۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین شجاعی; قرار نیست تا المپیک ریو خزانه‌دار باشم/۵۰ درصد مدال‌های ریکرو را کره‌ای‌ها می‌گیرند
کد خبر: ۱۷۶۳۵۱ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۱۳ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

شجاعی; قرار نیست تا المپیک ریو خزانه‌دار باشم/۵۰ درصد مدال‌های ریکرو را کره‌ای‌ها می‌گیرند

خزانه‌دار کمیته ملی المپیک گفت: همکاری من با کمیته ملی المپیک تا زمانی است که خزانه‌دار جدید معرفی شود.

شجاعی; قرار نیست تا المپیک ریو خزانه‌دار باشم/۵۰ درصد مدال‌های ریکرو را کره‌ای‌ها می‌گیرند

محمدعلی شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری صبح قزوین ، درباره نتایج تیم ملی کامپوند ایران و قهرمانی این تیم در جام جهانی شانگهای اظهار داشت: یک سال قبل از بازی‌های آسیایی اینچئون تا الان تلاش ما این بود علاوه بر ریکرو، سطح کامپوند را ارتقا دهیم. ما تعطیلی اردو نداشتیم و فکر می‌کنم تلاش ورزشکاران و هیات‌های استانی بود که با وجود نداشته‌ها چنین نتیجه‌ای را کسب کردند.

وی افزود: برنامه‌ریزی مدون و همین‌طور باز گذاشتن در تیم ملی باعث شد تا افراد جدیدی در تیم ملی حضور داشته باشند که همین موضوع رقابت را ایجاد می‌کرد. نتیجه این شد که کامپوند در 2015 و همینطور در جام جهانی شانگهای که کشورهای قدری بودند به عنوان قهرمانی برسد.

رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان در پاسخ به این سوال که ریکرو رشته‌ای المپیکی است اما ملی‌پوشان در مسابقات جهانی نتیجه خوبی نداشتند، تصریح کرد: اگر به مدال‌های المپیک نگاه کنید می‌بینید که از 12 مدال چه تعدادی را کره‌ای‌ها تصاحب کردند. ضعیف‌بودن در ریکرو برای همه کشورها یکسان است. 50 درصد مدال‌ها در المپیک توسط کره‌ای‌ها کسب می‌شود. ما از رشته ریکرو غافل نشده‌ایم. آوردن مربی خارجی با وجود کمبودهای مالی و امضای قرارداد 5 ساله تا المپیک 2020 دلایل ماست تا این رشته را هم ارتقا دهیم.

شجاعی در ادامه با بیان اینکه نتایج ملی‌پوشان ریکرو نسبت به مسابقات آ‌سیایی تایلند بهتر بوده، خاطرنشان کرد: اگر رکوردها را نگاه کنید می‌بینید اگرچه ورزشکاران حذف شدند اما نتایج بهتر از تایلند بود. میلاد وزیری با نتیجه 6 بر 4 به کره باخته و این نشان می‌دهد او در حال ترقی است. ما کار پایه را در ریکرو شروع کرده‌ایم و تلاشمان این است که ضعف‌ها را با سرعت برطرف کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که با نتایجی که به دست آمده امیدوار هستید تا ایران در ترکیه سهمیه المپیک به دست آورد، گفت: تمام کارهای لازم انجام شده است. جذب مربی، اعزام به کشورهای خارجی و همینطور برگزاری اردوی 20 روزه در کره جنوبی برنامه ماست تا نتیجه کسب شود. اگر به کسب سهمیه امیدوار نبودیم این کارها را انجام نمی‌دادیم.

خزانه‌دار کمیته ملی المپیک درباره واریز بودجه به فدراسیون‌ها در سال 95 خاطرنشان کرد: هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است. با توجه به فوریتی که بود قول داده‌اند در دو سه ماه اول این واریز بودجه انجام شود در غیر این صورت فکر نمیکنم تزریق بودجه کارایی لازم را داشته باشد.

شجاعی درباره اینکه به نظر می‌رسد همکاری شما با کمیته تا المپیک ریو ادامه داشته باشد، تصریح کرد: قرار ما این نبوده است. آخرین بحث این بود که تا معرفی خزانه‌دار من کارها را انجام دهم. بنابراین ربطی به المپیک ندارد. تا زمانی که این کار انجام شود من پیگیر کارها هستم.

انتهای پیام/ر

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان