۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین علت افزوده شدن «ادبیات فارسی» به مواد امتحانی آزمون وکالت
کد خبر: ۱۷۹۰۸۹ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۱۸ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

علت افزوده شدن «ادبیات فارسی» به مواد امتحانی آزمون وکالت

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) از برگزاری بیست و ششمین همایش اسکودا در روزهای ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت ماه در گیلان خبر داد.

علت افزوده شدن «ادبیات فارسی» به مواد امتحانی آزمون وکالت

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) از برگزاری بیست و ششمین همایش اسکودا در روزهای 22 و 23 اردیبهشت ماه در گیلان خبر داد.

به گزارش خبرنگار حقوقی صبح قزوین ( صبح قزوین )، بهمن کشاورز در نشست خبری که امروز (شنبه) در محل اسکودا برگزار شد، گفت: در این همایش که موارد مطروحه در آن شامل ده بند است قرار است ماده "زبان و ادبیات فارسی" به مواد امتحانی آزمون وکالت اضافه شود. همچنین در این همایش نحوه برخورد با توهین به کانون‌ها و وکلا، روش اخذ مالیات وکلا، تجویز تهیه متن منقحی از لایحه جامع وکالت، تجویز تهیه و تنظیم اساسنامه موسسات حقوقی و ... مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: در بین برخی از دانشجوهای حقوق اغلب غلط های املایی فاحش دیده می شود که این مساله شرم آور است؛ به همین منظور افزوده شدن ماده امتحانی"زبان و ادبیات فارسی" به مواد امتحانی آزمون وکالت پیشنهاد شده و در صورت تصویب، 20 سئوال ادبیات فارسی در آزمون لحاظ خواهد شد.

کشاورز در پاسخ به سوال صبح قزوین درباره آخرین وضعیت لایحه جامع وکالت، گفت: این لایحه در حال حاضر در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس است و قرار است متن نوشته شده در سال 85، با متن اخیر مقایسه شود و بخش‌های مورد نظر اسکودا در متن جدید گنجانده شده و در نهایت به قوه قضاییه ارسال شود.

وی با بیان اینکه طبق قانون برنامه ششم توسعه، الزامی شدن وکیل، راه حلی برای دردهای عدلیه است گفت: برخی از افراد عدم دسترسی افراد نیازمند به وکیل را یکی از ایرادات این طرح می دانستند که باید گفت اداره معاضدت قضایی ما این مشکل را برطرف می کند.

کشاورز با اشاره به اینکه هنوز مشکل تبصره ماده 48 قانون آیین دادرسی کیفری رفع نشده است، گفت: اصول قانون گذاری در این ماده لحاظ نشده است و با توجه به اینکه ماه ها از اجرای این قانون می گذرد اما وضعیت تعیین وکلای دعاوی کیفری مذکور در این ماده، مشخص نشده و پیشنهاد حذف نام وکیل و جایگزین شدن شرایط و ضوابط برای این وکلا را مطرح کرده‌ایم.

ادامه دارد ...

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان