۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین مشورت و کار شورایی عقلانیت جامعه را بالا می‌برد
کد خبر: ۱۷۵۳۱۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۱۱ ساعت: ۱۶:۳۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در قزوین:

مشورت و کار شورایی عقلانیت جامعه را بالا می‌برد

نماینده ولی فقیه در استان در جمع شوراهای شهری و روستایی قزوین ابراز کرد: مشورت و کار شورایی عقلانیت جامعه و فرد را بالا می‌برد.

مشورت و کار شورایی عقلانیت جامعه را بالا می‌برد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، همایش استانی تجلیل و گرامیداشت روز ملی شوراها پیش از ظهر امروز(شنبه) با حضور مسئولین استانی برگزار شد.
آیت الله عبدالکریم عابدینی، نمایندگی ولی فقیه در استان قزوین، در این همایش اظهار کرد: شورا و مشورت در دین مبین اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد و خداوند در سوره آل عمران پیامبر را به مشورت سفارش می‌کند.
وی افزود: وجود مقدس پیامبر(ص) نیازمند این مشورت نبوده اما خداوند از ایشان می‌خواهد که مشورت را در جهت رشد عقلانی امت خویش استفاده نماید.
 در ادامه گفت: نظرخواهی از مردم موجب رشد و افزایش عقلانیت در فرد و جامعه می‌شود و به همین دلیل دین اسلام برای این امر اهمیت ویژه‌ای قائل شده است.
وی با اشاره به داستان حضرت ابراهیم در قرآن کریم، عنوان کرد: حضرت ابراهیم برای ساخت یک شهر از خداوند کمک می‌خواهد که این نشان دهنده پسندیده بودن زندگی اجتماعی در نزد قرآن است.
نماینده ولی فقیه در استان، افزود: حضرت ابراهیم پس از ساخت شهر از خداوند می‌خواهد که امنیت را در شهر جاری سازد، این به معنای اهمیت امنیت است و شورای شهر نیز باید اولویت کار خود را تامین امنیت مردم قرار دهد.
امام جمعه قزوین خاطر نشان کرد: درخواست بعدی حضرت ابراهیم از خداوند، نزول نعمت به مومنانی است که در شهر زندگی می‌کنند اما خداوند به پیامبر خود می‌گوید که امکانات مادی را هم برای مومنان و هم برای کافران به صورت یکسان قرار می‌دهد، بنابراین شورای شهر در خدمت رسانی به شهروندان نباید تبعیض قائل شود.
وی یکی از مهم‌ترین وظایف شورا را اقامه نماز برشمرد و افزود: اقامه نماز به معنی اقامه دین است و معنی آن با نمازخواندن تفاوت دارد.
آیت الله عابدینی خاطرنشان کرد: کمبود خروجی کارها نیز می‌تواند ناشی از اقامه نماز و اقامه دین باشد.
وی خطاب به شوراهای شهر و روستای استان قزوین، یادآور شد: شما نماینده همه نهادها در شهر روستای خود هستید و باید نقش خود را به خوبی انجام دهید زیرا در قیامت برای این مسئولیت بازخواست خواهید شد.
نماینده ولی فقیه در استان، عنوان کرد: شورا باید اجرا کننده عدالت در منطقه خود باشد و اگر کسی نمی‌تواند برخلاف باندبازی‌ها و جریان‌های انحرافی، به انجام مسئولیت خود بپردازد، باید از این کار انصراف دهد زیرا در قیامت باید پاسخگوی این مسئولیت باشد.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان