۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین شعبانی بهار; حوزه ورزش همگانی، حمایتی و نظارتی است/ اطلس بازی‌های بومی و محلی تدوین می‌شود
کد خبر: ۱۸۰۴۱۶ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۰ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

شعبانی بهار; حوزه ورزش همگانی، حمایتی و نظارتی است/ اطلس بازی‌های بومی و محلی تدوین می‌شود

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، از شناسایی و احصاء ۱۳۰ بازی بومی و محلی در کشور خبر داد و گفت: تهیه اطلس و گنجینه ای از این بازی ها در دست اقدام است.

شعبانی بهار; حوزه ورزش همگانی، حمایتی و نظارتی است/ اطلس بازی‌های بومی و محلی تدوین می‌شود

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، از شناسایی و احصاء 130 بازی بومی و محلی در کشور خبر داد و گفت: تهیه اطلس و گنجینه ای از این بازی ها در دست اقدام است.

به گزارش صبح قزوین ، غلامرضا شعبانی بهار در گردهمایی مشترک روسای فدراسیون ها و مدیران کل ورزش و جوانان استان های سراسر کشور، ضمن تقدیر از تلاش های سال گذشته حوزه فدراسیونی و استانی در توسعه ورزش همگانی، افزود: امیدوارم این حمایت ها روز به روز افزایش یابد تا بتوان اهداف توسعه ای و سیاست های راهبردی دولت در این بخش از ورزش را محقق کرد.

معاون وزیر ورزش و جوانان در ادامه دو رویکرد شامل توسعه همگانی و روستایی را برای ورزش همگانی برشمرد و گفت: برای دنبال کردن این سیاست ها برنامه های اجرایی در وزارتخانه تدوین شده است که مبانی نظری و راهبردهای اصلی این حوزه را عملیاتی می کند و نشان می دهد که وزارت ورزش و جوانان در کنار توسعه ورزش قهرمانی نگاه ویژه ای به توسعه همگانی آن نیز دارد.

وی حوزه معاونت ورزش همگانی را حوزه حمایتی و نظارتی خواند و افزود: اگر بودجه ای برای برنامه های همگانی استان ها و فدراسیون ها تزریق می شود به منزله حمایت و نظارت است، لذا همراهی شما برای تحقق اهداف کلان بسیار اهمیت دارد.

شعبانی بهار در ادامه افزایش 75 درصدی جشنواره های همگانی، افزایش 60 درصدی همایش های عمومی نظیر دوچرخه سواری، افزایش چهار و نیم درصدی برنامه های تربیت بدنی، افزایش 69 درصدی برنامه های دهه فجر، افزایش 132 درصدی برنامه های پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر به خصوص در استان های مرزی و رشد 12 درصدی برگزاری جشنواره های ورزش روستایی را از دستاوردهای حوزه ورزش همگانی کشور در سال 94 عنوان کرد.

معاون وزیر ورزش و جوانان در ورزش همگانی، همچنین از شناسایی و احصاء 130 بازی بومی و محلی در کشور خبر داد و گفت: تهیه اطلس و گنجینه ای از این بازی ها در دست اقدام است.

وی با بیان این که هر ساله تعداد زیادی از مردم سراسر ایران در جشنواره های نوروزی ورزش همگانی حضوری فعال دارند، افزود: نوروز امسال سیصد هزار نفر از شمال تا جنوب ایران در این برنامه ها شرکت کردند.

شعبانی بهار همچنین از احصاء میزان مشارکت مردم در فعالیت های ورزشی از سال 88 تا 94 خبر داد و گفت: میانگین این فعالیت ها در سال 88 ، دوازده دقیقه و در تابستان 94، به 16 دقیقه افزایش یافت که این رشد 33 درصدی فعالیت ورزشی مردم را نشان می دهد.

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان شعار ورزش همگانی را« 1345» اعلام و خاطر نشان کرد: معنای این شعار یعنی یک نفر، سه جلسه در هفته و جلسه ای 45 دقیقه ورزش کند و اگر بخواهیم سال 1345 را برای سن مشارکت کنندگان درنظر بگیریم، افراد 50 سال یعنی میانسالان دارای اولویت می شوند که ورزش برای آن ها لازم و ضروری است.

وی در این نشست توفیقات استان ها در توسعه ورزش همگانی را چشم گیر دانست و افزود: سیستان بلوچستان با رشد 231 درصدی نسبت به سال گذشته موفق ترین استان است و کرمان با 26 درصد رشد در انتهای این لیست قرار دارد.

شعبانی بهار در ادامه با بیان این که تزریق بودجه ورزش همگانی به فدراسیون ها در سال جدید با اندکی تغییر همراه است، گفت: امسال با هماهنگی دکتر سجادی بودجه 10 درصدی همگانی با هماهنگی ادارات کل و فدراسیون ها به هیات هایی که برنامه های مدون و اعلام شده دارند پرداخت می شود.

وی تکمیل کرد: 70 درصد بودجه همگانی به استان ها و هیات ها و 30 درصد به اجرای برنامه های همگانی فدراسیون ها تعلق می گیرد که انتظار می رود فدراسیون های ورزشی و ادارات کل ورزش و جوانان گزارش عملکرد خود را برای اجرای بهتر برنامه های حمایتی در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار دهند.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان