۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین برخورد با مسائل غيراخلاقي نیازمند کار فرهنگی و پلیسی است
کد خبر: ۱۷۵۸۵۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۱۲ ساعت: ۱۳:۴۵ ↗ لینک کوتاه

دادستان قزوين:

برخورد با مسائل غيراخلاقي نیازمند کار فرهنگی و پلیسی است

دادستان عمومی و انقلاب قزوين شيوه مناسب و درست برخورد با مسائل غير اخلاقي را اقدام فرهنگي دانست ولي حضور پليس را نيز در برخي موارد غيرقابل اجتناب دانست.

برخورد با مسائل غيراخلاقي نیازمند کار فرهنگی و پلیسی است
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، حجت الاسلام اسماعيل صادقي نياركي بيان کرد: يكي از مسائلي كه در جامعه اسلامي بايد همواره مورد توجه باشد اجراي احكام اسلامي و رعايت شعائر اسلامي است.

وي ادامه داد: در موضوع مسائل غيراخلاقي نبايد از مسائل فرهنگي و شيوه هاي نرم غافل شد، موضوع امربه معروف و نهي از منكر در جامعه بايد به طور جدي مورد توجه باشد، اجراي اين حكم الهي نبايد به بهانه نداشتن قانون مسكوت بماند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوين اضافه كرد: بدحجابي هايي را در جامعه شاهد هستيم كه اگر روشنگري شود و براي اين افراد احكام اسلام با كلام توأم با مهرباني و دلسوزانه تبيين شود، قطع يقين افراد متقاعد و به اجراي احكام اسلامي پاي بند خواهند بود.

وي افزود: كار فرهنگي نتيجه مي دهد و كوتاهي در اين زمينه موجب مي شود تا ديگر جايي براي كار فرهنگي نيز نماند.

حجت الاسلام صادقي نياركي خاطرنشان كرد: وقتي منكري در حال اشاعه است، بايد جامعه نيز حساسيت هايش نيز به همان نسبت بالا برود و هر كس در جايگاه خود در اين خصوص اقدام كند.

وي اعلام كرد: پليس در اين خصوص وظايف و تكاليفي دارد كه گشت ارشاد در اين زمينه اقدام مي كند ولي حساسيت هاي مردمي نيز بايد در اين زمينه مورد توجه باشد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوين عنوان كرد: جامعه مومنان در اين خصوص دغدغه دارند بنابراين بايد در منابر و تريبون هاي مختلف در اين خصوص اطلاع رساني فرهنگي و اجتماعي شود.

وي توضيح داد: از طرفي موضوع تذكر لساني و آگاه سازي عمومي بايد به فرهنگ تبديل شود و مأموران پليس نيز در گام نخست با همين رويكرد اقدام كنند تا جامعه از زشتي ها و پلشتي ها دور شود، اگر فردي مأمور دولت باشد يا نباشد و تذكر با نيت امربه معروف و نهي از منكر دهد، به تكليف شرعي و قانوني خود عمل كرده است.

صادقي نياركي خاطرنشان كرد: شيوه مناسب و درست برخورد با مسائل غير اخلاقي اقدام فرهنگي است كه بايد دستگاه هاي مختلف از جمله آموزش و پرورش و دانشگاه ها و در رأس اينها خانواده ها تلاش لازم را داشته باشند.

وي يادآورشد: قطع يقين با كار فرهنگي غاطبه مردم در جهت افزايش زيبايي هاي جامعه و كاهش پلشتي ها گام برخواهند داشت و در برخي موارد حضور پليس غيرقابل اجتناب است كه در اين موارد قليل اقدام قانوني و جدي پليس با حمايت دستگاه قضايي انجام خواهد شد.
انتهای پیام/7003

منبع: روابط عمومي دادگستری کل استان قزوين

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان