۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین مناسب‌سازی شهری در استان از سطح میانگین کشوری پایین‌تر است
کد خبر: ۱۷۹۸۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۱۹ ساعت: ۱۶:۲۴ ↗ لینک کوتاه

رئیس بهزیستی شهرستان قزوین:

مناسب‌سازی شهری در استان از سطح میانگین کشوری پایین‌تر است

رئیس بهزیستی شهرستان قزوین گفت: پیشرفت استان در بحث مناسب سازی معابر و اماکن عمومی شهری از سطح میانگین کشوری پایین‌تر است.

مناسب‌سازی شهری در استان از سطح میانگین کشوری پایین‌تر است
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، فرهاد اکبرشاهی، رئیس بهزیستی شهرستان قزوین صبح امروز در جلسه کمیته مناسب‌سازی استان که در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: سهم پیشرفت استان قزوین در بحث مناسب سازی شهری از صد در صد پیشرفت تنها حدود 40 درصد بوده که از سطح میانیگین کشوری پایین‌تر است.
رئیس بهزیستی شهرستان قزوین افزود: در حالی که 14 دستگاه اجرایی عضو کمیته، قانوناً موظف به اجرای طرح‌های مناسب سازی هستند اما از سال 93 تاکنون پیشرفت چشم گیری در خصوص مناسب سازی در استان صورت نگرفته که این خود نیازمند عزمی جدی و همکاری بین دستگاهی بیشتری است.

اکبرشاهی خاطرنشان کرد: یکی از عوامل عدم پیشرفت اجرای طرح های مناسب سازی در استان ، دیرینه شهرسازی در شهر قزوین است که به دلیل باستانی و قدیمی بودن قسمت قابل توجهی از کل شهر، محدودیت در مناسب سازی را دو چندان نموده است.

در ادامه کیومرث ایمن، معاون سیاسی امنیتی فرماندار قزوین ضمن ابراز نگرانی از وضعیت مناسب سازی شهری در استان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های ناظر بر اجرای قوانین مناسب سازی نظیر بهزیستی، فرمانداری و استانداری باید اهتمام ویژه‌ای در اجرای صحیح قوانین مربوط به حمایت از معلولین و مناسب سازی شهری در استان داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری تأکید کرد: در سالی که مزین به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است موظفیم با نظارت صحیح بر مجریان طرح‌های مناسب سازی از ساخت معابر غیراستاندارد و هدر رفت اعتبارات مالی جلوگیری کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: شهرداری با مشاوره و نظارت بهزیستی اقدام به اجرای طرح‌های مناسب سازی در سطح شهر نماید و بهزیستی با ارائه گزارش آماری، فرمانداری و استانداری را از درصد پیشرفت اجرای طرح‌های مناسب سازی دستگاه‌ها مطلع سازد .
در این جلسه همچنین علیرضا وارثی، معاون توانبخشی بهزیستی استان اظهار کرد: معلولین همچون دیگر شهروندان، مالیات پرداخت می‌کنند اما از حقوق شهروندی مساوی برخوردار نیستند.

وی افزود: سازمان بهزیستی با تغییر رویکرد حمایتی به توانمند سازی جامعه هدف، نیازمند همکاری و همیاری بین دستگاهی بیشتری در این خصوص است.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان