۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین خدمات کارکنان هلال احمر در راستای رسالت های دینی است
کد خبر: ۱۷۹۶۰۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۱۹ ساعت: ۱۰:۵۱ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

خدمات کارکنان هلال احمر در راستای رسالت های دینی است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: کاری که شما خدمتگزاران مردم در هلال احمر انجام می دهید و به فرد غیرمسلمان هم امدادرسانی دارید، در راستای رسالت های دینی قرار دارد.

خدمات کارکنان هلال احمر در راستای رسالت های دینی است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، آیت الله عبدالکریم عابدینی در دیدار با مدیرعامل و جمعی از کارکنان هلال احمر استان قزوین که به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر برگزار شد، اظهار کرد: در جامعه دو نوع شغل وجود دارد که باهم برابر نیستند. شغلی که اولویت دارد شغل مشترک همه بندگان خدا بوده و شغل اول آدمی به حساب می آید و عامل ایجاد انگیزه برای شغل دوم است.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه نباید نگران روزی و مخارج زندگی باشیم، ابراز کرد: خدای متعال می فرماید:" من رزاق هستم" یعنی هر چه لازم باشد به ما می دهد و در حقیقت شغل اول ما بندگی خداست.
عابدینی با بیان این که عبادت انسان را به کرامت می رساند، گفت: با مردن اموال و دارایی ها اجازه همراهی با انسان را ندارند اما کرامت بهترین توشه برای ماست. کرامت عامل اثرگذاری در روح و روان آدمی است و موجب اعتلای شخصیت انسان می شود.
امام جمعه قزوین اذعان کرد: اعمال انسان با نیت هایش سنجیده می شود حال ما چگونه باید نیت های خود را مدیریت کنیم؟ برای ارتقای نیت باید کاری کنیم که خدای متعال از عملکرد ما راضی باشد، اگر نیت ما کسب رضایت دوستانمان باشد، ممکن است آنها به برخی از کارهای ما لبخند بزنند که مورد رضایت خدا نباشد.
وی اضافه کرد: رضایت اطرافیان ما محدود به دنیاست اما رضایت خدای متعال محدود به دنیا نیست و نتیجه اخروی دارد، نیت خدایی انگیزه‌های ما را بالا می برد و تلاش ما را در خدمت به مردم افزایش می دهد.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به تلاش های کارکنان هلال احمر استان در راستای خدمتگزاری به مردم گفت: خدای متعال ما را تشویق می کند که باید به همه همنوعان خود کمک کنیم. کاری که شما خدمتگزاران مردم در هلال احمر انجام می دهید و به فرد غیرمسلمان هم امدادرسانی دارید، در راستای رسالت های دینی قرار دارد.
عابدینی با بیان اینکه دست یابی به تقوا انسان را قدرتمند می کند، گفت: شما با توسل به این ایمان قلبی، اقتدار و انگیزه لازم را برای روبرو شدن با مشکلات زندگی و امدادرسانی ها پیدا می کنید و به آزادگی دست پیدا خواهید کرد.
وی افزود: انسان ضعیف در قید و بند دنیا و میز ریاست خود است و به واسطه برخی ملاحظات اسیر نظرات دیگران بوده و توان مدیریت لازم را ندارد. آزادگی از معرفت و عبادت بدست می آید و با این قدرت انسان توان ایستادگی در برابر زیاده گویی یک عده را پیدا می کند.
امام جمعه قزوین در پایان بیان کرد: اخلاص در همه شغل‌ها حرف اول را می زند، هرکاری اگر خالص برای خدا باشد حکم نماز و عبادت را پیدا می کند. اگر کسی روزگار بگذراند و به فکر کمک به محرومان و مستضعفان جهان نباشد مسلمان نیست.
حمید ره‌انجام، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین هم در این دیدار گزارشی از عملکرد این مجموعه ارائه کرد.نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: کاری که شما خدمتگزاران مردم در هلال احمر انجام می دهید و به فرد غیرمسلمان هم امدادرسانی دارید، در راستای رسالت های دینی قرار دارد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان