۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین واکنش کویت به احضار سفیرش در تهران
کد خبر: ۱۸۱۰۰۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۱ ساعت: ۱۱:۷ ↗ لینک کوتاه

روزنامه الرای کویت نوشت ؛

واکنش کویت به احضار سفیرش در تهران

یک رسانه کویتی به نقل از یک منبع دیپلماتیک در تلاش برای توجیه نشست ضد ایرانی اخیر با حضور ضد انقلاب و مشارکت برخی مقامات عرب از جمله سفیر رژیم سعودی، به اعتراض جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد.

واکنش کویت به احضار سفیرش در تهران
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،یک رسانه کویتی به نقل از یک منبع دیپلماتیک در تلاش برای توجیه نشست ضد ایرانی اخیر با حضور ضد انقلاب و مشارکت برخی مقامات عرب از جمله سفیر رژیم سعودی، به اعتراض جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد.

روزنامه الرای کویت نوشت کویت اتهام ایران به این کشور مبنی بر میزبانی نشست‌های ضد انقلاب را رد و اعلام کرد ما از گروه‌های جدایی‌طلب دفاع نمی‌کنیم و در امور هیچ کشور دخالت نمی‌کنیم.

این روزنامه با اشاره به اقدام وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در فراخواندن کاردار سفارت کویت در اعتراض به برگزاری نشست ضد انقلاب به نقل از یک منبع دیپلماتیک کویتی مدعی شد سیاست خارجی کویت واضح و مبتنی بر اصل عدم دخالت در امور داخلی هر کشور است.

الرای به نقل از این منبع دیپلماتیک کویتی نوشت: اتهام ایران صحیح نیست، کویت از هیچ گروه جدایی طلب دفاع نمی‌کند و از طریق کانال‌های دیپلماتیک به اعتراض ایران پاسخ خواهد داد.

این دیپلمات کویتی که الرای اشاره‌ای به نام و سمت وی نکرده است، در تلاش برای توجیه برگزاری این نشست خصمانه در خاک کویت مدعی شد کنفرانسی که ایران به برگزاری آن اعتراض کرده است، از سوی شخصیت‌های اجتماعی برگزار شده و هیچ ارتباطی میان طرف‌های رسمی با آن وجود ندارد.

جمهوری اسلامی ایران با فراخواندن کاردار کویت به برگزاری نشست برخی عناصر ضد انقلاب و مزدور بیگانگان در خاک کویت اعتراض کرد.

الرای نوشت این نشست (ضد انقلاب و مزدوران بیگانگان) روز سه شنبه سوم می (چهاردهم اردیبهشت) با عنوان ... با حضور دوخی  الحصبان معاون دبیرکل اتحادیه وکلای عرب و مشارکت برخی فعالان و شخصیت‌های سیاسی عربی از جمله علی الدقباسی و بدرالداهوم نمایندگان سابق پارلمان کویت و عبدالعزیز الفایز سفیر عربستان سعودی در کویت برگزار شد.

رسانه‌ کویتی به نقل از منبع دیپلماتیک نوشت تهران همچنین به میزبانی کویت از نشست‌های اعضای هیئت وابسته به منصور هادی(هیئت ریاض) با عناصر ضد انقلاب شرکت کننده در نشست ضد ایرانی اعتراض کرده است.

با این حال الحصبان معاون دبیرکل اتحادیه وکلای عرب بر حمایت رژیم‌های عربی از عناصر ضد انقلاب تاکید کرد.

انتهای پیام/1404

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان