۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین وزیر اقتصاد، انرژی و کشاورزی هلند; علاقه‌مند به همکاری با فارس هستیم
کد خبر: ۱۸۰۷۶۱ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۰ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

وزیر اقتصاد، انرژی و کشاورزی هلند; علاقه‌مند به همکاری با فارس هستیم

وزیر اقتصاد، انرژی و کشاورزی هلند گفت: علاقه‌مند به همکاری در حوزه‌های مختلف با ایران و استان فارس هستیم.

وزیر اقتصاد، انرژی و کشاورزی هلند; علاقه‌مند به همکاری با فارس هستیم

وزیر اقتصاد، انرژی و کشاورزی هلند گفت: علاقه‌مند به همکاری در حوزه‌های مختلف با ایران و استان فارس هستیم.

به گزارش خبرنگار صبح قزوین ( صبح قزوین ) منطقه فارس، هنگ کامپ که در راس هیئتی بلند پایه از مسئولان کشور هلند به شیراز سفر کرده است، عصر دوشنبه 20 اردیبهشت در دیدار با استاندار و مسئولان جهادکشاورزی فارس، گفت: 6 ماه قبل سفری به ایران داشتم و در آن سفر از تهران و اصفهان بازدید کردم.

وی کشاورزی ایران و فارس را خوب ارزیابی و اضافه کرد: ایران در کشاورزی کشوری موفق ارزیابی می‌شود و علی‌رغم داشتن 80 میلیون جمعیت، گندم تولیدی خود را صادر می‌کند.

هنگ کامپ، شیراز را شهری با شهرت جهانی عنوان و اضافه کرد: شهرت شیراز به خاطر وجود سعدی و حافظ در این شهر است. من زمانی که قصد سفر به این شهر را داشتم گفتند تو به شهر حافظ و سعدی می‌روی.

او همچنین با اشاره به جایگاه هلند در عرصه کشاورزی، گفت: هلند کشوری فوق‌العاده حاصلخیز و یکی از کشورهای صادرکننده محصولات کشاورزی به آمریکا و کشورهای اروپایی است.

هنگ‌ کامپ تاکید کرد که کمپانی‌ها و شرکت‌های کشاورزی در هلند بیشتر خانوادگی است، گفت: کشور اولین صادرکننده گل در جهان است.

وی با بیان اینکه گلخانه‌های بسیاری در کشور هلند وجود دارد، گفت: 50 درصد از کشت گلخانه‌ای در هلند به گل و مابقی به سایر گیاهان و محصولات اختصاص دارد.

وزیر اقتصاد، انرژی و کشاورزی هلند همچنین در خصوص پیشرفت‌های تکنولوژی و علمی این کشور در حوزه کشاورزی اشاره و اضافه کرد: در هلند هر یک کیلوگرم گوجه فرنگی با استفاده از یک لیتر آب تولید می‌شود حال آنکه میزان آب مصرفی برای تولید هرکیلوگرم گوجه در اکثر نقاط جهان، 50 لیتر است!

او با یادآوری اینکه تفاهم‌نامه‌هایی بین ایران و هلند برای انجام همکاری و توسعه مراودات در حوزه‌های مختلف وجود دارد، گفت: شرکت‌های هلندی فعال در بخش‌های مختلف آماده همکاری با همتایان خود در ایران و فارس هستند.

هنگ کامپ با اشاره به اینکه مسئولیت وزارت گردشگری هلند را نیز برعهده دارد، ظرفیت‌های گردشگری ایران را مطلوب توصیف و اضافه کرد: من در سفر به اصفهان تحت تاثیر این شهر قرار گرفتم و مطمئن هستم که زیبایی‌ها و داشته‌های شیراز هم مرا آنقدر تحت تاثیر قرار خواهد داد که به هموطنانم بگویم شیراز شهری زیبا است.

وزیر کشاورزی هلند همچنین علاقه و آمادگی کشورش در همکاری‌های دانشگاهی را اعلام و اضافه کرد: آشنایی با ظرفیت‌های موجود ایران و فارس، زمینه را برای ایجاد و توسعه همکاری‌های دو جانبه در بخش‌های مختلف را فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان