۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین عده‌ای برخلاف فرمایشات رهبری به آمریکایی ها خوش بین هستند
کد خبر: ۱۷۸۱۸۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۱۶ ساعت: ۱۱:۵۳ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان:

عده‌ای برخلاف فرمایشات رهبری به آمریکایی ها خوش بین هستند

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: برخی‌ها برخلاف فرمایشات رهبری به مذاکرات خوش‌بین هستند، هر چه امریکایی‌ها پیمان شکنی می‌کنند و هنوز امضای برجامشان خشک نشده بود نه تنها وفای به عهد نکردند و ثروت‌هایی که به ناحق از ما بلوکه کردند.

عده‌ای برخلاف فرمایشات رهبری به آمریکایی ها خوش بین هستند
به گزارش خبرنگار سیاسی  صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان در جشن مبعث حضرت رسول اکرم (ص) که در مرکز آموزشی شهدای جوادنیا برگزار شد، اظهار کرد: پیامبر (ص) فرموده‌اند:" من و علی پدران این امت هستیم و به نقل دیگری هم گفته شده که ایشان فرموده‌اند: ای علی من و تو پدران این امت هستیم."

وی تصریح کرد: رسالت همه پیغمبران الهی به قوم، قبیله و یا منطقه خود خلاصه می‌شده اما پیغمبر خاتم، حضرت محمد مصطفی (ص) رسالتش جهانی بوده و هدایت همه انسان‌های عالم را برعهده داشته است و رسالت ایشان وظیفه ما را در قبال مبعث حضرت رسول بسیار جدی کرده است.

امام‌جمعه قزوین با بیان این‌که حضرت عیسی مسیح (ع) پیغمبر قوم بنی‌اسرائیل بوده، آن هم نه همه قوم بنی‌اسرائیل، گفت: تصدیق پیغمبر پیش از خودش، معرفی پیغمبر پس از خود و بشارت پیغمبر خاتم سه کار مهمی بود که پیغمبران الهی انجام داده‌اند؛ البته پیش از حضرت آدم پیغمبری نبوده که ایشان آن را تصدیق کند و پس از پیغمبر خاتم هم پیغمبری نبوده که ایشان بشارت دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: امامان ما نیز همانند پیامبران، امام پیش از خودشان را تصدیق، امام پس از خودشان را معرفی و منجی عالم بشریت، حضرت مهدی (عج) را بشارت داده‌اند و فرموده‌اند که امام زمان (عج) می‌آید و زمین را که به ظلم و جور آلوده شده، از عدل و داد آکنده می‌کند و این‌که امروز منتظر امام زمان هستیم به خاطر همین بشارت‌ها و روایت‌هاست.


وی اضافه کرد: همانند شرایط کنونی در دوران حضرت رسول اکرم (ص) نیز بوده و پیامبران مردم را با بشارت های خود آماده تولد آخرین پیامبر کرده بودند. البته عده‌ای بشارت‌های پیغمبران را انکار کرده و به آن اهمیت نمی‌دادند؛ همان کاری که امروز برخی در قبال ظهور امام زمان انجام می‌دهند.

عابدینی خاطرنشان کرد: همان‌گونه که با وجود انکار برخی، پیامبر خاتم متولد و به رسالت مبعوث شد، حضرت مهدی (عج) نیز ظهور خواهد کرد و این وعده الهی است.

امام‌جمعه قزوین افزود: مخاطب پیغمبر اسلام همه مردم و اهل عالم، چه مؤمن و چه غیر مؤمن هستند اما محدوده رسالت پیامبران پیشین، قوم و خانواده‌شان بود و این یکی از ویژگی‌های رسالت پیامبر خاتم است و هیچ کسی نیست که زیر سایه رحمت پیامبر خاتم، حضرت محمد مصطفی (ص) قرار نگیرد.

وی به تشریح مسئولیت‌هایی که مسلمین در قبال مبعث حضرت رسول اکرم (ص) دارند اشاره و بیان کرد: وقتی پیغمبر، پیغمبر همه مردم جهان در همه زمان‌ها و در همه زمین‌ها، کشورها و ملت‌هاست، باید با تبلیغ دین، نشان دادن عزت و اقتدار مسلمین، فهم کتاب خدا و ترویج و تبیین آن، هر روز حیطه حضور پیامبر رحمت را بیشتر کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: امام خمینی (ره) برای ترویج و تبیین دین و رسالت پیامبر (ص) دست به کار بزرگی زد و در مقابل کسانی که قصد داشتند پیغمبر و رسالت ایشان به فراموشی سپرده شود ایستادگی و به پشتیبانی مردم انقلاب کرد و در نتیجه بساط ظلم، جور، انحراف و خرافات پادشاهان را برچید.

عابدینی اذعان کرد: شاهان پیش از انقلاب می‌خواستند مردم عقل و منطق را کنار گذاشته و به خرافات روی بیاورند تا تاریخ ما را با چیزهای بی‌ارزش پر کنند در حالی که تاریخ ما پر از افتخارات، علم، دانش، فلسفه، حقوق، عرفان، معارف انسانی، ایثار و فداکاری است و هر چه نگاه می‌کنیم تاریخ ما همانند دریای مواجی از فرهنگ جذاب و بالنده است.

وی خاطرنشان کرد: نخستین اقدام رژیم شاهنشاهی در جهت تغییر افکار مردم و هدایت آن‌ها به سمت خرافات، تغییر دین بود و برای دست‌یابی به اهدافشان تاریخ ما را از هجری شمسی و قمری به تاریخ شاهنشاهی تغییر دادند اما امام احیاگری کرد و در مقابل این جریان ایستادگی و به پشتیبانی ملت انقلاب کرد.

امام‌جمعه قزوین اذعان کرد: اگر خاتم بودن و جهانی بودن رسالت پیامبر (ص) را درک کنیم، نقش امام خمینی (ره) را به خوبی خواهیم شناخت و قدر رهبری را بیش از پیش خواهیم دانست. رهبری با هدایت داعیانه خود مسیر رسالت پیغمبران را هموار می‌کند و حمایت‌های ایشان از حزب‌الله لبنان، حماس و مقاومت منطقه که منجر به شکست ذلت‌بار صهیونیست‌ها شد، در همین راستا قرار دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: پیروزی‌های مقاومت منطقه و شکست صهیونیست‌ها در مقابل حزب‌الله و حماس به برکت جمله معروف امام که فرمودند اگر هر کسی یک سطل آب بریزد اسرائیل را آب خواهد برد و نهیب رهبری که فرمود اگر اسرائیل غلطی بکند تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم، به‌دست آمد؛ هر چند در مقابل عده‌ای می‌گویند ما با اسرائیل سر جنگ نداریم و از خدا می‌خواهیم شر چنین افرادی را از سر مقاومت کم کند.

وی خاطرنشان کرد: همان‌گونه که پیغمبر خاتم انبیاء است، کتاب و دینشان هم خاتم و رهنمودهایش هم جهانی است و فرموده‌اند اگر مسلمانی شب و روز بگذراند اما دغدغه مسلمان‌ها را نداشته باشد، مسلمان نیست و این یکی از رسالت‌های ما پس از بعثت است.

عابدینی افزود: برخی‌ها برخلاف فرمایشات رهبری گفتند که ما به مذاکرات خوش‌بین هستیم، هر چه امریکایی‌ها پیمان شکنی می‌کنند و هنوز امضای برجامشان خشک نشده بود نه تنها وفای به عهد نکردند و ثروت‌هایی که به ناحق از ما بلوکه کردند؛ بلکه این کار را به نحوی انجام دادند که از منظر حقوقی بازگشت آن به آسانی صورت نخواهد گرفت و این خوش بین‌های ها به مذاکرات، چه جوابی دارند به ملت بدهند.


امام‌جمعه قزوین ادامه داد: این لقمه دو میلیارد دلاری باعث افزایش اشتهای امریکایی‌ها خواهد شد زیرا آن‌ها مستکبر و زیاده‌خواه هستند و این‌ها هرگز پایبند به مذاکرات نبوده و ثروت‌های ما را باز نمی‌گردانند و به اروپایی‌ها میدان برقراری ارتباط با ما را نخواهند داد.

وی بیان کرد: رفت و آمدهای هیئت‌های سیاسی و اقتصادی اروپایی‌ها و سایر کشورهای جهان هیچ سودی را تاکنون عاید کشور نکرده این در حالی است که برخی از شرکت‌های هواپیماسازی به واسطه قراردادهایی که با ما امضا کرده‌اند از ورشکستی نجات پیدا خواهند کرد و باید بگوییم که آفتاب برجام در فرانسه طلوع کرده است و ما نوری از آن ندیده‌ایم.

وی ادامه داد: ما پس از برجام تنها خیانت قدرت‌های استکباری را دیدیم و از آن‌ها ناجوانمردی دیدیم و آن‌ها به ما طمع پیدا کرده‌اند و شروط بعدی آن‌ها دست کشیدن از مقاومت منطقه خواهد بود؛

نماینده ولی فقیه در استان گفت: اما رهبر بصیر، حکیم و قدرتمند ما آب پاکی را روی دست آن‌ها ریخت و گفت برجام به هر نتیجه‌ای برسد، خشم و خصومت ما با اسرائیل ذره‌ای کاسته نخواهد شد و این همان پیروی از راه و منش پیغمبر خاتم است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان