۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین تخریب کنندگان آثار تاریخی نباید متقاضی توقف قطار گردشکری در استان باشند
کد خبر: ۱۷۶۳۸۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۱۳ ساعت: ۱۱:۲۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل میراث‌ فرهنگی قزوین:

تخریب کنندگان آثار تاریخی نباید متقاضی توقف قطار گردشکری در استان باشند

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین مطرح کرد: مقوله‌ گردشگری فرآیندی خارج از تعارفاتی است که برخی از مسئولان تصور می‌کنند و در ابتدا باید زیرساخت‌ها را ایجاد کرد.

تخریب کنندگان آثار تاریخی نباید متقاضی توقف قطار گردشکری در استان باشند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر   صبح قزوین ، محمدعلی حضرتی مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین در مراسم تجلیل از خادمان ستاد اجرایی تسهیلات سفر استان که یکشنبه شب در سالن اجتماعات بهشتی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: حضور مسافران در ایام نوروز در شهر قزوین ملموس بود و نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشت.
وی افزود: ظرفیت مراکز اقامتی استان از بیست و چهارم اسفند ماه تکمیل شده بود و کاملا مشخص بود که استان قزوین به سوی گردشگرپذیری پیش می‌رود.
حضرتی‌ تصریح کرد: برخی از مسئولان وارد حوزه‌های غیرتخصصی می‌شوند و اظهار نظر می‌کنند که چرا قطار گردشگری در قزوین توقف نمی‌کند که باید به این مسئولان گفت که قطار گردشگری تنها در استان‌هایی توقف می‌کند که آثار تاریخی ثبت شده‌ جهانی داشته باشد.
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین خاطرنشان کرد: مسئولانی که آثار تاریخی را تخریب می‌کنند و بافت تاریخی شهر را از بین می‌برند نباید تقاضا کنند که قطار گردشگری در قزوین توقف کند.
این مسئول ابراز کرد: مقوله‌ گردشگری فرآیندی خارج از تعارفاتی است که برخی از مسئولان تصور می‌کنند؛ در حال حاضر شرایط عمومی میزبانی در قزوین فراهم نیست و در ابتدا باید زیرساخت‌ها را ایجاد کرد.
وی یادآور شد: باغستان قزوین برای ثبت جهانی آماده بود که برخی از مسئولان شهری متاسفانه برای احداث پل، 13 هکتار از از باغستان سنتی را از بین بردند و با این روند چگونه می‌توان انتظار داشت که گردشگر خارجی از قزوین بازدید کند و صنعت گردشگری این شهر مورد استقبال قرار گیرد.
حضرتی تاکید کرد: گردشگری مقوله‌ای علمی است و با نگاه سطحی اثربخش نخواهد بود، این یک تضاد است اگر بخواهیم قزوین را مقصد گردشگری کنیم و در عین حال زیرساخت‌های توسعه‌ گردشگری را از بین ببریم.
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین عنوان کرد: پرده‌خوانی یکی از برنامه‌های نوروز امسال بود که احیای آن را در مجموعه‌ دولتخانه‌ صفوی شاهد بودیم.
در پایان این مراسم از خادمان ستاد اجرایی خدمات سفر استان تقدیر شد.
انتهای پیام/3009

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان