۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین نیروی انتظامی نمره خوبی در ایجاد امنیت می‌گیرد/وضعیت کشورمان در منطقه استثنایی است
کد خبر: ۱۸۰۳۳۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۰ ساعت: ۱۱:۰ ↗ لینک کوتاه

لاریجانی در همایش سراسری فرماندهان، روسا و مدیران ناجا:

نیروی انتظامی نمره خوبی در ایجاد امنیت می‌گیرد/وضعیت کشورمان در منطقه استثنایی است

رئیس مجلس با موثر خواندن اقدامات نیروی انتظامی وضعیت کشور را در شرایط کنونی از ثبات امنیتی برخوردار دانست.

نیروی انتظامی نمره خوبی در ایجاد امنیت می‌گیرد/وضعیت کشورمان در منطقه استثنایی است
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در بیست و یکمین همایش سراسری فرماندهان، روسا و مدیران ناجا در ابتدا مورد استقبال رسمی "سردار حسن اشتری" فرمانده نیروی انتظامی قرار گرفت.

لاریجانی در این همایش قبل از آغاز سخنرانی خود با اهدا لوح تقدیر از خانواده شهدا و جانبازان نیروی انتظامی تقدیر و تشکر کرد.

وی با تاکید بر اینکه با یک نگاه کلی به وضعیت کشور از لحاظ امنیتی می‌توان به نقش موثر نیروی انتظامی پی برد، گفت: شما یک سری نظاماتی برای ارزیابی کارتان دارید اما نگاه ما از بیرون است.

رئیس مجلس ادامه داد: تصور می‌کنم نیروی انتظامی طی این سال‌ها روند رو به تکاملی داشته است زیرا  ابتدا شرایط پراکنده بود و مانند امروز از فرماندهان قوی برخوردار نبود.

لاریجانی با بیان اینکه نیروی انتظامی امروز بسیار منسجم‌تر و کارآمدتر شده است، گفت: نباید نقش فرماندهان نیروی انتظامی را در این ساماندهی نادیده گرفت، وجود انگیزه و هدف نیروهای مسلح و انتظامی به عنوان یک رکن در این ساماندهی محسوب می‌َشود

وی تاکید کرد: سردار اشتری یکی از فرماندهان پرکار و پرتجربه‌ای است که فرماندهی نیروی انتظامی را برعهده گرفته البته دیگر چهره های نیروی انتظامی نیز افرادی باتجربه و حرفه‌ای هستند که این خود یک نیروی قوت و اتکا است.

رئیس مجلس بیان داشت: با نگاهی به اجزا در زمینه‌های کاری نیروی انتظامی مانند انضباط رانندگی می‌توان به تاثیرگذاری مطلوب نیروی انتظامی پی برد.

لاریجانی گفت: طی سفرهای خود به کشورهای دیگر تنها یک کشور را دیدم که شرایط رانندگی در آنجا مانند ایران بود و آن کشور ایتالیا که  از لحاظ رانندگی بسیار بی‌نظم هستند اما امروز با توجه به زحمات سالیانه نیروی انتظامی موضوع بی‌انضباط رانندگی بسیار کمتر شده است.

وی ادامه داد: همانطور که در موضوع بستن کمربند ایمنی نیروی انتظامی با کمک رسانه‌ها موفق به فرهنگ سازی شد.

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی توانسته در بحث کاهش آمار تصادفات و تلفات جانی نیز بسیار موفق عمل کند، افزود: مشکلات ما در زمینه تصادفات تا مقدار زیادی به بحث عدم استاندارد بودن راه‌ها و پایین بودن کیفیت خودروها است اما با توجه به این مشکلات باز هم نیروی انتظامی توانست آمار را کاهش دهد.

لاریجانی با بیان اینکه نیروی انتظامی در مبارزه با آسیب ها نمره خوبی می‌گیرد، بیان داشت: برای یک نهاد یا دستگاه اجرایی یا اداری بسیار مهم است که پروژه‌هایی را که دستیابی به اهداف خود تعریف کرده و آن را تا انتها پیش ببرد.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی در رابطه ایجاد امنیت در کشور و مبارزه با ضد انقلاب و اشرار منطقه بسیار خوب  عمل کرده و وضعیت کشورمان امروز در منطقه استثنایی است.

رئیس مجلس تصریح کرد: با نگاهی به بخش‌های دیگر در کل منطقه می‌توان به هم‌ریختگی امنیتی را که با حضور تروریست ها و دخالت برخی کشورها ایجاد شده را شاهد بود، متاسفانه آثار آن نیز محدود به جغرافیای یک کشور نشده و با عبور از مرزها موجب‌ آسیب‌ به کشورهای دیگر شده است.

لاریجانی با تاکید بر اینکه کشورهای بزرگ و برخی کشورهای منطقه سرخط اشرار و تروریست‌ها هستند، گفت: برخی کشورهای منطقه با داشتن رفتارهای کودکانه این مشکل را ایجاد کرده‌اند.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان