۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین افزایش ۵۳ درصدی بارندگی‌های کردستان در سال آبی جاری
کد خبر: ۱۷۷۰۲۲ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۱۴ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

افزایش ۵۳ درصدی بارندگی‌های کردستان در سال آبی جاری

‌مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: میانگین میزان بارندگی استان در سال آبی جاری ۵۲۱ میلی متر بوده که نسبت به سال آبی ۹۴-۹۳ که ۳۴۱ میلی متر بوده، افزایش ۵۳ درصدی را نشان می‌دهد.

افزایش ۵۳ درصدی بارندگی‌های کردستان در سال آبی جاری

‌مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: میانگین میزان بارندگی استان در سال آبی جاری 521 میلی متر بوده که نسبت به سال آبی 94-93 که 341 میلی متر بوده، افزایش 53 درصدی را نشان می‌دهد.

اقبال شانظری در گفت‌وگو با خبرنگار صبح قزوین ( صبح قزوین )، منطقه کردستان، اظهار کرد: میانگین میزان بارندگی استان در سال آبی 95-94 (ابتدای مهر 94 تا انتهای فروردین 95) 521 میلی متر بوده که در سال آبی 94-93، 341 میلی متر بوده است.

وی افزود: مقایسه میزان بارندگی‌های سال آبی جاری با سال گذشته، افزایش 53 درصدی بارندگی‌ها را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان در مورد حجم آب سدهای استان نیز اعلام کرد: در حال حاضر حجم مخزن سد قشلاق 206 میلیون متر مکعب است که سال گذشته در این ایام 114 میلیون مترمکعب بوده است.

وی ادامه داد: امسال برای پرشدن سد قشلاق حدود 9 میلیون متر مکعب دیگر نیاز است که سال گذشته برای پر شدن آن 100 میلیون مترمکعب نیاز بود.

شانظری تصریح کرد: حجم مخزن سد بانه نیز در حال حاضر چهار میلیون مترمکعب است که سال گذشته نیز همین مقدار بوده است.

وی در مورد حجم مخزن سد سنگ سیاه نیز عنوان کرد: حجم این سد هم اکنون حدود 12 میلیون مترکعب است که سال گذشته حدود 5 میلیون مترمکعب بود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان همچنین حجم کنونی مخزن سد زیویه را 16.4 میلیون مترمکعب و سد گاران را نیز 87 میلیون مترمکعب عنوان کرد.

وی در ارتباط با آخرین وضعیت دریاچه زریوار با توجه به بارندگی‌های اخیر استان نیز عنوان کرد: هم اکنون حجم مخزن سد زریوار حدود 65 میلیون متر مکعب است که در سال گذشته حدود 46 میلیون متر مکعب بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در سال جاری استان کردستان با مشکل کمبود آب مواجه خواهد شد؟ خاطرنشان کرد: با توجه به حجم مناسب بارندگی‌ها، در اغلب شهرهای استان مشکل تامین آب نخواهیم داشت، اما در شهرهای قروه و بیجار به دلیل بارش نسبتاً کمتر نسبت به سایر شهرها، مشکل کم آبی وجود دارد.

شانظری در پایان تاکید کرد: در مجموع در همه شهرهای استان به دلیل عدم امکان پیش‌بینی دقیق وضعیت بارش طی سال‌های آینده، رعایت صرفه جویی، مصرف بهینه و مدیریت آب امری ضروری است.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان