۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۵۷ فضای آموزشی باید در شهرک مهرگان ساخته شود/ نیاز به مقاوم‌سازی ۳ هزار کلاس درس استان
کد خبر: ۱۷۸۱۱۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۱۶ ساعت: ۸:۱۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل نوسازی مدارس قزوین:

۵۷ فضای آموزشی باید در شهرک مهرگان ساخته شود/ نیاز به مقاوم‌سازی ۳ هزار کلاس درس استان

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین با اشاره به اینکه در حدود ۳ هزار کلاس درس استان نیاز به مقاوم سازی دارند، گفت: در صورت سکونت کامل متقاضیان مسکن، باید ۵۷ فضای آموزشی در ناحیه شهری مهرگان ساخته شود.

۵۷ فضای آموزشی باید در شهرک مهرگان ساخته شود/ نیاز به مقاوم‌سازی  ۳ هزار کلاس درس استان
عسگرعلی جوانبخت، مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، با اشاره به تعداد واحدهای آموزشی استان اظهار کرد: هم اکنون 2 هزار و 209 واحدهای آموزشی دولتی و غیردولتی با 9 هزار و 482 کلاس درس در سطح استان وجود دارد.

یک سوم مدارس استان قزوین نیازمند مقاوم سازی است
وی افزود: از این تعداد 3 هزار و 45 کلاس درس دارای استحکام بوده و از مقاومت لازم در برابر وقوع حوادث و زلزله برخوردارند و در حدود 3 هزار کلاس درس نیاز به مقاوم سازی دارند و 2 هزار و 753 کلاس درس دیگر نیز نیازمند تخریب و بازسازی است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین با بیان اینکه یک سوم مدارس استان نیاز به تخریب و بازسازی و مقاوم سازی دارند، خاطرنشان کرد: بیش از 73 درصد جمعیت استان در شهرها ساکن هستند و 26.9 درصد جمعیت استان نیز روستا نشین هستند و همین موضوع باعث شده تا مشکلاتی را در سطح استان به ویژه شهر قزوین داشته باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به تراکم جمعیت بالا در برخی نقاط استان همچون شهرک‌های اقماری محمودآباد، ناصرآباد، اقبالیه، بیدستان و شریف آباد باید فضای آموزشی جدید احداث شود.

تحصیل 12 هزار دانش‌آموز استان در مدارس غیردولتی
جوانبخت با اشاره به تحصیل 12 هزار دانش‌آموز استان در مدارس غیردولتی تصریح کرد: در پونک حتی یک فضای آموزشی دولتی نداریم و 3 پروژه غیردولتی در این منطقه تاسیس شده که بیش از هزار و 500 دانش‌آموز را پوشش می‌دهند.

وی در ادامه بیان کرد: سال گذشته 46 پروژه تحویل آموزش و پرورش داده شد که از این تعداد 24 پروژه شامل 156 کلاس درس با زیربنای 18 هزار مترمربع با مشارکت خیرین مدرسه ساز احداث شد و به طور متوسط در هر دو ماه تعداد چهار پروژه، هر هفته 13 کلاس و هر روز 50 مترمربع فضای آموزشی توسط خیرین ساخته شده است.

هوشمند سازی شدن 15 درصد کلاس‌های درس استان
مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین با اشاره به کمبود فضای آموزشی در شهرک مهرگان عنوان کرد: در صورت سکونت کامل متقاضیان مسکن، باید 57 فضای آموزشی در ناحیه شهری مهرگان ساخته شود که که تاکنون 18 پروژه عملیاتی شده که 10 پروژه تا پایان شهریور سال 95 تحویل داده می‌شود همچنین 4 پروژه دیگر در دست اجراست که با تکمیل و تحویل آن به آموزش و پرورش در سال تحصیلی آینده با مشکلی مواجه نخواهیم شد.

جوانبخت ادامه داد: از مجموع 9 هزار کلاس درس استان در حدود ۱۵ درصد هوشمند سازی شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین عنوان کرد: از سال گذشته تاکنون 221 پروژه با اعتباری بالغ ‌بر 21 میلیارد تومان استانداردسازی گرمایشی شده است که در صورت تحقق اعتبارات تا 4 سال آینده بخاری گازی و نفتی کلیه‌ مدارس حذف خواهد شد و سیستم گرمایش مرکزی جایگزین می‌شود و برای استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس استان 60 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان