۰۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۹ چهارشنبه

صبح قزوین لغو سفر وزیر اقتصاد آلمان به ایران
کد خبر: ۱۷۶۳۸۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۱۳ ساعت: ۱۱:۶ ↗ لینک کوتاه

رویترز مدعی شد؛

لغو سفر وزیر اقتصاد آلمان به ایران

رویترز به نقل از یک مقام دولتی آلمان گزارش داد وزیر اقتصاد این کشور بیمار شده و سفر به ایران را لغو کرده است.

لغو سفر وزیر اقتصاد آلمان به ایران
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ،رویترز به نقل از یک مقام دولتی آلمان گزارش داد وزیر اقتصاد این کشور بیمار شده و سفر به ایران را لغو کرده است.

این مقام دولتی به جزئیات بیشتری درباره بیماری وزیر اقتصاد آلمان اشاره نکرد و اعلام کرد تاریخ جدیدی برای سفر وی به ایران مشخص نشده است.

قرار بود زیگمار گابریل به اتفاق علی طیب نیا، همتای ایرانی خود روز سه‌شنبه ریاست یک کنفرانس اقتصادی را برعهده بگیرند. شرکت‌های آلمانی این رویداد را فرصت مناسبی برای افزایش صادراتشان به حداکثر پنج میلیارد یورو در سال می‌دیدند.

صنعت آلمان امیدوار است با برداشته شدن تحریمهای بین المللی علیه تهران پس از اجرایی شدن برجام در ماه ژانویه، صادرات به ایران را افزایش دهد اما مدیر انجمن بانکی آلمان روز جمعه با بیان اینکه احیای روابط مالی بانکها با ایران زمان خواهد برد، چنین انتظاری را تضعیف کرد.

 آلمان زمانی یکی از بزرگترین تامین کنندگان ایران خارج از آسیا بود اما در سال 2007 موقعیتش را به چین واگذار کرد که اکنون 15 تا 20 برابر آلمان به ایران کالا صادر می کند. تحلیلگران دویچه بانک برآورد کرده‌اند اگر صادرات آلمان به ایران به سطح پیش از تحریم یک دهه قبل بازگردد، به معنای 4.5 میلیارد یورو (4.9 میلیارد دلار) درآمد بالاتر برای شرکتهای آلمانی خواهد بود.

انتهای پیام/1404

منبع: ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان