۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین باید از کارهای شعاری در آموزش و پرورش دوری کرد
کد خبر: ۱۷۵۴۴۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۱۱ ساعت: ۱۹:۵۴ ↗ لینک کوتاه

مدیر کل آموزش وپرورش استان قزوین:

باید از کارهای شعاری در آموزش و پرورش دوری کرد

مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: باید از انجام کارهای شعاری دوری جست و برای بالا بردن جایگاه آموزش و پرورش استان تلاش کرد.

باید از کارهای شعاری در آموزش و پرورش دوری کرد
به گزارش خبرنگار اجتماعی   صبح قزوین ، سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین عصر امروز در مراسم بزرگداشت مقام معلم که در شهرستان تاکستان برگزار شد، اظهار کرد: معلمان سفیران دانایی و از فرهیختگان جامعه هستند و کلید علم و دانش در دست آنهاست و همه باید برای معلمان تلاش کنند.

وی افزود: هفته معلم صرفا به این معنا نیست که از مقام معلم تجلیل شود بلکه فرصتی برای قدردانی از تلاش و زحمات آنهاست چراکه خدمت به معلمان نه تنها منتی ندارد بلکه افتخار بزرگی است.

مدیر کل آموزش وپرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: معلمان باید قدر خود را بدانند چراکه خلعت زیبای معلمی بر تن آنها می‌درخشد.

وی تصریح کرد: هرچند که در جامعه کنونی آنطور که شایسته است توجهی به قشر معلم نمی‌شود اما هرجا که از انسان‌های خوشنام یاد می‌شود از معلمان نام می‌برند.

قاسمی با تاکید بر مشارکت و همکاری همه دستگاه‌ها در تکریم از جایگاه و منزلت معلمان بیان کرد: نگاه به معلمان به عنوان کارمند عادی و معمولی ظلم بزرگ و کج‌اندیشی است و باید تغییر یابد.

وی با اشاره به اهمیت نقش معلمان در تربیت نسل آینده ادامه داد: معلمان سازنده اندیشه‌های جامعه هستند زیرا با فکر و اندیشه دانش‌آموزان سروکار دارند و با پاک کردن سیاهی جهل از دل‌ها، زلال دانایی را بر قلب دانش‌آموزان ترسیم می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه همه دستگاه‌ها باید در خدمت آموزش و پرورش باشند، افزود: اقتصاد مقاومتی بدون فرهنگ‌سازی به وجود نمی‌آید از این رو لازم است نگرش و بینش جامعه به آموزش و پرورش و معلمین عوض شود و جامعه فرهنگی به عنوان مرجع دیده شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین تاکید کرد: باید با اصلاح نگاه‌ها به جامعه تعلیم و تربیت، نگاه فرهنگی به آموزش و پرورش داشت برای تحقق این امر مهم همه باید سعی کنیم.

وی عنوان کرد: ضروری است تا از انجام کارهای شعاری دوری جست و تلاش کرد تا جایگاه آموزش و پرورش استان در کشور ارتقاء یابد.
 
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان