۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین سرب چاشنی پنهان مواد مخدر/ مسمومیت با سرب ۱۰ میلیون تومان هزینه دارو دارد
کد خبر: ۱۷۶۷۲۸ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۱۳ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

سرب چاشنی پنهان مواد مخدر/ مسمومیت با سرب ۱۰ میلیون تومان هزینه دارو دارد

قائم مقام وزیر بهداشت از شیوع مسمومیت سرب از طریق مصرف خوراکی، میان مصرف کنندگان مواد مخدر خبر داد.

سرب چاشنی پنهان مواد مخدر/ مسمومیت با سرب ۱۰ میلیون تومان هزینه دارو دارد
ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت در گفت و گو خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی صبح قزوین جوان گفت: اخیرا، برخی افراد جوان و میانسال به علت دردهای شکمی، دردهای مفصلی و بی‌حالی، به مراکز درمانی و بیمارستانی مراجعه داشتند که در اغلب آنها علائم شکمی حاد مشاهده و در برخی نیز جراحی، چاره‌ی کار تشخیص داده شد.

وی عنوان کرد: طبق بررسی های صورت گرفته، تعدادی افراد سودجو، سرب را به علت بالا بودن جرم حجمی؛ به ترکیبات مواد مخدر از جمله تریاک اضافه می کنند و علائم مشاهده شده در این افراد ناشی از مسمومیت با سرب است که در صورت تزریق مواد مخدر، با حالت شدیدتری در افراد بروز می کند.

حریرچی ادامه داد: درمان این بیماری بسیار پرهزینه است، به طوری که تنها 10 میلیون تومان هزینه دارودرمانی را به گردن مصرف کننده می اندازد، از طرفی درمان این بیماری تحت پوشش بیمه قرار ندارد.

قائم مقام وزیر بهداشت تصریح کرد: این اپیدمی فشار زیادی را به سیستم بهداشتی و درمانی وارد می کند، چرا که افراد درگیر، انتظارات بیش از حد از بیمارستان ها دارند. از خانواده ها تقاضا دارم اقدامات پیشگیرانه در این زمینه و اجتناب از مصرف مواد مخدر را سرلوحه قرار دهند.

حریرچی تاکید کرد: تا زمانی که مصرف مواد مخدر ادامه داشته باشد، این بحران ادامه دارد.

انتهای پیام/

منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان