۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ۶۵ درصد واحدهای تولیدی تعطیل شده‎اند/ مدیران برخی شرکت‎ها مسئولان را نیز فریب دادند
کد خبر: ۱۷۵۶۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۱۲ ساعت: ۹:۴۶ ↗ لینک کوتاه

دبیر اجرایی خانه کارگر:

۶۵ درصد واحدهای تولیدی تعطیل شده‎اند/ مدیران برخی شرکت‎ها مسئولان را نیز فریب دادند

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین گفت: متأسفانه مدیران برخی شرکت‎ها نظیر کنتورسازی با افتتاح یک خط تولید و اشتغال بکار نمادین ۲۰۰ نفر، وام‎های میلیاردی را دریافت کردند و پس از آنکه مسئولان از شرکت خارج شدند، کارگران را اخراج کرده اند.

 ۶۵ درصد واحدهای تولیدی تعطیل شده‎اند/ مدیران برخی شرکت‎ها مسئولان را نیز فریب دادند
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ همزمان با روزجهانی کاروکارگر، اجتماع کارگران شهرستان البرز با حضور ایوب رحیمی معاون سیاسی و امنیتی استاندار، مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی، معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی استان قزوین، سرپرست فرمانداری و جمعی از مدیران ادارات شهرستان البرز در محل مجموعه ورزشی کارگران برگزارشد.

دراین مراسم، دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین ضمن انتقاد از عدم صدورمجوز برای برگزاری راهپیمایی و تجمع کارگری گفت: پس از ۳۷ سال از عمر انقلاب اسلامی، جامعه کارگری نمی‎تواند در روز کارگر برای احقاق حقوق خود راهپیمایی برگزار کند.

کریمی افزود: دراکثرشهرستان‎ها مجوز لازم برای راهپیمایی صادر شده است اما با تمام تلاش‎های انجام شده، این کار دراستان قزوین صورت نگرفت.

امنیت شغلی کارگران ازبین رفته است

وی ادامه داد: برابر قانون، کارگران در روزجهانی کارگر تعطیل هستند تا بتوانند در برنامه‎های این روز شرکت کنند، اما امروز شاهد آن هستیم که بیشتر کارخانجات کارگران را ملزم به حضور در محل کار نموده‎اند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین با اشاره به بیانات اخیرمقام معظم رهبری در جمع کارگران عنوان کرد: امروز امنیت شغلی کارگران ازبین رفته و تا زمانی که این موضوع مرتفع نشود نمی‎توان انتظار داشت که میزان بهره‎وری و تولید افزایش یابد.

بیش از ۶۵ درصد واحدهای تولیدی تعطیل شده‎اند

این مسئول اضافه کرد: مقام معظم رهبری نیز در این خصوص نگرانی‎هایی را مطرح فرمودند که یکی از مهمترین آنها ایجاد امنیّت شغلی برای کارگران، خرید تولیدات داخل و مقابله با قاچاق عمده کالا و برخورد با عاملان آن است.

این فعال کارگری با اشاره به اینکه بیش از ۶۵ درصد واحدهای تولیدی تعطیل شده‎اند تصریح کرد: باید از مسؤولان امر پرسیدکه چرا شرکت‎ها به افرادی واگذار شده که توانایی و تخصص لازم را برای اداره یک واحد تولیدی و صنعتی ندارند.

مدیران برخی شرکت‎ها مسئولان را نیز فریب دادند

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه مدیران برخی شرکت‎ها نظیر کنتورسازی با افتتاح یک خط تولید و اشتغال بکار نمادین ۲۰۰ نفر، وام‎های میلیاردی را دریافت کردند و پس از آنکه مسئولان از شرکت خارج شدند، کارگران را اخراج کرده و با این گونه اقدامات مسئولان را نیز فریب دادند.

کریمی با بیان اینکه امروز سهام برخی از شرکت‎هایی که تعطیل هستند روبه افزایش بوده و مدیرانی آن‎ها سوار بر خودروهای میلیونی هستند اضافه کرد: آیا نباید از مسئولان خواست که درخصوص عدم واگذاری مناسب شرکت‎هایی نظیر ایران‎چوب، مه‎نخ، فرنخ، نازنخ، آبگینه، تولی‎پرس و… پاسخگو باشند و در این مورد تحقیق کنند که چرا شرکتی که بیش از هزار کارگرداشت امروز به صفر رسیده و چه کسی پشت پرده این واگذاری‎ها است.

جامعه‎کارگری توانایی اداره زندگی خود با ۸۰۰ هزارتومان را ندارد

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین خاطرنشان کرد: چرا باید وام‎های میلیاردی به صورت رابطه‎ایی به واحدهایی پرداخت شود که این مبالغ را برای برج سازی هزینه می‎کنند و درمقابل واحدهای نیازمند حمایت، بدون پشتیبان باقی بمانند.

کریمی در ادامه سخنان خود به بیان مشکلات جامعه کارگری پرداخت و گفت: نه‎تنها جامعه‎کارگری توانایی اداره زندگی خود با ۸۰۰ هزارتومان را ندارد، بلکه ۷۰درصد سبد غذایی خانوارکارگری تهی است.

کریمی خانه کارگر

وی نیاز کارگران و بازنشستگان به ارائه خدمات درمانی را بسیارضروری دانست و افزود: باید میزان هزینه‎های کارگری را به حداقل رساند، زیرا کارگران و بازنشستگان توانایی پرداخت هزینه‎های سنگین درمانی را ندارند.

بکارگیری اتباع خارجی واستفاده از بانوان در ساعات کاری شب ممنوع است

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین قراردادهای موقت سفیدامضاء، بکارگیری اتباع خارجی و کارگران خانم در شیفت‎های کاری شبانه را از دیگر مشکلات موجود در برخی واحد های تولیدی و صنعتی دانست و ادامه داد: برخی پیمانکاران خانم‎ها و اتباع خارجی را ۱۲ ساعت بکارگیری کرده و کمترین حقوق ممکن را به آنها پرداخت می‎کنند، درصورتی که بکارگیری اتباع خارجی واستفاده از بانوان در ساعات کاری شب ممنوع است.

این فعال کارگری اظهارداشت: آقایان مسؤول تأمین مخارج خانواده ها هستند و باید اولویت بکارگیری نیرو در واحد های تولیدی و صنعتی باآقایان باشد.

وی جلوگیری از واردات کالا، کاهش شدید سودهای بانکی، حمایت از تولیدکننده واقعی، دریافت مالیات از ثروتمندان و کاهش فاصله طبقاتی را به عنوان راهکارهای تقویت تولید و رونق اشتغال پیشنهاد کرد.

کارگران همواره پشتیبان ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی ایران هستند

کریمی در خاتمه اظهارداشت: کارگران همواره پشتیبان ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و این موضوع را در تمامی عرصه‎های دفاع از انقلاب اسلامی ثابت کرده‎اند.

این مسؤول اضافه کرد: امروز بیشتر کارگران و بازنشستگان جامعه ما از رزمندگان،جانبازان و ایثارگران دوران دفاع مقدس هستند و انتظار دارند تا مسؤولان با حضور در جمع آنان، روزجهانی کارگر را همانند دیگر مراسمات ملی با شکوه بیشتری برگزار نموده و پاسخگوی مشکلات آنان باشند.

سخنرانی معاون سیاسی امنیتی استاندار و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین، سرپرست فرمانداری شهرستان البرز، قرائت قطعنامه و اهداء جوایز از دیگر برنامه‎های این اجتماع کارگری بود.

انتهای پیام /

منبع: ندای البرز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان