۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین شرح نفوذ روزنامه‌نگار فرانسوی به افرا‌ط‌گرایان در اروپا
کد خبر: ۱۷۶۶۷۰ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۱۳ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

شرح نفوذ روزنامه‌نگار فرانسوی به افرا‌ط‌گرایان در اروپا

یک روزنامه‌نگار فرانسوی در گروهی از افراط‌گرایان نفوذ کرده که قصد داشتند پیش از بازداشت به نام داعش حمله‌ای در اروپا ترتیب دهند. این روزنامه‌نگار از مظنونان با یک دوربین مخفی فیلم گرفته است.

شرح نفوذ روزنامه‌نگار فرانسوی به افرا‌ط‌گرایان در اروپا

یک روزنامه‌نگار فرانسوی در گروهی از افراط‌گرایان نفوذ کرده که قصد داشتند پیش از بازداشت به نام داعش حمله‌ای در اروپا ترتیب دهند. این روزنامه‌نگار از مظنونان با یک دوربین مخفی فیلم گرفته است.

به گزارش صبح قزوین ( صبح قزوین )، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این روزنامه‌نگار مسلمان با اسم مستعار "سعید رمزی" این تحقیقات را برای یک فیلم مستند تحت عنوان "سربازان خدا" انجام داد که بینشی را از طرز فکر افراط‌گرایان جوان به بینندگان می‌دهد و قرار است امشب (دوشنبه) در فرانسه به نمایش گذاشته شود.

رمزی خودش را مسلمان هم نسل قاتلانی که حملات تروریستی 13 نوامبر سال گذشته میلادی در پاریس را انجام دادند و جان 130 را گرفتند، توصیف می‌کند. وی می‌گوید: هدف من این بود که ببینم در سر این افراط‌گرایان چه می‌گذرد. یکی از مهمترین درس‌هایی که گرفتم این بود که هرگز در اقدامات و طرز فکرهای آن‌ها اسلام جایی نداشت. آن‌ها هیچ تمایلی برای بهتر کردن دنیا نداشتند. آنها تنها جوانانی سرخورده، افسرده، سردرگم هستند که به راحتی بازیچه قرار گرفته‌اند.

رمزی افزود: آن‌ها بدشانس بودند که در دوره‌ای به دنیا آمده‌اند که داعش وجود دارد. این مساله بسیار ناراحت کننده است. آن‌ها پسربچه هایی هستند که به دنبال چیزی می‌گردند و این چیزی است که پیدا کرده‌اند.

این روزنامه‌نگار فرانسوی ادامه داد: برای برقراری ارتباط با این گروه قدم‌های اول بسیار آسان بود. باید تنها موعظه‌های افراط‌گرایان در فیس بوک را دنبال و متقابلا با آن‌ها تعامل می‌کردید. پس باید با فردی که به اصطلاح "امیر" گروهی از جوانان بود که برخی از آنها در خانواده‌های مسلمان به دنیا آمده بودند و برخی دیگر تغییر دین داده بودند دیدار می‌کردم. این دیدار در شهر شاتورو واقع در غرب فرانسه انجام شد.

"امیر" این گروه یک شهروند فرانسوی ترکیه‌ای جوان به اسم اسامه بود و در نخستین دیدار تلاش کرد تا این روزنامه نگار را که به عنوان ابوحمزه شناخته شده بود متقاعد کند که اگر یک ماموریت انتحاری انجام دهد بهشت منتظر وی خواهد بود.

اسامه با لبخندی می‌گوید: این راه به سوی بهشت است. بیا برادر بیا به بهشت برویم. زنان ما آنجا منتظرمان هستند و فرشتگان به ما خدمت خواهند کرد. در آنجا قصری با اسب بالدار و طلا و یاقوت خواهی داشت.

در دیداری دیگر یکی از اعضای این گروه به هواپیماهایی که به فرودگاه بورژه نزدیک می‌شد اشاره کرد و گفت: با یک راکت انداز کوچک می‌توانی به راحتی یکی از آنها را ساقط کنی. تو این کار را به اسم داعش انجام می‌دهی و فرانسه برای یک قرن دچار شوک و آسیب‌های روانی خواهد شد.

برخی از این افراط‌گرایان همانند اسامه تلاش کرده و خود را به داعش در سوریه می‌رسانند. وی توسط پلیس ترکیه بازداشت و به فرانسه بازگردانده شد و پنج ماه را در زندان سپری کرد. نیروهای امنیتی به شدت این گروه را زیر نظر داشتند و چندین تن از اعضای این گروه را بازداشت کردند. رمزی پس از بازداشت تعدادی از اعضای این گروه گفت: اینجا همان نقطه‌ای است که نفوذ من در این گروه پایان می‌یابد.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان