۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین افرادی که بدترین هجمه‌ها را به دین داشتند، درواقع خدمت کرده‌اند/ موج شبهات در جامعه آدمی را با خود می‌برد
کد خبر: ۱۷۶۵۶۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۱۳ ساعت: ۱۵:۲۹ ↗ لینک کوتاه

محمد مطهری در قزوین:

افرادی که بدترین هجمه‌ها را به دین داشتند، درواقع خدمت کرده‌اند/ موج شبهات در جامعه آدمی را با خود می‌برد

فرزند شهید مطهری در جمع اساتید و دانشجویان قزوینی مطرح کرد: شهید مطهری صداقت عجیبی در بیان ندانسته‌های خود داشت و هیچ‌گاه عدم آگاهی خود را کتمان نکرده و بسیار متواضع بود.

افرادی که بدترین هجمه‌ها را به دین داشتند، درواقع خدمت کرده‌اند/ موج شبهات  در جامعه آدمی را با خود می‌برد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، حجت‌الاسلام محمد مطهری، معاون پژوهشی بنیاد علمی فرهنگی شهید مطهری ظهر امروز (دوشنبه) در مراسم بزرگداشت مقام استاد شهید مطهری و روز معلم که در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌الملل امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل جامعه نگاه گروه‌های مختلف به یکدیگر است متاسفانه امروز برخی اقشار نگاه درستی به یکدیگر ندارند.
وی عنوان کرد: گاهی دانشگاهیان این تصور را دارند که حوزویان افراد هستند که علم دین داشته و فقط در این رابطه می‌توان به آن‌ها مراجعه کرد و بالعکس حوزویان جامعه دانشگاهی را عالم به علوم انسانی غربی می‌دانند در حالی که یکی از رموز موفقیت شهید مطهری این بود که ایشان درک درستی از دانشگاه و دانشگاهیان داشتند.
معاون پژوهشی بنیاد علمی فرهنگی شهید مطهری در ادامه تصریح کرد: مطهری، مطهری نمی‌شد اگر شناخت در مورد دانشگاه نداشت، ایشان تاکید می‌کردند هر علمی که به کار جامعه اسلامی بیاید علوم اسلامی تلقی می‌شود.
فرزند شهید مطهری ابراز کرد: خیلی از آثار این شهید بزرگوار نشأت گرفته از ارتباط با دانشگاهیان است، گاهی ممکن است یک فرد دانشگاهی علوم دینی را به درستی نداند اما اشکالات و شبهاتی به ذهن او می‌رسد که شاید به ذهن حوزویان خطور نکند.
وی افزود: افرادی که شهید مطهری را نشناخته‌اند وی را فقط به عنوان فردی عالم معرفی می‌کنند در حالی که آثار ایشان سرشار از آزاداندیشی است.
مطهری یادآور شد: استاد مطهری عنوان می‌کرد حتی افرادی که بدترین هجمه‌ها را به دین داشته‌اند درواقع خدمت کرده‌اند چراکه این افراد شبهات را مطرح کرده وعده‌ای به فکر پاسخگویی
به این اشکالات می‌افتند.

جوانان ما از نعمت آثار شهید مطهری غافل نشوند


وی با اشاره به دغدغه شهید مطهری در پاسخگویی به شبهات دینی تصریح کرد: اگر ایشان امروز حضور داشتند با وجود فضای مجازی و شبهات و اشکلات فراوانی که در این فضاها منتشر می‌شود قطع‌یقین بی‌تفاوت نبوده و برای شفاف‌سازی این شبهات اقدام می‌کردند.
فرزند شهید مطهری تصریح کرد: اگر همان طوری که ایشان از دین دفاع می‌کردند ما هم مدافع نظام اسلامی بودیم هم اکنون وضعیت فرهنگی و اجتماعی بهتری داشتیم.
وی با بیان اینکه خداوند در قرآن می‌فرمایند که ایمان و تقوا کافی نیست و باید حق‌گو و دعوت‌ کننده دیگران به صبر باشیم، گفت: شهید مطهری به اینکه قرآن کتاب روز است و اسلام می‌تواند تمام شبهات انسان را پاسخ دهد ایمان داشتند؛ با مراجعه به قرآن خواهیم دید که عمل به یک یا دو آیه از آن جامعه را متحول می‌کند.
معاون پژوهشی بنیاد علمی فرهنگی شهید مطهری با اشاره به خصوصیات برجسته این شهید بزرگوار عنوان کرد: از ویژگی‌های دانشگاهی شهید مطهری این بود که اهتمام جدی به درس و فهم دانشجو داشتند که متاسفانه امروز برخی از اساتید ما دغدغه علم آموزی دانشجویان را ندارند.
وی با بیان اینکه شهید مطهری به فهم عمیق بسیار اهمیت می‌دادند، اظهار کرد: آثار این استاد گرانقدر با مطالعه و تلاش بسیار تهیه شده است.
حجت‌الاسلام مطهری اضافه کرد: شهید مطهری صداقت عجیبی در بیان ندانسته‌های خود داشت و هیچ‌گاه عدم آگاهی خود را کتمان نکرده و بسیار متواضع بود.
فرزند شهید مطهری خاطرنشان کرد: در جامعه انسان نیاز دارد که خود را به ستون محکمی ببندد چراکه موج شبهات آدمی را خواهد برد، انسانی که خود را در معرض شبهات قرار می‌دهد اما مطالعه و تحقیق دارد قطع‌یقین گرفتار شبهات خواهد شد.
وی در پایان با بیان اینکه فکر بسیار خطرناک است و انسان باید آن را هدایت کند، گفت: داعش با شبهه‌افکنی در ذهن عده‌ای سست عنصر بوجود آمده است و من توصیه می‌کنم که دانشجویان و جوانان ما از نعمت آثار شهید مطهری غافل نشوند.
انتهای پیام/3009


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان