۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین نیروی انسانی کاردان، مهم‌ترین ابزار تحقق اهداف «اقتصادمقاومتی» است
کد خبر: ۱۷۸۲۶۳ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۱۶ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

نیروی انسانی کاردان، مهم‌ترین ابزار تحقق اهداف «اقتصادمقاومتی» است

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: هیچ اقتصادی در جامعه بدون نیروی انسانی کاردان شکل نمی‌گیرد و در تربیت این انسان‌ها نیز معلمان نقش کلیدی و تعیین‌کننده‌ای دارند.

نیروی انسانی کاردان، مهم‌ترین ابزار تحقق اهداف «اقتصادمقاومتی» است

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: هیچ اقتصادی در جامعه بدون نیروی انسانی کاردان شکل نمی‌گیرد و در تربیت این انسان‌ها نیز معلمان نقش کلیدی و تعیین‌کننده‌ای دارند.

به گزارش صبح قزوین ( صبح قزوین )، منطقه آذربایجان‌شرقی، «اسماعیل جبارزاده» در همایش تجلیل از معلمان منتخب استان با تأکید بر جامه عمل پوشاندن به توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اظهار کرد: اقتصاد ما باید در مقابل ضربه‌های بیرونی مقاوم باشد که این امر مستلزم توجیه دانش‌آموزان توسط معلمان است.

وی نیروی انسانی را به‌عنوان مهم‌ترین ابزار تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: هیچ اقتصادی در دنیا شکل نگرفته مگر اینکه پایه و اساس آن بر روی نیروی انسانی خوب و مجرب پایه‌ریزی شده باشد که بخشی از این نیروی انسانی نیز در کلاس‌ها شکل می‌گیرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به شأن و جایگاه والای معلمان اظهار کرد: معلمی شغل نیست بلکه اشتعال است، هر معلمی که از درون بسوزد با شعله‌های وجود خود گرمای دانش را به دانش‌آموزان انتقال می‌دهد.

جبارزاده خاطرنشان کرد: امروز امنیت کشور ما مرهون شهدای بزرگواری است که تربیت‌یافته مکتب معلمان هستند و شما بزرگواران انسان‌های بزرگی را تربیت و به جامعه تحویل می‌دهید.

وی معلمان را آراسته به سه مدال توصیف کرد و افزود: اولین مدال نشان الهی است، چون ذات احدیت خود نخستین معلم بشریت است هم‌چنین معلمان دو نشان از انبیا و ائمه اطهار دارند که ایشان نیز کارشان تعلیم و تربیت و نشان دادن راه حق و حقیقت بود.

جبارزاده با بیان این‌که علم محض قادر به رستگاری بشر نیست، خاطرنشان کرد: جامعه ما نیازمند انسان‌های تحصیل‌کرده و با فرهنگ است بنابراین معلمان در کنار امر آموزش مسائل پرورشی را هم مد نظر داشته باشند.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: از معلمان تقاضا دارم به تک تک جملاتی که در کلاس گفته می‌شود دقت کنند، چون روی شکل‌گیری شخصیت دانش‌آموزان تأثیر دارد.

جبارزاده با اشاره به فعالیت‌های اداره‌کل آموزش و پرورش استان در دو سال اخیر، افزود: در سال‌های گذشته آموزش و پرورش استان جایگاه مناسبی در سطح کشور نداشت، اما امروز به سبب وجود مدیران با تدبیر شاهد شکوفایی در این حوزه هستیم.

وی ادامه داد: امروز علاوه‌بر آموزش علوم در مدارس، درس زندگی نیز برای دانش‌آموزان ارائه می‌شود و این همان مطالبه رهبر معظم انقلاب است.

استاندار آذربایجان‌شرقی احیای کارهای فرهنگی در آموزش و پرورش از جمله تأسیس دارالقرآن‌ها، پژوهش‌سراها و تحت پوشش قرار دادن بیسوادان، برگزاری المپیادها، کسب رتبه برتر کنکور سراسری را از جمله کارهای ارزشمند این حوزه ذکر کرد.

در این همایش از 54 معلم منتخب نواحی و مناطق استان تجلیل شد.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان