۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین تاکید استاندار خوزستان بر حل مشکلات شهرک صنعتی شماره ۵ اهواز
کد خبر: ۱۷۹۲۵۹ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۱۸ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

تاکید استاندار خوزستان بر حل مشکلات شهرک صنعتی شماره ۵ اهواز

استاندار خوزستان با تاکید بر رسیدگی و پیگیری مشکلات شهرک صنعتی شماره ۵ اهواز از طریق مجاری قانونی مربوطه گفت: باید سوابق و پیشینه‌های مشکلات و مسائل موجود در این شهرک اعلام شود تا بتوان اقدامات و پیگیری‌های لازم را در چارچوب قانون و در راستای حل مشکلات انجام داد.

تاکید استاندار خوزستان بر حل مشکلات شهرک صنعتی شماره ۵ اهواز

استاندار خوزستان با تاکید بر رسیدگی و پیگیری مشکلات شهرک صنعتی شماره 5 اهواز از طریق مجاری قانونی مربوطه گفت: باید سوابق و پیشینه‌های مشکلات و مسائل موجود در این شهرک اعلام شود تا بتوان اقدامات و پیگیری‌های لازم را در چارچوب قانون و در راستای حل مشکلات انجام داد.

به گزارش خبرنگار صبح قزوین ( صبح قزوین ) منطقه خوزستان، عبدالحسن مقتدایی در حاشیه بازدید از شهرک شماره 5 اهواز با اشاره به مشکلات مربوط به گاز، آب و برق و نداشتن مجوز محیط زیست در این شهرک اظهار کرد: اگر دولت مجوز راه‌اندازی این شهرک را در سال 86 به تصویب رسانده، طبیعتا باید مراحل و رویه‌های کار را نیز انجام داده باشد.

وی افزود: اگر مصوبات مربوط به این شهرک در اختیار شرکت شهرک‌های صنعتی باشد، باید اعلام کنند تا اقدامات قانونی لازم را پیگیری و این گونه مسائل را حل کنیم و در صورت نبود مصوبات قانونی لازم باید مراحل اخذ مجوزها پیگیری شود.

مقتدایی تصریح کرد: از سال 86 مصوب این شهرک را دولت به تصویب رساند و با وجود مشکلات نسبتا زیادی که در این شهرک وجود دارد، اما نوع سرمایه گذاری انجام شده و انگیزه‌ای که در راه‌اندازی آن وجود داشته، در مقایسه با شهرک‌های مشابه از ویژگی‌های بهتری برخوردار است.

وی گفت: با وجود محدودیت‌هایی از قبیل راه دسترسی، برق، گاز و آب و ... که این شهرک با آن مواجه است، با مطرح کردن تک تک مسائل و موضوعات امیدواریم گامی قانونی در راستای حل مشکلات این شهرک برداریم اما نکته مهم این است که در ابتدا باید وضعیت شهرک در رابطه با هر کدام از مشکلات روشن شود تا کاری که از ریشه اشتباه بوده، ادامه داده نشود و تمام مسائل فقط در چارچوب‌های قانونی پیگیری شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: باید سوابق و پیشینه‌های موضوعات و مشکلات مطرح و اعلام شود. البته به دنبال نبش قبر و یافتن دلیل این مشکلات نیستم بلکه درصدد حل مشکلات این شهرک هستیم تا گرفتاری‌ها رفع و اشتغالزایی آن ایجاد شود و این مساله نیازمند حمایت و پشتیبانی از شهرک است.

مقتدایی همچنین با بررسی راهکارهای پیشنهادی از مسئولان ذیربط برای حل مشکلات موجود شرکت این شهرک و تجمیع این راهکارها بیان کرد: طبق اعلام و نظرات سازمان‌های مربوطه اقدامات برای گازرسانی ظرف 3 ماه آینده، اقدامات مربوط به آبرسانی ظرف 20 روز آتی، اقدامات مربوط به تعیین حریم این شهرک تا پایان خردادماه باید انجام شود و همچنین در زمینه برق رسانی هم که با مشکلی مواجه نیستیم و با چند اقدام کوچک سریعا انجام می‌شود.

وی افزود: برای جاده موقت این شهرک که باید تا راه‌اندازی راه دسترسی اصلی ایجاد شود، به شرطی مجوز صادر می‌شود که تعارضی با قانون نداشته باشد زیرا اگر خدای ناکرده سانحه‌ای در این جاده موقت اتفاق افتاد، ما مسئول هستیم و نمی‌شود از سویی با اقداماتی تلفات جاده‌ای را کاهش داد و از سوی دیگر با راه‌اندازی و احداث یک راه موقت که با قانون معارض است، موجب بروز سوانح جاده‌ای و تلفات شد.

همچنین در حاشیه این بازدید احمد سیاحی، معاون امور عمرانی استاندار خوزستان با بیان اینکه در داخل حریم شهری فقط 11 کاربری تعریف شده است و شهرک‌های صنعتی نباید در حریم شهر احداث شوند، اظهارکرد: به دلیل سرمایه گذاری انجام‌شده در این شهرک در مقابل عمل انجام شده، قرار گرفتیم و ما در خصوص حریم شهر اهواز، حریم رودخانه کارون و وضعیت این شهرک در حال ساماندهی امور هستیم تا مشکلات موجود حل شوند.

وی افزود: موضوعاتی که در رابطه با حریم رودخانه کارون و شهر اهواز مطرح شد، باید نهایی شود و به تصویب کارگروه برسد و سپس در شورای برنامه ریزی و نهایتا در شورای عالی شهرسازی به تصویب برسد و نباید کاری کنیم که بعدا نیاز به مطرح شدن توجیهات برای حل مشکلات باشد و طبق تاکیدات استاندار، اقدامات باید با جامع نگری و انجام تمام مطالعات لازم، اجرا شود.

همچنین در حاشیه این بازدید اخلاق محمدیان، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان اظهار کرد: مساحت کل واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی اهواز 1017 هکتار است که 50 درصد آن به شهرک صنعتی شماره 5 اهواز اختصاص دارد و این شهرک در سال 86 مصوبه هیات دولت را اخذ و عملیات اجرایی خود را در سال 88 آغاز کرد.

وی افزود: متاسفانه این شهرک فاقد گاز، آب، برق و مجوز زیست محیطی به منظور استقرار واحد صنعتی است و به علت مشکلاتی که داریم مدت یک سال است که هیچ گونه واگذاری در این شهرک انجام ندادیم و اولین و مهمترین مشکل آن نبود راه دسترسی است.

محمدیان ادامه داد: به دلیل اینکه امکان ورود به این شهرک وجود ندارد، انتقال تاسیسات مربوطه نیز با مشکل رو به رو است. بنابراین خواستار حل این مشکل هستیم.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان