۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ۲۲۵ میلیون دلار کالا از گمرک قزوین به خارج از کشور صادر شد
کد خبر: ۱۷۵۵۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

در ۸ ماه سال ۹۲؛

۲۲۵ میلیون دلار کالا از گمرک قزوین به خارج از کشور صادر شد

با توجه به عملکرد هفت ماهه سال ۹۲ گمرک استان قزوین و مقایسه آن با مدت مشابه سال ۹۱ در بخش صادرات بالغ بر ۲۹۹ هزار و ۵۵۳ تن کالا به ارزش ۲۲۵ میلیون دلار از طریق گمرک این استان به خارج از کشور صادر شد.

۲۲۵ میلیون دلار کالا از گمرک قزوین به خارج از کشور صادر شد
به گزارش  صبح قزوین و به نقل از روابط عمومی اداره گمرک استان قزوین، در بخش صادرات طی این مدت بالغ بر 299 هزار و 553 تن کالا به ارزش 225 میلیون دلار معادل پنج هزار و 589 میلیارد ریال از طریق گمرک استان قزوین به خارج از کشور صادر شده که از لحاظ وزن 44 درصد و از لحاظ ارزش 24 درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.
عمده‌ترین کالاهایی که از گمرک استان صادر شده عبارت از کالاهای صنعتی، مواد شوینده، مصنوعات مسی، آهن‌آلات و فولاد، شیشه، کاشی و سرامیک، سایر محصولات شیمیایی، سایر کالاهای برقی، مصنوعات پلاستیکی و ملامین، کشمش و غیره است که به کشورهای عراق، ترکیه، ترکمنستان، افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، ایتالیا، گرجستان، هلند، ارمنستان، آلمان، آذربایجان و غیره صادر شده است.
در بخش واردات نیز مقدار 57 هزار و 129 تن کالا به ارزش 265 میلیون دلار معادل 9 هزار و 581 میلیارد ریال از طریق گمرک استان ترخیص شده است که از لحاظ وزن 30 درصد و از لحاظ ارزش 38 درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.
عمده‌ترین کالاهای وارداتی شامل کمپرسور، قطعات  منفصله کشنده، محور و زیربندی تریلر، قطعات کولر خودرو، سواری، مجموعه قطعات جعبه ترمینال و اتصال، ورق آهنی رنگی، قسمتی از خط تولید کسیه، مواد شوینده بدن، پودرهای نوشیدنی، پاکت بسته‌بندی، ورق PVC، چسب، صفحه کنترل کامل تهویه پژو پارس و غیره است.
کالاهای فوق از کشورهای آذربایجان، آلمان، اتریش، ارمنستان، اسپانیا، استرالیا، استونی، اسلواکی، اسلوونی و امارات به این گمرک وارد شده است و همچنین متوسط تعرفه در این مدت 57.
5 درصد است.
در بخش امور مالی گمرک استان قزوین در این مدت مبلغ 896 میلیارد ریال درآمد کسب کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 23 درصد کاهش را نشان می‌دهد.
طی این مدت در بخش قضایی تعداد 229 فقره پرونده قاچاق کالا به ارزش 23.
8 میلیارد ریال و با مبلغ جریمه 64.
9 میلیارد ریال تشکیل شده است.
در بخش امانات پستی تعداد 420 بسته به ارزش 620 میلیون ریال به خارج از کشور صادر و تعداد 437 بسته به ارزش 222 میلیون ریال به کشور وارد شده است.
انتهای پیام/3007

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان