۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین بهترین فرصت ایران برای انتقام از سعودی‌ها
کد خبر: ۱۷۷۰۴۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۱۴ ساعت: ۱۱:۲۴ ↗ لینک کوتاه

حذف احتمالی عربستانی‌ها از آسیا؛

بهترین فرصت ایران برای انتقام از سعودی‌ها

سه تساوی تیم های ایرانی در دیدارهای امروز و فردا برابر رقبای عربستانی زمینه حذف این رقبای پر مدعی را از لیگ قهرمانان آسیا فراهم خواهد کرد.

بهترین فرصت ایران برای انتقام از سعودی‌ها
به گزارش سرویس ورزشی صبح قزوین ، امروز تراکتورسازی در گروه C لیگ قهرمانان آسیا و فردا دو تیم اصفهانی سپاهان و ذوب‌آهن در گروه‌های A و B برابر تیم‌های عربستانی قرار می‌گیرند. 

صعود دو نماینده از جمع سه تیم ایرانی قبل از آغاز ایستگاه ششم لیگ قهرمانان قطعی شده با این حال حتی ثبت تساوی در سه دیدار یادشده هم منجر به حذف هر سه تیم عربستانی از گردونه رقابت‌ها خواهد شد.

بعید است ذوب‌آهن به الاهلی بخورد

اما چقدر امکان برخورد ذوب‌آهن و تراکتورسازی ایران با تیم‌های عربستانی درمرحله دوم لیگ قهرمانان آسیا وجود دارد؟ بررسی این مبحث چندان دشوار نیست.

ذوب‌آهن صدرنشین گروه B بنا بر آنچه قبلا پیش‌بینی شده با تیم دوم گروه D روبه‌رو خواهد شد. گروهی که در آن الجیش قطر با 10 امتیاز و تفاضل گل «صفر» به عنوان صدرنشین صعود کرده است.

العین امارات با 7 امتیاز و تفاضل گلی مشابه با الجیش (صفر) روی پله دوم ایستاده است. العین در گام آخر میزبان نسف‌قارشی انتهای جدولی است و به نظر می‌رسد برای ثبت پیروزی سوم خود مشکل زیادی نداشته باشد.

در این گروه الاهلی عربستان صعودش بعید به نظر می‌رسد چراکه 6 امتیازی است و باید در قدم آخر الجیش 10 امتیازی را شکست دهد که در آن صورت 9 امتیازی خواهد شد.

به عبارت ساده‌تر فقط در یک صورت ذوب‌آهن صدرنشین در گروه B با الاهلی عربستان روبه‌رو خواهد شد و آن شکست العین در امارات برابر نسف ته‌جدولی و پیروزی الاهلی برابر الجیش صدرنشین است.

به همت سپاهان، تراکتور از شر عربستانی‌ها خلاص می‌شود

تراکتورسازی 12 امتیازی از گروه C یک هفته قبل از اتمام مسابقات مرحله گروهی به عنوان تیم اول صعود کرده است. شاگردان امیر قلعه‌نویی در مرحله بعد با تیم دوم گروه A تقابل خواهند داشت. گروهی که لکوموتیو 9 امتیازی صدرنشین آن است و فعلا النصر امارات تیم دومش با 8 امتیاز است.

در گروه A الاتحاد عربستان با پیروزی احتمالی بر سپاهان 9 امتیازی خواهد شد و البته برعکس فقط گرفتن یک تساوی از این تیم توسط شاگردان قاسم زاغی‌نژاد زمینه حذف آن را فراهم می‌کند. در روز پایانی رقابت‌های گروه A لکوموتیو 9 امتیازی در تاشکند میزبان النصر امارات 8 امتیازی است.

 چهارشنبه فقط کافی است لکوموتیو و النصر به تساوی برسند تا الاتحاد با زدن 20 گل به سپاهان هم مجوز صعود به مرحله بعد را به دست نیاورد.


انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان