۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین معلمی اولین کار خدا بود
کد خبر: ۱۷۵۸۹۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۱۲ ساعت: ۱۴:۱۲ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

معلمی اولین کار خدا بود

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تاکید بر اینکه معلمی اولین کار خدا بود، گفت: اساساً کار خدا با معلمی شروع می‌شود و باید خدا در همه شئونات زندگی انسان حاضر باشد زیرا خدا صاحب‌دار عالم است و هر چه کشف می‌شود همه از خداست.

معلمی اولین کار خدا  بود
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، با فرا رسیدن هفته بزرگداشت معلم، مدیرکل آموزش و پرورش به همراه معلمان منتخب با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین دیدار کردند.

آیت اله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در این دیدار گفت: معلمی یکی از شریف‌ترین و مهمترین کارهای خدایی است که هرکس نمی‌تواند وارد آن شود.

وی با اشاره به سوره علق در قرآن افزود: اولین کار خدا معلمی بود، اساساً کار خدا با معلمی شروع می‌شود، اولین آیات خدا در سوره علق نازل شده و خواندن در آن تأکید شده است.

امام جمعه قزوین بیان کرد: باید خدا در همه شئونات زندگی انسان حاضر باشد زیرا خدا صاحب‌دار عالم است و هر چه که کشف می‌شود همه از خداست.

عابدینی تأکید کرد: هر آنچه که در آسمان‌ها و زمین هستند، همه از ریز و درشت مشغول تسبیح خداوند می‌باشند، لیکن ما تسبیح آنها را نمی‌فهمیم.

وی تصریح کرد: بین معلمی که در نظام دینی وجود دارد با معلمی که در نظام الحادی هست فرق بسیار است، در توصیف محتوایی و معنایی معلمان در مکتب قرآن و عترت، پرورش یافته است و هیچ کس قابل مقایسه با این عزیزان نیست.

آموزش و پرورش، جایگاه تعلیم آموزه‌های دینی و آسمانی است
سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین نیز طی سخنانی در این دیدار صمیمانه گفت: اگر بخواهیم جامعه‌ایی دانا و بینا و هوشیار داشته باشیم، باید معلمان را ارج نهیم و تکریم کنیم.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش، جایگاه تعلیم آموزه‌های دینی و آسمانی است، افزود: در هفته معلم این نگاه و کم لطفی نسبت به فرهنگیان و نام تعلیم و تربیت باید اصلاح شود، این که تلقی شود معلم کارمند است اگر چه همه کارمندان عزیز و محترم هستند لیکن معلم کارمند نیست، معلم با جان و دل و روح و جسم بچه ها سر وکار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطر نشان کرد: ظلم بزرگتر این است که منزلت معلمان را در معیشت آنها ببینیم، معیشت شرط کافی نیست بلکه شرط لازم است، امروز در رأس مدیریت آموزش و پرورش کشور، مدیریت متدین قرار دارد و این یک فرصت است و باید قدر این فرصت را بدانیم.

قاسمی تأکید کرد: معلمان انسان‌های نجیب و فداکاری هستند که جامعه خدمت به این عزیزان را باید برای خود یک افتخار بداند.

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین در پایان اظهار کرد: آیت اله عابدینی معلم معنوی استان است چرا که ایشان معلم وارسته قرآنی است و باید از رفتار و کلام ایشان الگو برداری کرد.

انتهای پیام/7003
 


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان