۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین دشمن تا به امروز در توطئه تجزیه ایران شکست خورده است/ عده‌ای می‌خواهند جوانان ما بجای کسب علم مشغول رقص‌وآواز در کنسرت‌ها باشند
کد خبر: ۱۷۵۸۹۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۱۲ ساعت: ۱۴:۱۰ ↗ لینک کوتاه

کوشکی:

دشمن تا به امروز در توطئه تجزیه ایران شکست خورده است/ عده‌ای می‌خواهند جوانان ما بجای کسب علم مشغول رقص‌وآواز در کنسرت‌ها باشند

استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: آمریکا با هدف الگوی تجزیه درکشورهای ایران،عراق و عربستان در این منطقه فعالیت دارد و برنامه ریزی این الگو پنج سال پیش طراحی شده و از سال ۱۳۹۳ در حال اجراست.

دشمن تا به امروز در توطئه تجزیه ایران شکست خورده است/ عده‌ای می‌خواهند جوانان ما بجای کسب علم مشغول رقص‌وآواز در کنسرت‌ها باشند

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، محمد صادق کوشکی، استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در همایش گرامیداشت مقام معلم که در دانشگاه پیام نور قزوین برگزارشد، اظهار کرد: اتفاقاتی که در خاورمیانه در حال وقوع است چه در آن سهیم باشیم یا نباشیم به آینده و سرنوشت کشور ما ارتباط دارد.

وی  با اشاره به اهمیت منطقه خاورمیانه گفت: ایران در منطقه غرب آسیا قرار دارد با مرور بر اتفاقات گذشته و حال متوجه اهمیت موقعیت جغرافیایی و سیاسی ایران در این منطقه هستیم.

استاد دانشگاه با اشاره به ویژگی بارز منطقه غرب آسیا بیان کرد: از 5 آبراهه که در جهان وجود دارد سه آبراهه مهم ارتباطی در منطقه غرب آسیا قرار دارد که از جهات مختلفی حائز اهمیت است.

وی در ادامه افزود: باب المندق، کانال سوئز، خلیج فارس سه آبراهه‌های مهم جهان هستند که در این منطقه قرار دارند.

کوشکی با اشاره به اهمیت خلیج فارس تصریح کرد: خلیج فارس یک چهارم هیدروکربن جهان را تامین می‌کند که تا سال 2030 پیش بینی شده است میزان تولید این ماده از خلیج فارس به 65 درصد تولید کل جهان خواهد رسید، این ماده به عنوان ماده اصلی صنایع و انرژی کاربرد دارد.

وی با اشاره به شهرت جهانی خلیج فارس اذعان کرد: به دلیل حائز اهمیت بودن این منطقه و وجود 2200 کیلومتر ساحل هارت لند را به این منطقه لقب داده‌اند و همچنین شخصیت‌های بزرگ سیاسی در کشورهای مختلف خلیج فارس را قلب تپنده جهان صنعتی از ژاپن تا کانادا نامیده‌اند.

استاد دانشگاه در ادامه اضافه کرد: منطقه خلیج فارس به دلیل سیاست، اقتصاد و صنعت جهانی بسیار حائز اهمیت و مورد توجه قدرت‌های جهانی قرار گرفته است به همین دلیل بسیاری از کشور‌ها در حال تلاش برای حضور در این منطقه هستند، کشورهای ژاپن و کره 80 درصد نیاز خود به نفت و گاز از این منطقه تامین می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به حضور آمریکایی‌ها در این منطقه افزود: بیش از 40 هزارنفر در این منطقه نیروی نظامی و پایگاه دارند همچنین فرماندهی ناوگان 5 آمریکا در بحرین، فرماندهی ناوگان هوایی آمریکا در قطراست.

کوشکی تصریح کرد: آمریکا با هدف الگوی تجزیه درکشورهای ایران،عراق و عربستان در این منطقه فعالیت دارد و برنامه ریزی این الگو پنج سال پیش طراحی شده و از سال 1393 در حال اجراست.

وی در ادامه افزود: آمریکایی‌ها در کشور عراق و سوریه با وجود آوردن گروه تکفیری مختلف از جمله داعش این اهداف را دنبال می‌کنند.

استاد دانشگاه با اشاره به ناموفق بودن هدف تجزیه ایران توسط دشمنان گفت: دشمنان برای جنگ 30 ساله داخلی برنامه ریزی کرده‌اند؛ اما دشمنان جمهوری اسلامی به برکت خون شهدای انقلاب و مدافع حرم و همچنین به برکت صبرخانواده‌های شهدا و حضور مدافعان حرم در جبهه‌ها به این هدف دست نخواهد یافت.  

کوشکی اظهار کرد: وظیفه اساتید و معلمان است که ذهن دانشجویان و دانش آموزان را نسبت به این مسائل روشن کند و در مورد مسائل مختلف سیاسی و اجتماعی روشنگری  و آگاهی بخشی کنند تا کشورامنی بوجود آید.

استاد دانشگاه در پایان با اشاره به برگزاری کنسرت‌ها درشهرهای مختلف گفت: برخی نمی‌دانند خطردر بیخ گوش جوانان ماست چون اگر بدانند به فکر دفع و حل خطر هستند.

وی اذعان کرد: سوال اینجاست چه کسانی می‌خواهند جوانان ما به جای کسب علم مشغول رقص وآواز در این کنسرت‌ها باشند؟ چنین کاراهایی امنیت کشور را بالا می‌برد؟

وی در پایان خاطر نشان کرد: وزیر کشور در مصاحبه ای اعلام کرد در سال گذشته 150 تیم تروردانشجو توسط وزارت اطلاعات کشف شد ما در مقابله این تهدیدها با رقص می‌توانیم برخورد کنیم؟ باید به جوانانمان یاد دهیم چه کارهایی امنیت کشور را بالا می‌برد.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان