۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین رشد ۶ درصدی آمار اهدای خون نسبت به سال گذشته
کد خبر: ۱۷۶۱۰۹ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۱۲ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

رشد ۶ درصدی آمار اهدای خون نسبت به سال گذشته

سخنگوی سازمان انتقال خون از افزایش تعداد اهدا کنندگان خون و فرآورده های خونی نسبت به سال گذشته خبر داد.

رشد ۶ درصدی آمار اهدای خون نسبت به سال گذشته
بشیر حاجی بیگی، سخنگوی سازمان انتقال خون در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی صبح قزوین جوان گفت: آمار اهدای خون فروردین ماه سال 95 نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، بیش از 6 درصد افزایش داشته است.

حاجی بیگی در رابطه با تعداد نفرات مراجعه کننده به سازمان انتقال خون بیان داشت: آمار مراجعه به مراکز انتقال خون در فروردین سال جاری نزدیک به 223 هزار و 300 نفر است که از این تعداد حدود 184 هزار و 200 نفر موفق به اهدای خون شدند و 34 هزار و 300 نفر از آنها جزو اهدا اولی ها بوده اند.

حاجی‌بیگی در مورد برترین استان ها در رشد اهدای خون طی این مدت افزود: استان کهگیلویه و بویر احمد با 25 درصد، چهار محال و بختیاری با 24 درصد و اردبیل با 22 درصد رشد جزو  سه استان پیشرو در امر تامین خون مورد نیاز کشور بوده اند.

سخنگوی سازمان انتقال خون اظهار داشت: بیشترین سهم در تامین خون کشور طی این مدت را استان تهران با تامین 17 درصد از خون مورد نیاز بیماران، به خود اختصاص داده است.

وی در رابطه با تامین خون مورد نیاز بیمارستان ها  یادآور شد: در فروردین ماه امسال، 298 هزار و 468 واحد خون و فرآورده های خونی به مراکز درمانی و بیمارستانی کشور توزیع شده است .

 


انتهای پیام/

منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان