۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین سند دانشگاه کارآفرین در دانشگاه علوم کشاورزی رونمایی شد
کد خبر: ۱۷۸۶۷۹ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۱۷ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

سند دانشگاه کارآفرین در دانشگاه علوم کشاورزی رونمایی شد

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی ومنابع طبیعی گرگان از رونمایی سند دانشگاه کارآفرین در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با حضور دکتر احمدی معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، خبرداد.

سند دانشگاه کارآفرین در دانشگاه علوم کشاورزی رونمایی شد

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی ومنابع طبیعی گرگان از رونمایی سند دانشگاه کارآفرین در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با حضور دکتر احمدی معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، خبرداد.

به گزارش خبرنگار صبح قزوین ( صبح قزوین منطقه گلستان، دکتر علی نجفی نژاد در اجلاس شورای سیاستگذاری و برنامه ریزی معاونان پژوهشی و فناوری منطقه 2 کشور که در سالن رشد دانشگاه علوم کشاورزی ومنابع طبیعی گرگان برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: ظرفیت موجود در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی، پارک های علم و فناوری با برنامه ریزی و تلاش مجموعه های مرتبط با امر آموزش و پژوهش می‌تواند در شتاب بخشی به روند توسعه و آبادانی کشور کمک شایانی کند.

وی خاطر نشان کرد: واگذاری طرحهای کلان ملی به دانشگاهها می‌تواند، تحقیقات را هدفمند و علمی کرده و در جهت رفع نیازهای صنعت و جامعه گام بردارد.

معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز گفت: شورای اقتصاد مقاومتی، مسئولیت موضوع توسعه انسانی و دانشی را به وزارت علوم واگذار کرده و ۷ برنامه در این راستا تدوین شده است.

وحید احمدی با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل اظهار کرد: شورای اقتصاد مقاومتی، مسئولیت موضوع توسعه انسانی و دانشی را به وزارت علوم سپرده و ما برای این توسعه انسانی و دانشی 7 برنامه طراحی شده داریم و در قالب آن‌ها تعداد زیادی اقدامات مرتبط تعریف شده، مطابق با شاخص های دانشگاهی و ملی و جهانی اجرا خواهیم کرد.

وی افزود: ما باید در مجموعه حرکت اقتصادی و زندگی مردم نقش آفرینی داشته و اگر اینگونه نباشد مراکز دانشگاهی ایزوله می‌‎شود و جامعه و دانشگاه خسارت می‌بیند.

معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: نگرش ما در وزارت علوم این است که موضوع پژوهشی و علم و فناوری به نحو درست و امروزی وارد شکل‌گیری و فرایندی درست دنبال شود و در جامعه به آن توجه شود.

احمدی گفت: در دانشگاه نیاز به ساختار داریم و تغییر ساختار نیاز به افراد توانمند و مدیر و اصلاح زیرساخت ها دارد.در مجموعه مدیریت کلان باید تغییر نگرش ایجاد شود و در تخصیص اعتبارات نیز باید اصلاح شود، چرا که مشکلات زیادی داریم.

وی افزود: بحث ساماندهی مجلات و نظام‌دهی مدیریت پژوهشی در دانشگاه‌ها و ایجاد خلاهای ساختاری که در جامعه در موارد مختلفی مانند بیمه و مالیات و غیره وجود دارد، باید برنامه ریزی شود و این موارد با این نشست‌ها محقق می شود و بسیاری از مدل‌هایی که داریم به مناطق واگذار شود و نباید همه برنامه‌ها در تهران برنامه ریزی شود.

معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: در بخش کنترل اعتبارات پژوهشی با دفاتر هیئت امنا هماهنگ شده تا سخت‌گیرانه با موضوع برخورد کنند که اعتبارات پژوهشی تا 15 درصد باید صرف پژوهش شود.

وی افزود: مدل مربوط به نظام پژوهشی در دانشگاه تهیه شده است و تاکید ما بر ارتباط بین پارک و دانشگاه‌ها است تا هر دو از ظرفیت‌ها استفاده کنند.

احمدی تاکید کرد: تحصیلات تکمیلی یک آفت شده و ما با مدرک کارشناسی هم می‌توانیم نوآوری داشته باشیم و امروز در مقطع دکتری نیز به اشباع رسیده‌ایم.

وی اظهار کرد: نوآوری و خلاقیت باید در جوان ایجاد شود و باید ورک شاپ‌ها و تورهای مجازی برگزار شود تا فعالیت‌های پارک دیده شده و دانشجو و استاد با این فعالیت‌‎ها آشنا شود.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان