۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین باروز; کشتی‌گیران ایران به کشور و پرچم‌شان عشق می‌ورزند/ ایرانی‌ها به مربیان‌شان ایمان دارند
کد خبر: ۱۷۶۳۳۷ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۱۳ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

باروز; کشتی‌گیران ایران به کشور و پرچم‌شان عشق می‌ورزند/ ایرانی‌ها به مربیان‌شان ایمان دارند

دارنده مدال طلای المپیک گفت: مهم‌ترین ویژگی کشتی‌گیران ایرانی، غرور و عرق ملی است؛ آنها خیلی به کشور و پرچمشان عشق می‌ورزند. من کشورم را دوست دارم، اما ایران پرشورترین و پرهیجان‌ترین هواداران دنیا را دارد.

باروز; کشتی‌گیران ایران به کشور و پرچم‌شان عشق می‌ورزند/ ایرانی‌ها به مربیان‌شان ایمان دارند

به گزارش خبرگزاری صبح قزوین و به نقل از فدراسیون کشتی، جردن باروز، آزادکار سرشناس در مورد اهداف خود در کشتی گفت: قصد دارم تا المپیک 2020 توکیو کشتی بگیرم، اما تا آن زمان خیلی سخت است که بگویم وضعیتم چگونه خواهد بود. کسی نمی‌داند در یک سال چه اتفاقاتی می‌افتد؛ شاید مصدوم شوم یا مشکلات خانوادگی داشته باشم. در هر حال سعی می‌کنم هر روز بهتر از دیروز باشم و موفقیت‌هایم را هر سال تکرار کنم.

دارنده مدال طلای المپیک گفت: رمز موفقیت من سخت‌کوشی؛ سخت‌کوشی زیاد است. می‌دانم که با استعداد هستم، اما خیلی هم سخت کار می‌کنم. علاوه بر این مربیان خیلی خوبی هم در آمریکا دارم. من هدف‌های والایی را تعریف می‌کنم و همه مربیان و اطرافیانم به من کمک می‌کنند تا به آنها برسم.

وی در مورد اینکه به نظرش ویژگی‌های مثبت کشتی‌گیران ایرانی چیست؟ تصریح کرد: غرور و عرق ملی. آنها خیلی به کشورشان و پرچمشان عشق می‌ورزند. من کشورم و هواداران‌مان را دوست دارم، اما ایران پرشورترین و پرهیجان‌ترین هواداران دنیا را در اختیار دارد. جام جهانی 2013 در تهران بی‌نظیر بود؛ سالن 10 هزار نفری پر شده بود. مردم بوق و طبل و سوت و لیدر داشتند و واقعا از دیدن کشتی‌ها به وجد می‌آمدند. وقتی آنجا کشتی می‌گیری، واقعا لذت می‌بری. به ورزش‌ات افتخار می‌کنی و می‌فهمی کشتی یک ورزش درجه دو نیست، واقعا ورزش مهمی است.

باروز ادامه داد: ایرانی‌ها همیشه در کشتی‌های رو در رو آمریکا را برده‌اند. من تاکنون با  تیم ملی کشورم ایران را نبرده‌ام. تیم آمریکا هیچ وقت بالاتر از ایران روی سکو نرفته است. ایرانی‌ها خیلی سخت کشتی می‌گیرند و همیشه آماده‌اند. شدیدا منظم‌اند و برای برد به میدان می‌آیند. آنها ایمان دارند که شایسته پیروزی هستند. خیلی سخت است که کسی با این روحیه را شکست دهی.

دارنده سه مدال طلای جهان در مورد اینکه سبک کشتی چه کشورهایی را می‌پسندد خاطر نشان کرد: کشورهای مختلف ترکیبی از تکنیک‌های مختلف را اجرا می‌کنند. روس‌ها تکنیکی‌ترین هستند؛ بسیار ماهرانه کشتی می‌گیرند. ایرانی‌ها از لحاظ ذهنی خیلی سرسخت‌اند، بهترین جاگیری‌ها را دارند و همیشه آماده‌اند. آمریکایی‌ها جنگنده‌اند و سخت کشتی می‌گیرند و زیاد حمله می‌کنند. بنظرم ایرانی‌ها خوش استیل‌ترین کشتی‌ها را دارند.

باروز تصریح کرد: ایرانی‌ها همه مثل هم کشتی می‌گیرند، چون با هم تمرین می‌کنند. در آمریکا من و تونی راموس خیلی فرق داریم، چون هر کدام در یک شهر تمرین می‌کنیم. علاوه بر این، ایرانی‌ها دستورات مربیان‌شان را اجرا می‌کنند، چون به آنها اعتقاد دارند. این را در مسابقاتشان می‌شود دید، شاید اصلا به همین دلیل است که همیشه برنده می‌شوند.

انتهای پیام/ر

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان