغه های خود را به گوش رییس جمهور برسانیم این در حالی است که جنوب کرمان و شهرستان کهنوج از محروم ترین مناطق استان به شمار می آید و کشاورزان این منطقه با مشکلات عدیده ای رو به رو هستند.

حضور پرشور دانش آموزان و غیبت رئیس جمهور/حضور اتوبوس هایی با مسافران غیربومی در حوالی مصلی کرمان+تصاویر

از این بانوی کهنوجی  و سایر همراهان او پرسیدم شما چه انتظاری از رییس جمهور کشور دارید؟ گفت:دوست داریم که به روستای ما در کهنوج سفری داشته باشند که از

نزدیک مشکلات ما  را از جمله روز زمین ماندن محصولات کشاورزی را خود ببینند.

ساعت ۹:۳۰ _ مصلی امام علی(ع)

در این ساعت که طبق برنامه های اعلام شده سخنرانی آقای روحانی باید از نیمه گذشته باشد فقط شاهد حضور پر شور دانش  اموزان  با فرم مدارس هستیم که تصاویر گویای این امر است ولی هنوز خبری از رییس جمهور  و هئیت همراه نیست.

1.4

زهرا2

مردم عامه کرمان و   استقبال کنندگانی که از مناطق مختلف استان به ویژه جنوب  کرمان، با وجود معضلات اقتصادی ،گرانی ،تورم و…در مصلی حاضر بودند به امید آنکه بتوانند با مردی که نام ریاست جمهوری را یدک می کشد دیدار کنند تا وضعیت معیشتی نابسامان  و دل مشغولی های خود را با وی در میان بگذارند.

پای در  و دل هر یک از انها که می نشستم مشکلاتشان دلم را به درد می آورد؛ جانباز ۱۰ درصدی  که از جیرفت آمده بود  از بی توجهی مسئولین به خود که زندگی اش را در راه دفاع از وطن فدا کرده گلایه مند بود که می گفت:سال گذشته محل ترکش رو جراحی کردم و  ۲۱ ماه سابقه جبهه دارم.

1.6

1.5

جمع کثیری از مردم قلعه گنج حاضر در مصلی خواسته های خود را از آقای روحانی چنین بیان کردند:جاده ،سوخت موتوری ،زمین کشاورزی برق خانگی نداریم  و چاه های آب مان سوخت ندارند. اداره  منابع طبیعی شهرستان تمام زمین هارا به  ثروتمندان میدهد اما ما بیچاره ها چیزی نداریم.

یک کارگر کرمانی شاغل در  ذوب آهن می گوید: دو ماه هست که  ما کارگران این شرکت حقوقی دریافت نکرده ایم و با وجود آنکه تا تهران هم رفته ایم امام مشکل ما حل نشده است  و استانداری هم از مشکلات ما خبر دارد؛بخدا ۷ فرزند  بیکار دارم یکی به داد ما برسد.

ساعت۱۰:۲۰_ مصلی امام علی (ع)  کرمان

نیمی از  جایگاه تعیین شده برای بانوان  هنوز خالی است  و همچنان در این مراسم حضور حداکثری دانش اموزان نکته ای قابل توجه و غیرقابل انکار است.

در پارک شهید  که نزدیک محل سخنرانی است پسران نوجوان که ظاهرا دانش آموز  هستند مشغول بازی و گشت و گذار می باشند در حالی که در این ساعت باید در جایگاه اماده شده حضور داشته باشند.

از دیگر نکات دیدنی این استقبال استفاده از آهنگ های  بسیار تند و نامناسب که سبب هلهله و سوت و کف  دختران دانش اموز  شده است ان هم در مجاورت مزار شهدای گمنام  و موزه  دفاع مقدس است.ما شهیدان را تقدیم این نظام نکرده ایم  که شاهد چنین استقبالی با زیر پا گذاشتن ارزش های اسلامی آن هم در روز میلاد سرور و مولایمان اباعبدالله باشیم.

1.7

در حالی که عقربه های ساعت  ۱۰:۲۶ دقیقه را نشان می دهد  مجری مراسم  برای دلخوشی بی رمق شده در گرما  مردم اعلام می کند که  آقای روحانی در مسیر آمدن به مصلی است.

مهههه

انتهای پیام/1404
منبع:ارمان کرمان

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان