۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین مدیر حوزه علمیه قم با نماینده ولی فقیه در استان قزوین دیدار و گفتگو کرد
کد خبر: ۱۷۸۳۸۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۱۶ ساعت: ۲۱:۳۳ ↗ لینک کوتاه

امروز؛

مدیر حوزه علمیه قم با نماینده ولی فقیه در استان قزوین دیدار و گفتگو کرد

آیت الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه علمیه قم با آیت الله عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین دیدار و گفتگو کرد.

 مدیر حوزه علمیه قم با نماینده ولی فقیه در استان قزوین دیدار و گفتگو کرد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در قزوین در این دیدار با بیان این‌که جلساتی را در راستای تحقق فرمایشات رهبری در خصوص قرارگاه بودن نماز جمعه‌ها در استان قزوین دنبال می‌کنیم، اظهار کرد: رهبری در دیدار امامان جمعه فرمودند نماز جمعه یک قرارگاه است و این تعبیر به معنای این است که نماز جمعه قرارگاه جنگ است و جنگ امروز هم جنگ فرهنگی و نرم است.

وی بیان کرد: وقتی نماز جمعه قرارگاه باشد، امام‌جمعه هم فرمانده قرارگاه است و امت، مسئولان و امامان جماعت، افسران و سربازان جنگ نرم محسوب می‌شوند و همه باید تلاش کنیم با دلسوزی و با بهره‌گیری از ایمان و تقوای الهی در مواجهه با این جنگ به خوبی ایفای نقش کنیم.

 امام‌جمعه قزوین خاطرنشان کرد: نماز جمعه مانند رودی است که از نهرهای مساجد تشکیل می‌شود و باید بر روی مساجد سرمایه‌گذاری جدی صورت گیرد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

وی گفت: جذب جوانان به نماز جمعه یکی از رویکردهای جدی ما در قزوین است که با همکاری و حضور در مدارس قزوین این هدف را با جدیت دنبال می‌کنیم.

آیت‌الله حسینی بوشهری هم در این دیدار با بیان این‌که در جنگ قرارگاه کارکرد بسیار مهمی دارد، اظهار کرد: باید تلاش کنیم با تولید محتوا از ظرفیت نماز جمعه‌ها برای تأثیرگذاری بیشتر فرهنگی استفاده کنیم و آن را به فضای کلی جامعه بسط داده و از این فرصت برای ایجاد جاذبه بیشتر بهره ببریم.

 وی بیان کرد: ارتباط امامان جمعه با مدارس و دانش آموزان نقش مؤثری در جذب آن‌ها به نماز جمعه‌ها دارد و نباید این کار مهم و اثرگذار را رها کرد چرا که آثار اجتماعی این مسئله در ابعاد مختلفی ظهور و بروز پیدا خواهد کرد و بسیاری از معضلات جامعه را از میان خواهد برد.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان