۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین طرح یک جرعه زندگی یکی از خدمات ۱۴ گانه طرح محله ما است
کد خبر: ۱۷۸۱۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مسئول طرح یک جرعه زندگی؛

طرح یک جرعه زندگی یکی از خدمات ۱۴ گانه طرح محله ما است

مظاهری: یکی از خدمات ۲۴ گانه این طرح که در سال ۹۲ در حال اجراست، کارگاه آموزشی یک جرعه زندگی می باشد. سازمان WHO ( سازمان بهداشت جهانی) برای یک انسان موفق ۱۰ مهارت را پیش بینی نموده که ۴ مهارت احترام به حقوق دیگران، راستگویی، همدلی و ارتباط موثر در این کارگاهها آموزش داده می شود.

طرح یک جرعه زندگی یکی از خدمات ۱۴ گانه طرح محله ما است

مظاهری مسئول طرح یک جرعه زندگی در گفت و گو با خبرنگار صبح قزوین اظهار کرد: این طرح درمورد آموزش مهارت های ارتباط جمعی بوده، مختص به دختران و پسران 12 تا 15 ساله است که برای اولین بار در شهر قزوین اجرا می شود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: برنامه یک جرعه زندگی در 6 کارگاه آموزشی با محوریت مهارت های زندگی اجتماعی در حال برگزاریست.

images

مظاهری در ادامه افزود: شکل گیری و ثبت نام در کارگاههای آموزشی با محوریت مساجد می باشد که در بعضی مدارس نیز این کار انجام می شود ولی محوریت مدیریت اجرایی این کارگاه توسط مساجد اجرا می شود.

وی در ادامه عنوان کرد: این طرح یکی از خدمات 14 گانه طرح محله ما است و از 2 سال پیش فعالیت خود را شروع نموده است.

مسئول طرح یک جرعه زندگی متذکر شد: شروع هر سال، دفترچه عملکرد در اختیار محلات قرار گرفته می شود که در آن فعالیت هایی که تا پایان سال باید انجام دهند، مشخص شده است.

مظاهری افزود: در این برنامه فعالیت های فرهنگی، هنری و اجتماعی شهر را به صورت متمرکز درون این محله ها پیدا سازی کرده و یک ساختار منسجم تشکیل دادیم که بتوانند در این ساختار پیاده کنند.

1

وی در ادامه یادآور شد: مجموعه فعالیت های کارگاههای آموزشی در حوزه های مختلفی همچون موشک آبی، پدرو پسر و یک جرعه زندگی، کارگاههای اختصاصی خانواده و فرزند پروری که در جشنواره محله در سطح شهر اجرا می شود و درون این طرح قرار گرفته، ازبرنامه ها و خدمات متنوع این طرح هستند.

مظاهری متذکر شد: یکی از خدمات 24 گانه این طرح که در سال 92  در حال اجراست، کارگاه آموزشی یک جرعه زندگی می باشد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: از آنجا که این مهارت ها برای اولین بار در محلات اجرا می شود و فصل پاییز و زمان تحصیل دانش آموزان می باشد، استقبال از این طرح به خوبی صورت گرفت.

11

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 13 کارگاه آموزشی در سطح شهر به صورت همزمان فعالیت می کنند، یادآور شد: سازمان WHO ( سازمان بهداشت جهانی) برای یک انسان موفق 10 مهارت را پیش بینی نموده که 4 مهارت احترام به حقوق دیگران، راستگویی، همدلی و ارتباط موثر در این کارگاهها آموزش داده می شود.

مظاهری یادآور شد: یکی از پیش زمینه های اجرای این طرح، زندگی اجتماعی و کار گروهی است بدین شکل که در این کارگاهها بچه ها به گروههای 3 یا 4 نفری تقسیم شده، به صورت گروهی فعالیت می کنند.

مظاهری خاطر نشان کرد: ما تلاش کردیم این کلاس آموزشی را به شکل کارگاه آموزشی و به شکل فراگیر محور اجرا کنیم.

وی در مورد اساتید این کلاس ها این گونه توضیح داد: اساتید این کارگاهها در حوزه فرهنگی و اجتماعی شهر فعالیت نموده یا در دانشگاهها تدریس می کنند و در مورد مسائل نوجوانان به نتایج خوبی رسیده اند در ضمن  رزومه های قوی ای ارائه نموده اند.

مظاهری در پایان یادآور شد: طرح محله ما از فروردین 1391 شروع شده و تا به امروزهم به صورت مداوم اجرا شده در ضمن مختص به یک دوره زمانی خاص نیست.

انتهای پیام / 7003/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان