۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین عدم لغو مجوز واردات خودروی آمریکایی + سند
کد خبر: ۱۷۶۹۹۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۱۴ ساعت: ۱۱:۰ ↗ لینک کوتاه

با وجود گذشت چند روز از تذکر رهبر معظم انقلاب؛

عدم لغو مجوز واردات خودروی آمریکایی + سند

با وجود گذشت چند روز از تذکر رهبر معظم انقلاب، هنوز هم مجوز سازمان توسعه تجارت برای واردات خودروهای آمریکایی لغو نشده و روی سایت رسمی ثبت سفارش واردات کالا (ثبتارش) وجود دارد.

عدم لغو مجوز واردات خودروی آمریکایی + سند
به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین ،چهارشنبه هفته گذشته رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران به صراحت از مجوز ورود خودروهای آمریکایی انتقاد کرده و گفتند: من نمیدانم این قضیّه‌ى واردات خودروهاى آمریکایى چیست که حالا سر زبانها افتاده و بعضى‌ها میگویند. خودروهاى آمریکایى را خود آمریکایى‌ها مصرف نمیکردند؛ این در مطبوعات آمریکایى‌ها منعکس شد و ما دیدیم؛ میگفتند مصرفش زیاد است، سنگین است. 
 
مجوز واردات خودروی آمریکایی هنوز لغو نشده است + عکس

رهبر انقلاب در ادامه فرمایشات خود فرمودند که مثلاً فرض کنید ما، از [محصول‌] فلان کارخانه‌ى خودروسازىِ رو به ورشکستگىِ آمریکا استفاده کنیم؛ آن‌هم آمریکا! جلوى اینها بایستى به‌طور جدّى ایستاد. چه کسى بِایستد؟ خود مسئولین، خود وزراى محترم. من میدانم که افرادى هستند، از پشت فشار مى‌آورند -منفعت دارند، سود دارند، [لذا] فشار مى‌آورند- جلوى این فشارها بِایستند، قبول نکنند. 

چند ساعت پس از تذکر رهبر انقلاب، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت در گفتگویی تلویزیونی اعلام کرد از مجوز صادره برای خودروهای آمریکایی خبر نداشته است.

نعمت زاده در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه موضوع واردات خودروهای آمریکایی که دیروز هم مقام معظم رهبری در جمع کارگران به آن اشاره کردند چیست؟ گفت: من خودم نمی‌دانستم که دستور پیگیری دادم و ظاهراً در سال 93 یک شرکتی از خودروهایی که از طریق کشور ثالث بود اما تولید آمریکا بود از ما مجوز نمایندگی گرفته است و اواخر سال 94 این مجوز داده شد و البته هنوز نمی‌دانم که این خودرو وارد شده است یا نه. وی افزود: یا باید مجوز این شرکت را لغو کنیم و یا بگوییم از آن استفاده نکند.

مجوز واردات خودروی آمریکایی هنوز لغو نشده است + عکس

هرچند اظهارنظر نعمت‌زاده، عذر بدتر از گناه بود و در واقع وی با بیان این که از صدور مجوز واردات خودروهای آمریکایی خبر نداشته، به طور غیرمستقیم بر عدم احاطه‌‌اش بر آنچه در وزارت صنعت می‌گذرد، اعتراف کرد؛ اما با این که چند روز از وعده وی می‌گذرد، هنوز هم در سایت رسمی ثبت سفارش کالا، امکان ثبت سفارش واردات خودروهای آمریکایی وجود دارد.

بر این اساس، همچنان در لیست خودرو های سواری مجاز  برای واردات در سال 1395 که از سوی سازمان توسعه تجارت اعلام شده، نام خودروهای آمریکایی به چشم می‌خورد.

بر اساس مجوز صادره از سازمان توسعه تجارت، مهلت اعتبار واردات خودروهای آمریکایی مذکور تا 16 آذرماه امسال است.

انتهای پیام/1404

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان