۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین انتصاب مشاور دفتر امنیتی آمریکا در وزارت علوم/ این فرد پیشنهاددهنده و مجری طرح نفوذ در نخبگان کشورهای متخاصم آمریکا است
کد خبر: ۱۷۶۲۶۰ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۱۳ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

انتصاب مشاور دفتر امنیتی آمریکا در وزارت علوم/ این فرد پیشنهاددهنده و مجری طرح نفوذ در نخبگان کشورهای متخاصم آمریکا است

عضو کمیسیون آموزش مجلس، گفت: سرپرست مرکزی همکاری‌های بین‌المللی وزارت علوم پیش از این مشاور رئیس دفتر امنیتی آمریکا در دبی بوده و طرح نفوذ در نخبگان کشورهای متخاصم آمریکا را به وی پیشنهاد کرده و یکی از مجریان آن بوده است.

انتصاب مشاور دفتر امنیتی آمریکا در وزارت علوم/ این فرد پیشنهاددهنده و مجری طرح نفوذ در نخبگان کشورهای متخاصم آمریکا است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری صبح قزوین ، زهره طبیب‌زاده نوری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی روز یکشنبه پارلمان، طی تذکری به وزیر علوم این سوال را مطرح کرد که «علت انتصاب مشاور دفتر امنیتی آمریکا در دوبی، به‌عنوان سرپرست دفتر همکاری‌های بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری چیست؟»

به سراغ طبیب‌زاده رفتیم تا وی جزئیات تذکرش به وزارت علوم را برای ما تشریح کند.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی صبح قزوین ، با اشاره به انتصاب مشاور دفتر امنیتی آمریکا در دبی به عنوان سرپرست مرکز همکاری‌های بین‌المللی وزارت علوم، گفت: این فرد که سعیده لطفیان نام دارد و پیش از این نیز در مرکز مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام مشغول به کار بوده، سابقه همکاری با دفتر امنیتی آمریکا در دبی را در کارنامه کاری خود دارد و با رئیس این دفتر نیز ملاقات‌هایی داشته است.

وی افزود: این فرد همچنین در شورای ملی ایرانیان (نایاک) عضویت دارد که این شورا متشکل است از ایرانیان خارج از کشور که علیه  جمهوری اسلامی فعالیت دارند و توسط آمریکا حمایت مالی می‌شوند و در رأس این شورا افرادی چون شیرین عبادی قرار دارند و افرادی چون سیامک نمازی که اکنون به جرم جاسوسی در زندان اوین به سر می‌برد، نیز در این شورا عضو هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: شورای ملی ایرانیان توسط بنیاد ملی دموکراسی و بنیاد راکفلر در آمریکا از حمایت مالی برخوردار است. بنیاد راکفلر، یک بنیاد مشهور آمریکایی است که از مخالفان جمهوری اسلامی ایران حمایت مالی می‌کند و عمدتا نشست‌های ضدانقلاب در آمریکا با حمایت‌های مالی این بنیاد برگزار می‌شود.

طبیب‌زاده خاطرنشان کرد: بنیاد ملی دموکراسی نیز در حوادث پس از انتخابات سال 88 در ایران حضور فعال داشت و به طور کل در سراسر جهان در ایجاد کودتاهای رنگی و مخملی نقش بارزی دارد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین راهبردهای نفوذ آمریکا در محافل علمی و آکادمیک، به نحوی است که با دیپلماسی موسوم به «مسیر 2» با کشورهایی که به عنوان کشورهای متخاصم برای خود در نظر می‌گیرند، با نخبگان علمی این کشورها در دانشگاه‌ها ارتباط برقرار می‌کنند و از طریق تأثیر بر نخبگان علمی تلاش می‌کنند تا هم در جهت کسب اطلاعات از دستاوردهای علمی آن کشورها و هم در ارتباط با شناسایی نخبگان علمی و تأثیر بر این نخبگان علمی کشورهای متخاصم خود، اقدام می‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در پایان گفت: سعیده لطفیان که امروز به عنوان سرپرست مرکز همکاری‌های بین‌المللی وزارت علوم منصوب شده، یکی از افرادی است که مجری طرح دیپلماسی مسیر 2 و پیشنهاددهنده این دیپلماسی است که آن را به مسئول دفتر امنیتی آمریکا در دبی پیشنهاد داده است.

انتهای پیام/

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان