۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ضرورت استقرار ثابت بالگرد جمعیت هلال احمر در استان قزوین
کد خبر: ۱۷۷۲۲۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۱۴ ساعت: ۱۴:۱۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قزوین مطرح کرد

ضرورت استقرار ثابت بالگرد جمعیت هلال احمر در استان قزوین

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قزوین گفت: با توجه موقعیت استراتژیک و شاهراه ارتباطی قزوین با ۱۱ استان به استقرار ثابت بالگرد در این استان نیاز ضروری هست.

ضرورت استقرار ثابت بالگرد جمعیت هلال احمر در استان قزوین

 به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، نشست خبری مدیر عامل جمعیت هلال احمر قزوین با اصحاب رسانه ظهر امروز (سه شنبه) به مناسبت گرامیداشت هفته هلال احمر و روز جهانی صلیب سرخ در سالن جلسات ستاد هلال احمر استان قزوین برگزار شد.

حمید ره انجام، مدیر عامل جمعیت هلال احمر قزوین در این نشست با اشاره به برنامه‌های اجرایی در هفته هلال احمر اظهار کرد: 3 برنامه مهم برای هفته هلال احمر در استان تدارک دیده شده است که از 18 تا 24 اردیبهشت برگزار می‌شود.

وی افزود: اجرای برنامه‌های استانی ویژه هفته هلال احمر، انتخابات مجامع شهرستان‌های استان همزمان با سراسر کشور، سفر رئیس جمعیت هلال احمر کشور به استان از اهم‌ترین برنامه‌های هفته هلال احمر در استان خواهد بود.

24 اردیبهشت انتخابات مجامع شهرستانی برگزار می‌شود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین با اشاره به انتخابات مجامع شهرستان‌های استان ابراز کرد: برای انتخابات مجامع هلال احمر 90 نفر در سطح استان کاندید شده‌اند و از شنبه هفته آینده تبلیغات خود را شروع می‌کنند.

ره انجام در ادامعه اضافه کرد: نخستین مرحله انتخابات در سطح شهرستان‌ها و پس از آن در سطح استان و در پایان در سطح کشوری برگزار خواهد شد که نتیجه این انتخابات رئیس جمعیت هلال احمر کشور، مدیرعامل و هیئت مدیره‌های استان‌ها و رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان‌ها انتخاب خواهند شد.

این مسئول از سفر رئیس جمعیت هلال احمر کشور به استان خبر داد و گفت: رئیس جمعیت هلال احمر کشور در روز جمعه ۱۷ اردیبهشت طی سفری یک روزه به استان خواهد داشت که در این سفر دیدار با نماینده ولی فقیه در استان قزوین و افتتاح چندین پروژه انجام خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در ادامه با اشاره به دیگر برنامه‌های اجرایی در این روز افزود: افتتاح کانون معلولان کم توان ذهنی، افتتاح پایگاه امداد و نجات آوج، راه اندازی دوباره کتابخانه جمعیت هلال احمر استان وکلنگ زنی پایگاه اداری دانسفهان در این روز انجام خواهد شد.

وی با اشاره به افتتاح پایگاه پشتیبانی منطقه انجیلاق در سفر رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: دیوارکشی و احداث سوله برای این منطقه انجام شده  و برای ادامه کار نیاز به ۱۱ میلیارد تومان اعتبار است که در این سفر تخصیص بودجه به این منطقه بررسی و پیگیری می شود.

 


ضرورت استقرار بالگرد جمعیت هلال احمر در قزوین

ره انجام با اشاره به ضرورت استقرار بالگرد جمعیت هلال احمر در قزوین تصریح کرد:  تعداد آمبولانس‌های این جمعیت در استان در حال حاضر ۳۲ دستگاه است اما با توجه موقعیت استراتژیک و شاهراه ارتباطی قزوین با 11 استان به استقرار ثابت بالگرد نیاز ضروری دارد هم اکنون این بالگرد به صورت مشترک در استان‌ گیلان و قزوین استقرار دارد.

وی بیان کرد: هم اکنون ۲۰ پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال احمر در استان در بخش‌های کارگروه تخصصی امداد و نجات و کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل خدمت رسانی انجام می‌دهند.

این مسئول با اشاره به ثبت رکورد امداد رسانی در استان اعلام کرد: زمان رسیدن به محل حادثه کمتر از هفت دقیقه بوده است و این رکورد توسط امداد رسانان استان قزوین در سطح کشور به ثبت رسیده است.

این مسئول با اشاره به امدادرسانی نیرو‌های جمعیت هلال احمر در سال گذشته عنوان کرد: سال گذشته ۱۰ هزار و ۷۴۸ نفر در حوادث، برف و کولاک استان توسط امدادرسانان این جمعیت اسکان یافتند همچنین در  نوروز امسال شاهد کاهش ۶۰ درصدی تصادفات جاده‌ای بودیم.

اعزام 34 کاروان سلامت به روستاهای استان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین با اشاره به برنامه‌های مهم آموزشی جمعیت هلال احمر در سال گذشته اظهار کرد: ۱۰۰ کانون دانش آموزی هلال احمر در سطح استان افتتاح شده است که به بیش از 4 هزار دانش آموز در مدارس آموزش‌های تخصصی ارائه می‌شود.

وی در ادامه افزود: جوانان جمعیت هلال احمر در طرح اوقات فراغت، مسابقات کمک های اولیه دادرس، طرح غنچه‌های هلال، طرح محله عاری از دخانیات و مسابقات ورزشی در سال گذشته رتبه‌های برتر را کسب کردند.

ره انجام همچنین با اشاره به دیگر برنامه‌های جوانان جمعیت هلال احمر در سال گذشته اضافه کرد: اهدای بیش از ۵ هزار بسته غذایی برای ۲۲ هزار نفر، طرح فرشتگان رحمت با اهدای سبد غذایی به خانواده‌ها، اهدای خون داوطلبان، برپایی ایستگاه‌های سلامت انجام شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد : جمعیت هلال احمر استان در سال گذشته 34 کاروان سلامت به روستاهای محروم استان اعزام کرده که طی آن خدمات رایگانی به مردم ارائه شده است.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان