۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین ۲۰ میلیارد تومان به پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در سال ۹۵ اختصاص می‌یابد
کد خبر: ۱۷۹۷۶۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۱۹ ساعت: ۱۳:۴۲ ↗ لینک کوتاه

مسئول بسیج سازندگی استان قزوین:

۲۰ میلیارد تومان به پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در سال ۹۵ اختصاص می‌یابد

مسئول بسیج سازندگی استان قزوین بیان کرد: مبلغ ۲۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه های کوچک اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده است.

۲۰ میلیارد تومان به پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در سال ۹۵ اختصاص می‌یابد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، حمیدرضا اله بداشتی، مسئول بسیج سازندگی استان قزوین، پیش از ظهر امروز(یکشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه قزوین، ابراز کرد: سازمان بسیج سازندگی در 17 اردیبهشت بنابر دستور مقام معظم رهبری تشکیل شد.
وی افزود: بسیج سازندگی در راستای اقدامات جهاد سازندگی و با رویکردی انقلابی کار خود را آغاز کرد تا در عرصه‌های عمرانی، اقتصادی و کشاورزی خدمت گذار مردم و در راه محرومیت زدایی باشد.
مسئول بسیج سازندگی قزوین یادآور شد: این سازمان با 30 ارگان دولتی در تبادل و ارتباط می‌باشد و 18 قشر بسیجی در راستای محرومیت زدایی، کمک به دولت، پروژه های عمرانی و اقتصاد مقاومتی به این سازمان یاری می‌رساند.
وی با اشاره به اردوهای بسیج سازندگی، عنوان کرد: اردوهای طرح هجرت طی 1 روز، 3 روز، 7 روز و 12 روز به وسیله همه اقشار بسیج برگزار می‌شود که در این اردوها کارهای عمرانی، فرهنگی و آموزشی صورت می‌پذیرد.
اله بداشتی خاطرنشان کرد: تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی در شرایط کنونی، تمرکز و عملیاتی سازی اقتصاد مقاومتی است که بسیج سازندگی در این راستا، با اجرای اردوهای 3 روزه که توسط بسیج مهندسین کشاورزی، با کمک متخصصین به آموزش کشاورزان روستاهای استان می‌پردازند.
وی یادآور شد: علاوه بر گفتمان و عملیاتی سازی اقتصاد مقاومتی، پروژه‌های کوچک عمرانی مانند خانه عالم، غسالخانه، راه بین مزارع روستایی و غیره توسط گروه‌های جهادی انجام می‌شود، همچنین همراه با گروه‌های مختلف، روحانی برادر و خواهر نیز به روستاها اعزام می شوند تا به تبیین مباحث عقیدتی و فرهنگی بپردازند.

مهم ترین راهبرد بسیج سازندگی در سال جاری، اقتصاد مقاومتی است

این مسئول اظهار کرد: در اردوهای جهادی دانش آموزی که با همکاری بسیج فرهنگیان و اداره نوسازی مدارس برگزار می شود، دانش آموزان به بازسازی، رنگ آمیزی و فضا سازی مدرسه‌ها می‌پردازند.
مسئول بسیج سازندگی استان در ادامه گفت: بسیج طلاب نیز اردوهای 10 روزه جهادی در روستاها برگزار می‌نماید که علاوه بر موضوعات فرهنگی، در اقدامات عمرانی نیز شرکت دارند.
وی همچنین درباره اردوهای 12 روزه دانشجویی، عنوان کرد: گروه های مختلف پزشکی به همراه اساتید و شاگردان برجسته دانشگاه، در مناطق محروم حضور یافته و به ارائه خدمات رایگان درمانی و بهداشتی می پردازند.
اله بداشتی با اشاره به شعار سال، اعلام کرد: مهم ترین راهبرد بسیج سازندگی در سال جاری، اقتصاد مقاومتی است و در این راه می توان کمک حال سایر دستگاه ها نیز باشد.
وی افزود: در دوسال گذشته نیز اقتصاد مقاومتی به عنوان یک بخش مهم از کارهای سازمان بسیج سازندگی بوده و اعتبار 30 میلیارد تومانی در این عرصه، استفاده شده است.
مسئول بسیج سازندگی اظهار کرد: اقدامات بسیج سازندگی در عرصه اقتصاد مقاومتی با همراهی بخش‌های مختلف جهاد کشاورزی و با همکاری نیروهای متخصص انجام می‌شود.
این مسئول تاکید کرد: محصولات خوراکی که در برنامه اقتصاد مقاومتی تولید می‌شود، دارای برند سلامت هستند.
وی اعلام کرد: تولید گونه های بومی هر روستا مانند دام و طیور، توسط بسیج سازندگی حمایت می‌شود و سرریز کلیه محصولات تولید شده توسط شرکت نگار نصر در بازارهای ملی و بین المللی به فروش می‌رسد.
اله بداشتی با اشاره به تخصیص وام‌های اقتصاد مقاومتی سال 95 در نیمه دوم خرداد، خبر داد: مبلغ 20 میلیارد تومان برای اجرای پروژه های کوچک اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده است.
وی در پایان اظهار کرد: بسیج سازندگی توانسته نمونه کوچک و موفقی از اقتصاد مقاومتی با مولفه‌های مردمی بودن، بومی بودن، درون زا و با نگاه به بیرون را ارائه دهد و همه دستگاه ها می توانند از این نمونه الگو برداری کنند.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان