۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اختصاص ۴ میلیارد تومان خدمات حمایتی برای دانش‌آموزان استثنایی در سال جاری
کد خبر: ۱۸۰۲۱۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۰ ساعت: ۷:۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خبر داد:

اختصاص ۴ میلیارد تومان خدمات حمایتی برای دانش‌آموزان استثنایی در سال جاری

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: سال گذشته بیش از ۲.۵ میلیارد تومان برای اجرای طرح خدمات حمایتی دانش‌آموزان استثنایی هزینه شد كه این رقم در سال جاری به بیش از ۴ میلیارد تومان می‌رسد.

اختصاص ۴ میلیارد تومان خدمات حمایتی برای دانش‌آموزان استثنایی در سال جاری
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، مجید قدمی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در حاشیه برگزاری مراسم تجلیل از معلمان استثنایی قزوین در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طرح خدمات حمایتی از دانش‌آموزان با نیاز ویژه سال گذشته برای اولین بار در کشور اجرا شد.

وی افزود: این طرح یکی از طرح‌های بسیار پیشرفته است که بر اساس الگوی جهانی اجرا شده و در حقیقت طی این طرح خدمات جامع آموزشی، پرورشی و توانبخشی به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خاطرنشان کرد: با اجرای طرح خدمات حمایتی از دانش‌آموزان با نیاز ویژه در صورتی که دانش‌آموزی نیاز به تجهیزاتی همچون ویلچر، واكر، سمعك و عینك داشت توسط مدرسه تامین می‌شود همچنین در صورت نیاز به جراحی با هماهنگی‌های انجام شده، هزینه‌های جراحی توسط سازمان پرداخت می‌شود.

افزایش 2.5 برابری بودجه آموزش و پرورش استثنایی
وی عنوان كرد: سال گذشته با وجود تنگناهای مالی بیش از 2.5 میلیارد تومان برای اجرای این طرح هزینه شد كه این رقم در سال جاری به بیش از 4 میلیارد تومان می‌رسد.

قدمی اضافه کرد: استقبال پرشور والدین از اجرای طرح موجب شده تا ما نیز بیشتر در این زمینه سهیم باشیم بر این اساس برای دانش‌آموزان نیمه بینا به جای کتاب‌های درشت خط، تبلت پیش بینی شده و برای دانش‌آموزان نابینا نیز امکاناتی فراهم شده تا آنها نیز از این خدمات بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: همه این اقدامات در کنار فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی و توانبخشی است که به دانش‌آموزان ارائه می‌شود از این رو از همه والدینی که به هر دلیل تاکنون اقدام به ثبت نام فرزندان خود نکرده‌اند دعوت می‌کنیم تا با فراهم کردن زمینه حضور فرزندانشان در مدارس، شرایط برخورداری آنها از امکانات آموزشی و حمایتی را فراهم کنند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی عنوان کرد: هزینه سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان تقریبا در مناطق نیمه برخوردار بین 60 تا 70 درصد و در مناطق محروم تا صد درصد توسط آموزش و پرورش تامین می‌شود و پیش بینی می‌کنیم برای سال آینده خدمات بیشتری را به دانش‌آموزان استثنایی ارائه دهیم.

وی ادامه داد: این خدمات از 30 درصد سهم دولت هم‌اکنون به بیش از 60 تا 70 درصد رسیده و مجموع هزینه‌های ایاب و ذهاب دانش‌آموزان در سال 94 بیش از 34 میلیارد تومان بوده است.

این مسئول در پایان عنوان کرد: بودجه آموزش و پرورش استثنایی نسبت به سال 92، دو و نیم برابر افزایش پیدا کرده است.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان