۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین ۳۷۵ دانش‌آموز در مرحله استانی آزمون عملکردی شرکت می‌کنند
کد خبر: ۱۷۸۳۱۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۱۶ ساعت: ۱۵:۲۹ ↗ لینک کوتاه

معاون آموزش ابتدایی قزوین:

۳۷۵ دانش‌آموز در مرحله استانی آزمون عملکردی شرکت می‌کنند

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین از برگزاری مرحله استانی آزمون عملکردی ویژه دانش‌آموزان دوره ابتدایی در تاریخ ۱۹ و ۲۰ اریبهشت ماه خبر داد.

۳۷۵ دانش‌آموز در مرحله استانی آزمون عملکردی شرکت می‌کنند
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، رضا طاهرخانی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین درباره برگزاری آزمون عملکردی اظهار کرد: عملكرد عبارت از بكارگيري دانش و مهارت آموخته شده در موقعيت واقعي و يا شبه واقعي زندگيست و آزمون‌هايي كه اين عملكرد را مي‌سنجند به آزمون‌هاي عملكردي معروف هستند.

وی افزود: در آزمون‌هاي عملكردي معلم با استفاده از روش مشاهده رفتار و چك ليست، میزان مهارت آموخته شده توسط دانش‌آموزان کلاس را می‌سنجد و ثبت می‌کند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: براي اجراي اين طرح در استان، در ابتدا جلسات كارگاهي براي آموزش معلمان در سه ماه اول سال برگزار شده است.

وی ادامه داد: معلمان باید ضمن توجه به تدريس‌هاي اكتشافي و دانش‌آموز محور در پايان تدريس خود يك آزمون عملكردي از دانش‌آموزان به عمل آوردند.

طاهرخانی تصریح کرد: معمولا در هر ماه يك الي دو آزمون عملكردي توسط معلم کلاس برگزار می‌شود، در بهمن ماه يك مسابقه در سطح مدرسه انجام شده و نفرات برتر به منطقه معرفي شده‌اند، مسابقات منطقه‌اي نیز در اسفند ماه برگزار شده است.

وی اضافه کرد: بعد از برگزاری مراحل آموزشگاهی و منطقه‌ای، در نهايت 5/0 درصد دانش‌آموزان به استان معرفي مي‌شوند كه با اين احتساب، 375 نفر از دانش‌آموز دوره ابتدایی طبق سهميه در نظر گرفته شده به مرحله استاني راه يافته‌اند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در ادامه گفت: مرحله استانی آزمون عملكردي استاني در تاريخ هاي 19 و20 ارديبهشت ماه در مركز گروه‌هاي آموزشي ناحيه يك واقع در خيابان نواب، فلكه مادر، جنب پمب بنزين از ساعت 9 الی 12 برگزار می‌شود.

طاهرخانی تأکید کرد: هدف عمده در اجراي اين برنامه نهادينه كردن تدريس‌هاي فعال و دانش‌آموز محور در كلاس‌هاي درس مي‌باشد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان