۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین بیانیه سازمان تبلیغات اسلامی به‌مناسبت گرامیداشت روز معلم
کد خبر: ۱۷۵۶۴۷ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۱۲ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

بیانیه سازمان تبلیغات اسلامی به‌مناسبت گرامیداشت روز معلم

سازمان تبلیغات اسلامی با صدور بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت یاد و خاطره علامه شهید استاد مرتضی مطهری فرا رسیدن روز معلم را به تمام اساتید و معلمان ایران اسلامی تبریک و تهنیت گفت.

بیانیه سازمان تبلیغات اسلامی به‌مناسبت گرامیداشت روز معلم

سازمان تبلیغات اسلامی با صدور بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت یاد و خاطره علامه شهید استاد مرتضی مطهری فرا رسیدن روز معلم را به تمام اساتید و معلمان ایران اسلامی تبریک و تهنیت گفت.

به گزارش گروه دریافت خبر صبح قزوین ( صبح قزوین )، متن این بیانیه بدین شرح است:

«دین پیامبر رحمت، محبت و اخلاق؛ خاتم رسولان محمد مصطفی(ص) بر اساس تعلیم و تربیت استوار شده و این موضوع به قدری حائز اهمیت است که پروردگار عالم می‌فرمایند «اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِیخَلَقَ، خَلَقَ الْإِنسَانَ مِنْ عَلَقٍ، اقْرَأْ وَرَبُّکَ الْأَکْرَمُ، الَّذِی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ، عَلَّمَ الْإِنسَانَ مَا لَمْ یَعْلَمْ»یعنی رحمت و کرامت خداوند در آموختن با قلم و آموختن به انسان تجلی می‌یابد.

انسان به تعالی و روشنایی نخواهد رسید مگر از طریق انوار تعلیم و تربیت و بر همین اساس است که این مهم به‌عنوان شغل و وظیفه انبیاء الهی نام برده شده لذا معلمی هنری آسمانی برای نقش بستن ایمان و علم بر لوح جان بشر و سیراب کردن آن از سرچشمه زلال فطرت پاک و خداجوی است. روز معلم روز بزرگداشت عالم باتقوا، دانشمند فرزانه و مجاهدی نستوه، علامه شهید مرتضی مطهری است همانکه تعلیم و تربیت را موهبت خالق فیاض و تعالی تعلیم و تربیت را در دین مبین اسلام می‌داند؛ بر همین اصل است که افکار و آثار این عالم وارسته فراتر از زمان خود موجی از بصیرت ایجاد می‌کند و ژرف نگری در عرصه دین باوری را به ارمغان می‌آورد، راهش همواره سرمشق معلمان و اساتید ایران اسلامی است.

سازمان تبلیغات اسلامی نیز امروز با ایجاد مدارس صدرا و تربیت جوانانی ولایت‌مدار، عالم، بصیر و متدین برای این مرز و بوم راه علامه شهید استاد مرتضی مطهری را تحقق بخشیده است.

سازمان تبلیغات اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره علامه شهید استاد مرتضی مطهری روز معلم را به تمام اساتید و معلمان ایران اسلامی که در عرصه تعلیم و تربیت با جان و دل همت داشته و دارند تبریک و تهنیت می‌گوید و از درگاه ایزد منان بهترین‌ها را برای این عزیزان مسئلت می‌نماید.»

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

فاطمه / ۱۱ ارد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰

خیلی عالی بود
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان