۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین معلمان در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش موثری دارند
کد خبر: ۱۷۶۸۸۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۱۴ ساعت: ۷:۳۷ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

معلمان در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش موثری دارند

استاندار قزوین با اشاره به نقش معلمان در نهادینه کردن فرهنگ کار و تلاش، سرمایه گذاری و اهتمام به تولید داخل در میان دانش‌آموزان گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی با بهره‌مندی از ظرفیت معلمان، سرعت توسعه استان شتاب بیشتری خواهد داشت.

معلمان در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش موثری دارند
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، همایش «زمزمه محبت» به مناسبت گرامیداشت هفته معلم و به منظور تجلیل از معلمان و فرهنگیان شب گذشته (13 اردیبهشت ماه) با حضور محمدعلی نجفی، مشاور امور اقتصادی رئیس جمهور در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد.

فریدون همتی، استاندار قزوین اظهار کرد: تقارن روز معلم با سالروز شهادت شهید مطهری از توجهات ویژه‌ای است که در نظام جمهوری اسلامی ایران به جامعه فرهنگیان شده است همه ما باید قدردان خدمات بی‌بدیل فرهنگیان عزیز و معلمان پرتلاش باشیم.

وی افزود: برجسته‌ترین نقش در عالم هستی، نقش پیامبران بزرگ است که برای راهنمایی و هدایت بشر مبعوث شدند معلمان نیز که نقش پیامبران و رسالت آنها را برعهده دارند عالی‌ترین نقش و جایگاه را در عالم بشری بر عهده دارند.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: بهترین نوع تجلیل از معلمان زمانی است که دانش‌آموزانی را که خود تربیت کرده و در مسیر تعالی و پیشرفت هدایت کرده‌اند را درحالیکه عهده‌دار مسئولیت‌های مهم در جامعه هستند، مشاهده ‌کنند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به نتایج مذاکرات بیان کرد: اکنون که در دوران اجرای نتایج توافقات هسته‌ای هستیم که مسیر پرچالشی نیز هست به طور قطع دولت تدبیر و امید همانگونه که در گام اول و در مذاکرات به توفیق رسید در گام دوم و در مسیر اجرای توافقات حاصل شده نیز موفق عمل خواهد کرد.

همتی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری عنوان کرد: امروز دولت با تمام توان در راستای تحقق منویات رهبری و عملی کردن اقتصاد مقاومتی در ابعاد مختلف در تلاش است معلمان و جامعه فرهنگی نیز می‌توانند همگام با دولت در اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی حضور موثری داشته باشند.

وی ادامه داد: نقش دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی بسیار مهم و برجسته است اما سایر سازمان‌ها و نهادها و مهمتر از همه آحاد جامعه نیز می‌توانند در این مسیر گام‌های بلندی بردارند.

استاندار قزوین با اشاره به نقش مهم معلمان در نهادینه کردن فرهنگ کار و تلاش، پس انداز، سرمایه گذاری و اهتمام به تولید داخل در میان دانش‌آموزان عنوان کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی با بهره مندی از ظرفیت معلمان، سرعت توسعه استان شتاب قابل توجهی خواهد یافت.

در ادامه سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: با تعریف و تمجید کردن از معلمان مشکلی حل نخواهد شد بلکه باید نگاه‌ها اصلاح شود و دغدغه نخست آحاد جامعه و مسئولین، آموزش و پرورش باشد تا نسلی امیدوار، بانشاط، خدا محور و اندیشمند داشته باشیم زیرا معلمان با فکر و اندیشه دانش‌آموزان ارتباط دارند.

وی تصریح کرد: معلمان کار اصلی و مهمی را در جامعه انجام می‌دهد و باید در همه مسائل از اندیشه آنها کمک گرفت.

قاسمی در پایان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با فرهنگیان گفت: صدا و سیما باید با ساخت و پخش برنامه‌های مختلف به تبیین نقش و جایگاه معلمان در جامعه بپردازد و معلمان را به عنوان الگوهای واقعی به مردم معرفی کند.

گفتنی است، رونمایی از سند برنامه‌های اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین نیز بخشی دیگر از این همایش بود.
در پایان مراسم نیز از 22 معلم نمونه استان قزوین تجلیل شد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان