۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین تایید اساسنامه فوتبال چه شد؟
کد خبر: ۱۷۶۳۱۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۱۳ ساعت: ۱۰:۵۳ ↗ لینک کوتاه

چندروز مانده به انتخابات فدراسیون فوتبال؛

تایید اساسنامه فوتبال چه شد؟

انتخابات فدراسیون فوتبال درحالی قرار است روز هجدهم اردیبهشت برگزار شود که برخلاف ادعاهای قبلی مسئولان وزارت ورزش هنوز تکلیف اساسنامه این فدراسیون و تایید آن در دولت مشخص نشده است.

 تایید اساسنامه فوتبال چه شد؟
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، انتخابات فدراسیون فوتبال درحالی قرار است روز هجدهم اردیبهشت برگزار شود که برخلاف ادعاهای قبلی مسئولان وزارت ورزش هنوز تکلیف اساسنامه این فدراسیون و تایید آن در دولت مشخص نشده است.

 روز پایانی ثبت نام از کاندیداهای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال در شرایطی سپری شد که علی کفاشیان رئیس هشت ساله این فدراسیون را به جلسه ای دعوت کردند و با حضور نماینده یک نهاد نظارتی آنقدر او را در این جلسه نگه داشتند تا مهلت ثبت نام به پایان رسید و وی نتوانست برای ریاست دوره چهار ساله سومش بیاید.

نظر وزارت ورزش و در راس آن محمود گودرزی وزیر این وزارتخانه این بود که علی کفاشیان باید برود و فکری نو به فدراسیون فوتبال بیاید. این اتفاق با هر روشی که بود رخ داد و علی کفاشیان نتوانست برای حضور در انتخابات ثبت نام کند.

پس از این اتفاق تایید نشدن اساسنامه توسط هیات دولت و ابهاماتی که در این مورد بود به عنوان اصلی ترین موضوع برگزاری مجمع و انتخاب رئیس آینده مطرح شد. حرف اهالی فوتبال نیز این بود که تکلیف اساسنامه باید با دولت و فیفا مشخص شود.

حتی برخی مسئولان و صاحب نظران عنوان کردند که دولت باید تکلیفش را برای همیشه با فوتبال مشخص و نظر نهایی در مورد اساسنامه را اعلام کند. از سوی دیگر وزارت ورزش و جوانان هم اعلام کرد تا زمان برگزاری مجمع که ابتدا قرار بود یازده اردیبهشت ماه برگزار شود، اساسنامه را به تایید دولت خواهد رساند.

با این حال درحالی که تنها چند روز به برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال باقی مانده است، هنوز تکلیف اساسنامه مشخص نیست و وزارت ورزش هم پاسخ نامه های علی کفاشیان مبنی بر تعیین تکلیف وضعیت اساسنامه را نداده است.

به گفته علی کفاشیان این فدراسیون نامه هایی را به وزارت ورزش و جوانان و محمود گودرزی ارسال کرده و خواستار مشخص شدن تکلیف اساسنامه شده است. با این حال هنوز وزارت ورزش به این نامه پاسخی نداده و اساسنامه در بلاتکلیفی باقی مانده است.

ظاهرا وزارت ورزش تمایل دارد انتخابات برگزار شود و بعد از آن مراحل تایید اساسنامه طی شود. اما علی کفاشیان و البته برخی اعضای مجمع بر این باورند که ابتدا باید تکلیف اساسنامه مشخص شود بعد رئیس جدید انتخاب شود.

البته رئیس فدراسیون و اعضای مجمع این درخواست را از وزارت ورزش داشته اند که اگر می خواهید بعد از انتخاب رئیس، اساسنامه را به تایید هیات دولت برسانید، این موضوع را به صورت کتبی به فدراسیون اعلام کنید که هنوز این اتفاق رخ نداده است.

در این میان وزارت ورزش یا باید نامه کبتی مبنی بر برگزاری بدون مشکل مجمع را بدهد یا باید تکلیف اساسنامه را مشخص کند. نمی شود که نه نامه کتبی بدهند و خیال فدراسیون را از بابت برگزاری بدون مشکل مجمع راحت کنند، نه تکلیف اساسنامه را مشخص کنند.

این رفتار وزارت ورزش که کفاشیان را حذف کرد و حالا وضعیت اساسنامه را مشخص نکرده است، بنیانگذاری یک رسم غلط و بد در ورزش و فوتبال خواهد بود که در آینده هر وزیری که بیاید و با رئیس فدراسیون مشکل داشته باشد به راحتی زمینه کنار گذاشتن او را فراهم می کند و تن به هیچ راهکار قانونی هم نخواهد داد.

وزارت ورزش باید یا تکلیف اساسنامه را مشخص کند یا اینکه با ارسال یک نامه کبتی به مجمع فدراسیون برگزاری انتخابات بدون مشکل قانونی را تایید و تاکید کند که اساسنامه را بعد از مشخص شدن رئیس به تصویب هیات دولت خواهد رساند.

انتهای پیام/1404

منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان