۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ساماندهی تیم‌های امداد و نجات در وزارتخانه‌ها
کد خبر: ۱۸۰۱۵۸ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۰ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

ساماندهی تیم‌های امداد و نجات در وزارتخانه‌ها

رییس سازمان امداد و نجات از پیگیری‌های انجام شده جهت سازماندهی تیم‌های امداد و نجات به عنوان "کد ۲" در وزارتخانه‌های کشور خبر داد.

ساماندهی تیم‌های امداد و نجات در وزارتخانه‌ها

رییس سازمان امداد و نجات از پیگیری‌های انجام شده جهت سازماندهی تیم‌های امداد و نجات به عنوان "کد 2" در وزارتخانه‌های کشور خبر داد.

دکتر ناصر چرخ‌ساز در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوادث صبح قزوین ( صبح قزوین با بیان اینکه دو رویکرد "ارایه آموزش‌های همگانی در سطح جامعه" و همچنین " ارایه آموزش‌های تخصصی در اقشار مختلف" را به دنبال می‌کنیم، درباره استفاده از ظرفیت سربازان در ارایه خدمات امدادی گفت: به این منظور تفاهم‌نامه‌ای را با ارتش نیروی زمینی داشتیم تا به واسطه آن بتوانیم از پتانسیل و ظرفیت نیروهای سرباز در سطح کشور در زمان حادثه استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: البته نگاه ما به این موضوع، بهره‌برداری از سربازان در زمان حادثه نیست، بلکه نگاه‌مان فراتر از این مباحث است و این افراد می‌توانند پس از پایان سربازی مسوولیتی را برعهده گرفته و ارتباط شان را با سطح جامعه حفظ کنند. به این منظور آموزش‌های تخصصی را نیز برای آنها در نظر خواهیم داشت. امیدواریم بعد از هفته هلال، استارت این کار زده شود و به موضوع آموزش‌های تخصصی امدادی برای سربازان وارد شویم.

رییس سازمان امداد و نجات کشور با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در کارگروه امداد و نجات کشور، افزود: بر اساس مصوبه کارگروه امداد و نجات، بحث ارائه آموزش‌های همگانی و همچنین تخصصی را در تمام وزارتخانه‌ها دنبال می‌کنیم. در این راستا منتظریم لایحه قانون سازمان مدیریت بحران به تصویب برسد و پس از آن بحث اجرایی شدن مصوبات کارگروه را در وزارتخانه‌ها شروع کنیم.

چرخ‌ساز گفت: براین اساس سازماندهی تیم‌های امداد ونجات به عنوان کد 2 در وزارتخانه‌ها را پیگیریم. در این مبحث هم نگاه‌مان فرابخشی است.

رییس سازمان امداد و نجات کشور به صبح قزوین گفت: سازمان امداد و نجات برای ارائه این آموزش‌ها آمادگی دارد، اما این مبحث، بحثی حاکمیتی است و لازم است دستورالعمل آن از سوی وزارت کشور نهایی و ابلاغ شود.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان