۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین اطلاعیه سازمان تبلیغات اسلامی به‌مناسبت سالروز شهادت هفتمین امام شیعیان
کد خبر: ۱۷۶۹۱۲ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۱۴ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

اطلاعیه سازمان تبلیغات اسلامی به‌مناسبت سالروز شهادت هفتمین امام شیعیان

سازمان تبلیغات اسلامی با صدور اطلاعیه‎ای، فرارسیدن سالروز شهادت هفتمین پیشوا و امام شیعیان حضرت موسی ابن جعفر علیه السلام را به عموم ملت شریف ایران تسلیت گفت.

اطلاعیه سازمان تبلیغات اسلامی به‌مناسبت سالروز شهادت هفتمین امام شیعیان

سازمان تبلیغات اسلامی با صدور اطلاعیه‎ای، فرارسیدن سالروز شهادت هفتمین پیشوا و امام شیعیان حضرت موسی ابن جعفر علیه السلام را به عموم ملت شریف ایران تسلیت گفت.

به گزارش گروه دریافت خبر صبح قزوین ( صبح قزوین )، در این اطلاعیه آمده است:

«هرچه گذر زمان‎ها بر پهنای دفتر تاریخ می‌افزاید و زمین تجربه حیات معنوی آدمیان را نظاره می‌کند، پیوسته آن حقیقت همیشه‌جاویدان طهارت و صداقت، دوازده فرزند فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها معرفت و منزلتی بیشتر می‌یابد حضرت کاظم (ع) روحی قوی و قلبی تابناک داشت، به زهد و عبادت بسیار معروف بود. موسی بن جعفر از عبادت و سخت‌کوشی به«عبد صالح» معروف و در سخاوت و بخشندگی مانند نیاکان کریم و بزرگوار خود مرهمی برای درد نیازمندان بود. امام موسی کاظم (ع)نسبت به خانواده، دوستان و زیردستان بسیار با عاطفه و مهربان و همیشه در اندیشه فقرا و بیچارگان بود، و پنهان و آشکار به آنها کمک می‌کرد امام کاظم (ع) به تلاوت قرآن مجید انس زیادی داشت. قرآن را با صدایی حزین و خوش تلاوت می‌کرد. آن چنان که مردم در اطراف خانه آن حضرت گرد می‌آمدند و از روی شوق و رقت گریه می‌کردند. بدخواهانی بودند که آن حضرت و اجداد گرامی‌اش را – روی در روی - بد می‌گفتند و سخنانی دور از ادب به زبان می‌راندند، ولی آن حضرت با بردباری، شکیبایی و نهایت متانت با آن‌ها روبه رو می‌شد و تاریخ گواه است که رفتار کریمانه، حکیمانه و صبورانه آن امام همام کم کم، بر عموم مردم حقانیت خاندان عصمت و اهل بیت (ع) را روشن ساخت. در فروتنی، مهربانی و ادب مانند نیاکان آسمانی‌اش نمونه بود. با فقرا می‌نشست و از بینوایان دلجویی می‌کرد. بنده را با آزاد مساوی می‌دانست و می‌فرمود «همه، فرزندان آدم و آفریده‌های خدائیم ».

شخصیت والای این امام همام همگان را شیفته خود کرده بود تا جایی که از ابوحنیفه نقل شده است که گفت: « او را در کودکی دیدم و از او پرسش‌هایی کردم چنان پاسخ داد که گویی از سرچشمه ولایت سیراب شده است. شیخ مفید نیز درباره آن حضرت می‌گوید: ” او عابدترین و فقیه‌ترین و بخشنده‌ترین و بزرگ منش‌ترین مردم زمان خود بود، زیاد تضرع و ابتهال به درگاه خداوند متعال داشت و این جمله را بسیار تکرار می‌کرد: «اللّهُمَّ إنّی أسْألُکَ الرّاحَةَ عِنْدَ الْمَوْتِ، والْعَفْوَ عِنْدَ الْحِسابِ »( خداوندا در آن زمان که مرگ به سراغم آید راحت و در آن هنگام که در برابر حساب اعمال حاضرم کنی عفو را به من ارزانی دار).

امام صادق علیه السلام از همان لحظه نخست تولد، شیعیان را نسبت به امامت فرزندش موسی آگاه ساخت و این گونه فرمود: «فعلقوا بابنی هذا المولود… فهو والله صاحبکم من بعدی » به فرزندم، این مولود بچسبید.. او به خدا بعد از من ولی و صاحب امر شماست. رفتار انسان دوستانه و حکیمانه، سخاوت و گفتار آسمانی حضرت موسی ابن جعفر علیه السلام تا ابد نشان راهی است برای حقیقت جویان عالم.

سازمان تبلیغات اسلامی، فرارسیدن موسم شهادت هفتمین اختر آسمان امامت مشعل تابناک هدایت حضرت موسی ابن جعفر علیه السلام را به عموم ملت شریف ایران تسلیت عرض نموده از خداوند منان مسئلت دارد این ملت را در زیر سایه پیروی از معارف جوشان اهل بیت (ع) و تمسک به مسیر راستین چهارده معصوم (ع) در پشتیبانی از ولایت امر، موفق و منصور بدارد.»

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان