۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ادعاهای بازرس خانه مطبوعات وجاهت قانونی ندارد
کد خبر: ۱۷۷۰۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رئیس خانه مطبوعات استان قزوین:‌

ادعاهای بازرس خانه مطبوعات وجاهت قانونی ندارد

رئیس خانه مطبوعات استان قزوین در پاسخ به شبهات مطرح شده توسط بازرس خانه مطبوعات گفت: ادعاهای بازرسی كه در هیچ یك از جلسات خانه مطبوعات شركت نمی‌كرد وجاهت قانونی ندارد.

ادعاهای بازرس خانه مطبوعات وجاهت قانونی ندارد

به گزارش صبح قزوین به نقل از برنا علی علی محمدی رییس خانه مطبوعات استان قزوین در پاسخ به شبهاتی كه بازرس خانه مطبوعات در خصوص عملكرد خانه مطبوعات و تعداد افراد شركت كننده در انتخابات خانه مطبوعات اظهار داشت: زمانی كه بنده در سال 89 این كار را به دست گرفتم تعداد افراد عضو خانه مطبوعات 480 نفر بود كه با توجه به این كه برخی از افراد شرایط عضویت در خانه مطبوعات را نداشتند تعدادی حذف شدند و البته آقای بازرس باید به این نكته توجه داشته باشند كه خبرنگاری در استان ما به خصوص برای عده زیادی یك شغل دوم محسوب می‌شود و زمانی كه شغل مناسب و دائمی پیدا می‌كنند از این كار فاصله می‌گیرند پس هیچ وقت نمی‌توان آمار دقیقی در این خصوص ارائه داد.

علی محمدی تاكید كرد:‌ صبحت‌های آقای بازرس هیچ وجاهت قانونی ندارد.
رئیس خانه مطبوعات استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این كه تغییر در اساسنامه تنها در یك مورد بوده آن هم هیچ ارتباطی به برگزاری انتخابات ندارد چرا كه این انتخابات 17 ماه تاخیر داشته است و چه بسا باز هم ادامه می‌داشت و نمی‌شد همه فعالیت‌ها را به بعد از این مدت موكول كرد.
علی محمدی توضیح داد: البته باید توجه داشت كه این تغییر تنها در یك مورد كوچك بوده آن هم این كه در جایی از مدیران مسئول نام برده شده بود كه ما لازم دیدیم مدیران مسئول را به مدیران و سردبیران تقسیم كنیم.
این مسئول با اشاره به این كه برگزاری انتخابات توسط هیئت مدیره خانه مطبوعات باید انجام شود و این یك مسئله قانونی است از طرفی هیچ محدودیتی نیز وجود ندارد كه اعضای هیئت مدیره نتوانند كاندیدا شوند و هیچ مغایرتی با قانون ندارد.
علی محمدی با اشاره به این كه اگر بازرس خانه مطبوعات اعتراضی داشتند باید زودتر اعلام می‌كردند گفت: ‌این رفتار ایشان واقعا درست نیست كه حتی در جلسات ما شركت نكردند و اگر اعتراضی هم بوده باید قبل از این گفته می‌شود.
رئیس خانه مطبوعات استان قزوین با بیان این كه انتخابات خانه مطبوعات حق مطبوعات است و هیچ صنف و دستگاهی نمی‌تواند این حق را از فعالین این عرصه بگیرد گفت: این یك انتخابات كاملا صنفی است و هیچ جنبه سیاسی‌ای ندارد و طبق موازین نیز اجرا می‌شود.
علی محمدی با اشاره به این كه تاكنون تمام موارد كار قانونی انجام شده گفت:‌ حتی تایید صلاحیت كاندیداها نیز توسط دستگاه‌های نظارتی انجام شده و مشروعیت نداشتن این انتخابات از دید آقای بازرس به خودشان برمی‌گردد ما هیچ اشكالی در این انتخابات نمی‌بینیم.
وی خاطر نشان كرد: بر اساس ماده 39 و 40 اساسنامه طرح وظایف بازرس تعریف شده و اگر ایشان انحرافی در كار خانه مطبوعات دیدند می‌توانند در مجمع حضور پیدا كنند و پاسخ بشنوند.

انتهای پیام/1003/م

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان