۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین «ریتم و دف» مسعود حبیبی آمد
کد خبر: ۱۷۹۶۸۹ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۱۹ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

«ریتم و دف» مسعود حبیبی آمد

مسعود حبیبی، نوازنده و مدرس موسیقی ایرانی، خردادماه امسال دو جلد از مجموعه‌ی هفت جلدی «ریتم و دف» را رونمایی می‌کند.

«ریتم و دف» مسعود حبیبی آمد

مسعود حبیبی، نوازنده و مدرس موسیقی ایرانی، خردادماه امسال دو جلد از مجموعه‌ی هفت جلدی «ریتم و دف» را رونمایی می‌کند.

به گزارش صبح قزوین ، این نوازنده‌ی دف درباره‌ی این مجموعه گفت: پس از استقبال گسترده‌ای که از مجموعه‌ی آموزشی شیوه‌ی نوین دف‌نوازی تألیف من صورت گرفت، بر آن شدم مجموعه‌ای راکه از نظر علم امروز جهان به‌روزتر باشد بنویسم و در انتخاب علائم، تجدید نظر کنم و قطعات بیشتری در خلال آموزش ریتم‌ها در اختیار علاقه‌مندان بگذارم. در ضمن از نظر راحتی و ساده شدن مراحل آموزش، نگاه دقیق‌تری داشته باشیم.

او ادامه داد:‌ تصمیم داشتم، سه قطعه از آلبوم «حماسه ایران زمین» را که سال 1378 نوشته بودم به‌صورت پارتیتور در این مجموعه بگنجانم. برای همین مجموعه را به نام «ریتم و دف» نوشتم که تدوین و تألیف آن بیش از ۱۵ سال طول کشید و فعلا دو جلد از آن به چاپ رسیده که جلدهای بعدی نیز در حال چاپ است. توزیع سراسری این مجموعه را مرکز موسیقی «بتهوون شیراز» مدیریت می‌کند.

این نوازنده‌ی دف درباره‌ی انگیزه‌هایش برای انتشار این مجموعه‌ی موسیقایی، بیان کرد: هر روز کتاب‌های مختلفی در زمینه‌ی سازهای خارجی منتشر می‌شود، اما کمتر پیش آمده که معرفی سازهای ایرانی مانند تار، سنتور، دف و ... در قالب یک کتاب تألیفی در دسترس دوستداران موسیقی خارج از ایران قرار گیرد و این نکته‌ی بسیار ناراحت‌کننده‌ای است که همه وظیفه داریم، بیشتر از این‌ها به آن توجه کنیم.

او افزود: من به این دلیل تصمیم گرفتم، این مجموعه را علاوه بر نگارش فارسی، به شش زبان زنده‌ی دنیا ترجمه کنم که ساز ایرانی در دنیا معرفی شود.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان