۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین دامپزشکی به فعالان اقتصاد مقاومتی خدمات رایگان ارائه می‌دهد
کد خبر: ۱۸۰۹۵۲ نویسنده: بهمن نقیبی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۱ ساعت: ۱۰:۱۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین:

دامپزشکی به فعالان اقتصاد مقاومتی خدمات رایگان ارائه می‌دهد

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین مطرح کرد: نظارت دامپزشکی در راستای حفظ سلامت دام‌ها مهم‌ترین مصداق اقتصاد مقاومتی است و این مجموعه به صورت رایگان خدمات به فعالان اقتصاد مقاومتی ارائه می‌دهد.

دامپزشکی به فعالان اقتصاد مقاومتی خدمات رایگان ارائه می‌دهد
سید بهمن نقیبی، مدیرکل دامپزشکی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به فعالیت‌های این اداره کل در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: اکثر فعالیت‌های این مجموعه در حوزه فرآورده‌های خام دامی بوده و به نوعی به سلامت دام وابسته است.
وی افزود: دامپزشکی استان قزوین عمدتا سلامت دام‌ها در روستاها را تضمین کرده و موجب جلوگیری از تلف دام‌ها می‌شود.
مدیرکل سازمان دامپزشکی استان قزوین عنوان کرد: شغل دامپروری در روستاها به عنوان مهم‌ترین فعالیت‌ مردم بوده و نظارت دامپزشکی در راستای حفظ سلامت دام‌ها مهم‌ترین مصداق اقتصاد مقاومتی است.
وی ادامه داد: طی سالیان گذشته تا به امروز که مقوله اقتصاد مقاومتی به عنوان مهم‌ترین راهکار برون رفت از رکود اقتصادی مطرح می‌شود، مجموعه دامپزشکی به دنبال تقویت اقتصاد خانوار بوده است تا مردم بتوانند چرخ زندگی خود را بچرخاند.
نقیبی تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌ای بین جهادسازندگی و دامپزشکی امضاء شده است که بر همین مبنا افرادی که در طرح‌های اقتصاد مقاومتی شرکت کرده و تولیدی‌های کوچک دارند مورد حمایت دامپزشکی قرار گرفته و این مجموعه به صورت رایگان خدمات نظارت، بهداشت و پیشگیری به آن‌ها ارائه می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: حمایت‌های نظارتی دامپزشکی در این راستا صورت می‌گیرد تا افراد بتوانند به تولید رسیده و با بازاریابی محصولات بتوانند بازدهی اقتصادی داشته باشند و این زمانی اتفاق می‌افتد که سلامت دام و طیور تضمین شود.

مردم با شماره 1512 تماس گرفته و مشکلات خود را بیان کنند


مدیرکل سازمان دامپزشکی استان قزوین گفت: اداره دامپزشکی هرساله به دلیل همکاری خوب در حوزه اقتصاد مقاومتی حضور فعالانه و بدون تکلف در این عرصه به عنوان مجموعه برتر انتخاب شده و مورد تقدیر قرار می‌گیرد.
این مسئول با اشاره به برنامه‌های پیشگیرانه اداره دامپزشکی افزود: گاهی براساس اعتباراتی که داریم مواد ضدعفونی کننده و سموم رایگان را در اختیار تولید کنندگان قرار می‌دهیم و دوره‌های نظارت و پیشگیری ما براساس تقویم واکسیناسیون دام‌ و طیور انجام می‌شود.
وی برای نمونه با اشاره به فعالیت مجموعه دامپزشکی استان در راستای مقابله با بیماری "پی پی آر" یا طاعون نشخوارکنندگان اظهار کرد: این بیماری چندی پیش تعدادی از استان‌های همجوار را درگیر کرده بود، دامپزشکی استان قزوین هر ساله بیش از 15 هزار راس دام در مقابل این بیماری واکسینه می‌کنیم اما بلافاصله پس از انتشار خبر شیوع این بیماری در یک حرکت ضربتی بیش از 160 هزار راس دام را در مناطق حاشیه استان واکسینه کردیم.
نقیبی در پایان با اشاره به سامانه ارتباط مردمی دامپزشکی استان یادآور شد: مردم می‌توانند با شماره چهار رقمی 1512 تماس گرفته و مشکلات خود را بیان کنند و یا شماره پیامکی 50001512 که پیام‌های تخلف بهداشتی و مشاهده بیماری‌ بلافاصله پیگیری می‌شود.
انتهای پیام/3009

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان