۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین اعلام آمادگی بنیاد شهید در پیشبرد اهداف «مشهد ۲۰۱۷» در حوزه ایثار و شهادت
کد خبر: ۱۷۶۹۱۱ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۱۴ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

اعلام آمادگی بنیاد شهید در پیشبرد اهداف «مشهد ۲۰۱۷» در حوزه ایثار و شهادت

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بنیاد با توجه به اینکه مشهد مقدس در سال ۲۰۱۷ به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام شناخته شده است آمادگی خود را در پیشبرد اهداف این طرح در حوزه ایثار و شهادت اعلام می‌کند.

اعلام آمادگی بنیاد شهید در پیشبرد اهداف «مشهد ۲۰۱۷» در حوزه ایثار و شهادت

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بنیاد با توجه به اینکه مشهد مقدس در سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام شناخته شده است آمادگی خود را در پیشبرد اهداف این طرح در حوزه ایثار و شهادت اعلام می‌کند.

به گزارش صبح قزوین سردار محسن انصاری در دیدار با علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی با اعلام آمادگی بنیاد برای همکاری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: مشهد مقدس در سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام شناخته شده است و بر همین اساس آمادگی بنیاد را برای همکاری در پیشبرد اهداف این طرح اعلام می‌کنیم و با توجه به تجربه ارزنده بنیاد در حوزه فعالیت‌های فرهنگی ایثار و شهادت، برنامه‌هایی را بر همین اساس در نظر گرفته‌ایم.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده بنیاد در طرح مشهد 2017 گفت: همزمان با انتخاب مشهد به عنوان پایگاه فرهنگی جهان اسلام در نظر داریم تا مسابقات ورزشی، کنگره شهدای جهان اسلام و برنامه‌های مشابه را در مشهد مقدس به اجرا درآوریم.

سردار محسن انصاری در پایان از استاندار خراسان رضوی خواست در مورد باقی مانده عملیات عمرانی طرح‌های ساماندهی گلزار شهدا و مجتمع توانبخشی ایثار این استان کمک‌های لازم به بنیاد استان صورت پذیرد.

در پایان این دیدار سردار انصاری، عابدی مقدم مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی را به عنوان نماینده بنیاد در طرح بزرگ «مشهد 2017- پایتخت فرهنگی جهان اسلام» به استاندار خراسان رضوی معرفی کرد.

علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار با اشاره به اجرای مناسب طرح فرا ملی «مشهد 2017- پایتخت فرهنگی جهان اسلام» اظهار داشت: مشهد مقدس به عنوان مرکز استان خراسان رضوی و قلب معنوی ایران اسلامی این آمادگی را دارد که ظرفیت مشهد 2017 را برای خود به یک فرصت تبدیل کند و باید در این طرح دیپلماسی عمومی خود را مقتدر نشان دهیم و بر همین اساس می‌توانیم خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران به ویژه فرزندان شهدا را به عنوان سفیران ایثار و شهادت با جامعه ایثارگری کشورهای اسلامی آشنا کنیم.

وی افزود: باید با بهره‌مندی از ظرفیت خانواده‌های شهدا و ایثارگران به ویژه فرزندان شهدا و ارتباط آنان با فرزندان شهدای کشورهای اسلامی در جهت توسعه مؤلفه‌های طرح فراملی «مشهد 2017» حرکت کنیم.

ایسکو (ISESCO) سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی با عضویت 57 کشور اسلامی، کلان شهر مذهبی مشهد را برای سال 1396 مصادف با سال 2017 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب کرده است.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان