۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین مقابله با حرف رهبری و ترویج بیش از ضرورت زبان انگلیسی غلط است/ افسرده دانستن مردم بهانه خوبی برای برگزاری کنسرت نیست
کد خبر: ۱۷۸۶۶۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۱۷ ساعت: ۱۶:۲۲ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

مقابله با حرف رهبری و ترویج بیش از ضرورت زبان انگلیسی غلط است/ افسرده دانستن مردم بهانه خوبی برای برگزاری کنسرت نیست

امام جمعه قزوین با بیان اینکه افسرده دانستن مردم بهانه خوبی برای برگزاری کنسرت نیست، بیان کرد: مقابله با حرف رهبری و ترویج بیش از ضرورت بان انگلیسی غلط است و بستر نفوذ را فراهم می‌کند.

مقابله با حرف رهبری و ترویج بیش از ضرورت زبان انگلیسی غلط است/ افسرده دانستن مردم بهانه خوبی برای برگزاری کنسرت نیست
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، آیت الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین در خطبه‌های عبادی- سیاسی این هفته شهر قزوین با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع معلمان اظهار کرد: ما امروز مبتلا به تهاجم فرهنگی دشمن با رویکرد تغییر هویت هستیم.
وی در ادامه افزود: دشمن در حال تلاش است تا ما را از هویت‌های دینی و فرهنگی خودمان جدا کند برای نمونه شاه در دوره‌ای تاریخ را از هجری قمری که هجرت پیامبر بود به شاهنشاهی تغییر داد.
این خطیب نمازجمعه ادامه داد: این تغییر هویت یعنی از بین بردن فرهنگ اسلامی ما و برگشت به دوران جاهلیت قبل از اسلام؛ شاه با حمایت آمریکایی‌ها سرمایه گذاری‌های فراوانی برای تغییر هویت مسلمانان ایران انجام داد اما ملت ایران با نگاه تحقیر به آنها حکومت پهلوی را سرنگون کرد.
وی اذعان کرد: هم اکنون نیز دشمنان به دنبال تغییر هویت دینی و ایرانی ما هستند و با همکاری ایادی خود در داخل کشور برای نمونه تمام همت خود را بر ترویج زبان انگلیسی قرار داده‌ است.
نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند ما با زبان انگلیسی مخالف نیستیم و در حد ضرورت باید باشد؛ همه زبان‌ها زبان علم هستند اما ما نباید به بهانه ترویج زبان انگلیسی فرهنگ فارسی خود را تحقیر کنیم.
وی ابراز کرد: عده‌ای با هدف حمایت از زبان انگلیسی و نهادینه کردن آن در کشور به دنبال بسترسازی برای هجوم فرهنگ غربی و هویت زدایی از فرهنگ دینی و ایرانی هستند و این عملکرد زمینه سازی برای نفوذ دشمن بوده و این کار غلط است.
امام جمعه قزوین گفت: قرآن تاکید کرده است نباید سلطه و نفوذ دشمن بر مسلمانان وجود داشته باشد و ما باید این نکته را به خوبی مدنظر بگیریم که هرکس زمینه ساز نفوذ و سیطره دشمن شود علیه ملت قدم برداشته است.

صحیفه سجادیه امام زین العابدین نمونه کامل قرآن صاعد است


عابدینی با اشاره به جنجال‌های اخیر در بحث برگزاری کنسرت در استان تصریح کرد: کسانی که می‌گویند مردم ما افسرده‌اند، به آنها توهین می‌کنند و در حقیقت می‌گویند مردم ما مشکل روانی دارند و به این بهانه می‌خواهند کنسرت و برنامه های غیردینی برپا کنند، آنها خود روانی‌اند.
وی با بیان اینکه در 28 رجب امام حسین(ع) از مدینه حرکت خود را برای قیام آغاز کردند، بیان کرد: اگر امام در مدینه باقی می‌ماند به شهادت می‌رسید و نمی‌توانست پیام دینی خود را جهانی کند و به گوش همه شیعیان برساند.
این خطیب نمازجمعه اضافه کرد: البته در نیمه‌های رجب معاویه مرد و حکام یزید برای بیعت گرفتن به همه شهرها رفتند و برای بیعت گرفتن از امام هم آمدند.
وی ادامه داد: اما امام با کلام خود تقابل کفر و ایمان را نشان دادند؛ ایشان فرمودند:" ای حاکم یزید ما خاندان پیامبر(ص) هستیم و با برچیده شدن کفر و ظلم نمی‌رویم با بیعت خود آن را برپا کنیم، معدن رسالت ما هستیم اما یزید فردی شرابخور و اهل فسق و گناه است"
عابدینی افزود: امام به نماینده یزید نگفت من با یزید بیعت نمی‌کنم؛ بلکه فرمودند من با هرکسی که شباهتی به یزید دارد دست بیعت نمی‌دهم؛ امام با حرف آن روز خود راه و مسیر عملکردی همه شیعیان را تا آخر جهان در مقابله با ظلم و ستم نشان داد که با دیده خوشبینی به امثال یزید نگاه نمی‌کنم و دست بیعت نمی‌دهم.
وی عنوان کرد: داستان امروز مواجه ما با آمریکا هم به همین شکل است که سران جاهل و ظالم این کشور دست از ستم و بهره کشی از ملت‌های مسلمان برنمی‌دارند و فکر می‌کنند همچون گذشته مردم در غفلت به سر می‌برند.
نماینده ولی فقیه اذعان کرد: امروز بسیاری از شرایط تغییر کرده و مردم با بیداری اسلامی خود در حال مبارزه جدی با زورگویی غربی‌ها هستند؛ رهبر معظم انقلاب فرمودند:" امروز جنگ اراده‌هاست." یعنی اراده ایمانی در مقابل اراده شیطانی، آینده جهان و زمینه سازی ظهور را همین اراده‌ها رقم می‌زند.
وی با اشاره به میلاد امام سجاد(ع) گفت: امام راحل(ره) فرمودند صحیفه سجادیه امام زین العابدین نمونه کامل قرآن صاعد است یعنی قرآنی که انسان را از پایین به بالا می‌برد، دعا هم قرآن صاعد است و به انسان جان و روح و انگیزه می‌دهد و این کتاب دریایی از مناجات‌های دعایی می‌باشد.
انتهای پیام/2002



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان